• BlankaBlanka

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

:) jag ska till Barnmorskan på onsdag och ta några tester. Tänkte kolla med henne om man kan lyssna på hjärtslag. Tänker bara att tänk om jag inte hör något, va orolig jag skulle bli! Fast jag vill ju så gärna pusta ut helt.
    Hur mår ni alla? Jag är ibland lite deppig vilket känns helt absurt eftersom man ju borde vara toppglad hela tiden... Men det är kanske hormonerna som spökar.

Vet ni när man måste säga till på jobbet? Jag vill gärna vänta så länge som det absolut går. Är det 3 månader innan? Fast så länge kan jag nog inte hålla det gömt...

• BlankaBlanka

Åh men då kanske jag ska fråga om jag får lyssna!
    Jag har inte fysiskt krävande jobb men ibland väldigt stressigt. Jag håller i mycket presentationer och har svårt att ha kläder där det inte syns. Har haft samma klänning ett par gånger nu.

Jag är fortfarande oroligt pga min tidigare MA i vecka 18 :(. Idag går jag in i vecka 17 och allt känns bra.

Ni som gjort extra UL har de sagt något om att det kan vara skadligt? Min barnmorska sa att man helst inte ska göra mera än 5 totalt. Men det kanske är att vara försiktig i överkant.

• BlankaBlanka

Åh snobben00 oroa dig inte! Jag frågade just för att jag vet att de kan ha svårt att hitta hjärtljudet och därför vill barnmorskorna inte göra det för att mamman blir så orolig då.
    Oki det avgör det, jag ska inte be dem att kolla i morgon. Får ge mig till tåls 2 veckor till.
    Blivit så sjukt trött igen. Jag som ska hålla o ett gruppsamarbete i morgon på fm, gå till barnmorskan på lunchen och ha stor presentation på em. Hur ska jag orka??? Det blir att gå hem och lägga sig efter jobbet i morgon.

• BlankaBlanka

Har börjat känna mig väldig orolig. Kan vara för att vecka 18 närmar sig när jag hade MA. Går som på helspänn hela tiden. Ska ringa i morgon och se om vi kan få UL tidigare. Orkar inte vänta och oroa mig :(.

• BlankaBlanka

Det dog innan vecka 12. Och jag vet att jag inte ska oroa mig men det är som det satt sig i kroppen. Jag ringer i morgon och kollar om vi kan få tid nästa vecka. Då är vi ju ändå i vecka 18. Åh jag längtar så tills vi alla sitter med en liten i famnen.

• BlankaBlanka

Jag tror på flicka och det stod ju i den kinesiska almanackan också.
    Ringde och kollade om jag kunde få komma på RUL redan nästa vecka. De sa att de räknat ut från KUB och förra UL när man kan se att allt är färdigutvecklat, så jag fick bara flytta fram det... Ja ja, får ge mig till tåls till den 21 maj. Det är ju ändå bara 1 1/2 vecka kvar.
    Var på andra gången gravidyoga igår. Väldigt härligt. Lite absurt med ett rum fullt av stora magar:). Någon annan som tränar något?
    Hon som har kursen sa att det är absolut ingen fara att få massage under graviditeten (hon är barnmorska). Tror jag ska boka in och unna mig det.

• BlankaBlanka

Spännande och ser vad det blir ser91. Jag tror absolut man kan kolla, sen är det ju aldrig 100%. Vi ska kolla vad det är men sen kanske hålla det hemligt :). Ska ni berätta?

• BlankaBlanka

Danisen: Jag har också ont fram långt ner och bak i ryggen ibland. Frågade barnmorskan och hon sa att det är för att det växer och för att efter en dag bli tyngden som flyttar sig nedåt. Bara att lägga dig ner och vila, inget farligt alls.

• BlankaBlanka

Danisen: Det ska jag göra. Tack för tipset! Jag har också märkt att jag börjat få ont runt svanskotan när jag sitter långa stunder. Det kanske kan vara bra mot sånt också.
    Magen blir bara större och större vilket känns skönt för det gör mig lugnare och lugnare. Ska bli skönt när man stolt får visa upp sin mage och slippa dölja den hela tiden :). Nu är det bara en vecka och 3 dagar kvar till RUL:).

• BlankaBlanka

Idag är jag inne i v 18!!! Ni som känner barnet i magen. Hur känns det för er, jag har så svårt att avgöra vad som är vad :). Nu bara en vecka kvar till RUL.

Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014