• BlankaBlanka

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Jag hoppar också in här. Är i vecka 8+5 efter mitt andra ivf i januari. Har tidigare två missfall genom vanlig befruktning. Vi har kämpat i ca 3 år. I fredags var vi på UL och fick se ett litet hjärta som slog och en minityp på 21 mm. Hoppas hoppas det går vägen denna gång.

• BlankaBlanka

Snobben00 och Danisen: Åh va härligt! Nu kan vi alla äntligen andas ut lite.

Har ni kontaktat MVC ännu?

Jag kommer vilja göra flera ultraljud än vanligt för att slippa gå och oroa mig.

I morgon går jag in i vecka 10 (9+0).
    :).

• BlankaBlanka

Snobben00: Oj sa hon att risken bara var 1%. Är det för att man sätt hjärtat börja slå?

Jag ska ringa i morgon. Har haft lite svårt att bestämma mig vart jag vill gå. Vill känna mig trygg. Vill absolut inte tillbaka där jag var förra gången. För mycket läskiga och negativa minnen.

Ja det är vårat första barn.

• BlankaBlanka

Snobben00: Spännande med ett till UL. Håller tummarna att allt ser bra ut.

Jag har varit helt utslagen. Mått väldigt illa och varit så trött så trött. Det börjar avta men då kommer tvivlen i stället... Är allt som det ska, varför avtar det.
    Ska idag gå och ta tester för KUB nästa tisdag. Går idag in i vecka 12 (11+0).
    Jag går även på akupunktur för att stärka kroppen och motverka missfall. Håller tummarna för alla här inne!
    När har ni BF? Jag har fått 21 oktober.

• BlankaBlanka

Snobben00:
    Jag är 37 år och vill därför göra KUB samtidigt som jag då även passar på att se att allt är ok. Vill göra alla kontroller jag får, känns bättre och säkrare för mig då :).

Jag har skrivit in mig och ska på första besöket på lördag. Har även varit på en annan MVC men vi gillade inte barnmorskan så vi bytte. Känns viktigt att hon är varm och trygg. Hon vi var hos var sträng och lite virrig. Ingen bra kombo.

Spännande att du är precis en vecka efter mig! Det kommer gå bra på UL, jag håller tummarna :).

• BlankaBlanka

Snobben00 och Kristin 10:
    Stort grattis till er båda, härligt att höra att allt såg bra ut :).

• BlankaBlanka

Idag ska vi på första besöket och inskrivning hos barnmorskan. Hoppas hon är en varm och stödjande själ. Känns som om det vore skönt att komma till någon som förstår min oro. Idag är jag i v 11+4. Så skönt att illamåendet börjar avta lite, men skulle gärna slippa det helt.

• BlankaBlanka

Danisen: oj stackare har du redan fått foglossning! Hur känns det, gör det väldigt ont? Varför gör man glykosbelastning? Låter inte jättehärligt :/. Har du kräkts mycket? Jag har mått lilla men inte kräks. Känns som jag ätit sjukt mycket och redan gått upp 3 kilo.
    Ja visst var det konstigt med inskrivning på en lördag. Barnmorskan var supergullig och precis en sån person jag önskat :). Nu blir det till att hålla tummarna till på tisdag för då blir det UL och kubtest samt att jag då kommer gå in i vecka 13.

• BlankaBlanka

Snobben00 och Danisen:
    Nej jag har inte hört något om glykosbelastning. De kollade mitt socker på inskrivningen vilket var bra. Hade du högt sockervärde kanske?
    Jag kommer göra KUB och då samtidigt kolla att allt är bra.

Väldigt nojig. Allt känns för bra för att vara sant. Nojar ständigt efter att jag inte har alla symtom. Jätterädd att de på tisdag ska upptäcka att graviditeten har avstannat. Vet inte om jag orkar ett negativit besked igen.

Min kille berättade igår att hans bästa vän också ska bli pappa ca samtidigt som vi är beräknade och att han var så glad att de då kunde vara pappalediga samtidigt. Fick mig att bli jätte stressad... Konstigt va?

• BlankaBlanka

Jag försöker också hålla mig positiv. Det är nog min MA jag hade i vecka 18 som spökar. Det var så otroligt jobbigt. Sedan blir jag alltid oroligare ju närmare UL jag kommer.

Jag ska berätta för mina nära efter UL på tisdag om allt är bra. På jobbet kommer jag vänta till efter vecka 18 om jag kan. Man får vara kreativ med kläderna :).

Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014