• BlankaBlanka

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Danisen: Du får stå på dig ordentligt så att du får vara fortsatt sjukskriven om du behöver det. Just nu är det ju ännu viktigare att du mår bra.

Spännande med kinesisk almanacka. Jag fick fram att jag skulle få en tjej! Och så kommer den vara född i hästens år:). Spännande.

• BlankaBlanka

Snobben00: Jo man kunde få bild om man betalade för det. Jag var så nervös att jag helt glömde bort det:). Får nöja mig att kika på det från vecka 9.

Fattar att du blir orolig. Försök att inte läsa om missfall, man blir ju bara orolig. Hon hade kanske inte heller fått se sitt lilla barn på UL två gånger innan KUB som du gjort. Kub är ju i vanliga fall första gången man ser om allt är ok. Jag tror det kommer gå bra. Håller tummarna!

• BlankaBlanka

ser91: Grattis till plusset! Du och jag är beräknade precis på samma dag!
    Jag är i vecka 13+1 och har BF 20 oktober :)

• BlankaBlanka

ser91: Jag gjorde på Fertilitetscentrum i Stockholm. Jag fick tillbaka ett 3 dagars, vad fick du?

Tror inte du behöver oroa dig för KUB, man rekommenderas bara göra det om man är äldre och det är ju inte heller någon garanti.

• BlankaBlanka

Åh jag blir så trött. Jag tror hela tiden att illamåendet har gått över. Nu slår det till vid ca 7 på kvällen. Inget hjälper och det bästa jag kan göra är att gå och lägga mig :(.
    Får vara glad för att jag inte kräks men nu har jag mått illa sedan v7 och börjar bli rejält trött på det.

• BlankaBlanka

Snobben00: Ja hur stor var den? Våran var sitthöjd 6,1 cm och skallbredd 2,13 cm i vecka 12+0. Tänk ett sånt mini huvud :)

• BlankaBlanka

Snobben00: Va härligt att det gick bra på KUB och ni fick låg risk.
    Åh stackare som börjat må illa. Välkommen till min värld. Har känt så sedan vecka 7. Bara att härda ut. Surt funkar bra för mig. Granny Smith äpplen och cintronvatten.

Jag har börjat gå upp endel i vikt och magen blir större och större. Snart kommer den bli svår att dölja. Jag äter som en häst!
    Idag är jag i vecka 15 (14+1). Är så sjukt trött att jag måste sova när jag kommer hem från jobbet. Hur mår ni andra??

• BlankaBlanka

:) Jag mår förvånansvärt bra. Inte lika trött inte lika illamående. Nästan inga symtom alls faktiskt. Tycker min mage syns rätt mycket. Dock var jag på gravidyoga första gången i torsdags och då kändes de inte som jag hade någon mage alls! Men nästan alla var lång före mig.
    Njuter i solen och försöker få i mig D-vitamin.
    Fortfarande orolig att något ska hända, längtar till nästa UL den 21 maj. Ser allt bra ut då så berättar jag på jobbet och för alla som inte redan vet.
    Hur mår ni andra?

• BlankaBlanka

Jag berättade för min chef igår och hon började nästan gråta. Hon är så snäll :). Hon ska tyvärr sluta, men ville att hon skulle veta eftersom hon varit med på min resa. Den nya chefen får inget veta förrän efter nästa UL.
    Har börjat kika lite på babysaker, bara för att det är mysigt och mera verkligt då. Vågar inte köpa något innan UL om 3 veckor.
    Idag är jag o vecka 16 (15+). Mår rätt bra faktiskt.

Någon som vågat börja köpa något?

Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014