Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014
Ja hur går det Snobben00. Gud så spännande!
Danisen: Hur känns det inför kejsarsnittet? Vad händer om den vänder sig igen?
Ja hur går det Snobben00. Gud så spännande!
Danisen: Hur känns det inför kejsarsnittet? Vad händer om den vänder sig igen?
Jag mår bra. Håller mig sysselsatt, träffar vänner, fixar hemma och har börjar virka. Min kille tror jag håller på bli galen av alla nya virk kreationer:). Försöker att inte känna mig stressad, han kommer ut när han kommer.
Fattar att det är rätt skönt att veta när det hela kommer hända. Hörde av min vän att vändningsförsöket hon gjorde var rätt brutalt, att de tog i jättemycket så att det kändes läskigt. Var det så för dig också?
Åh stort grattis!!!!
Tänkte att det var på G när vi inte hört något. Hur va det? Ser fram emot bild.
Här är det fortfarande väntans tider...
Idag har jag gråtit. Känns som det aldrig kommer ta slut. Börjar få svårt att röra mig eftersom magen är så gigantisk.
Hittar på saker på dagarna, träffar vänner, familjen, går på bio och allt det där som alla sagt att man inte kommer hinna efteråt.
Hoppas hoppas det drar igång snart.
Har sipprat vatten i natt. Inte så mycketen lite. Ringde förlossningen men vi ska avvakta hemma. Får se om något är på G:).
Hoppas hoppas!
Åh vilken fining! Stort grattis????.
Vi har varit inne en vända på BB. Trodde att det var vattnet som gick men var tydligen slemproppen som var på G. Efter lite undersökningar fick vi åka hem och vänta. Känns helt ok, lite som om vi fick vara på general repetition :).
Stort grattis!!!! Skulle det så klart vara :).
ser91: Jag fattar verkligen din frustration. Det var skönt att något hände igår, men vem vet det kan ju ta en vecka till för mig med.
Har du fått något slutdatum av din barnmorska? Om det inte kommit igång på onsdag ska vi åka och kolla fostervattenmängd, sedan ska vi till barnmorskan på fredag. Den 5 November kommer de sätta igång oss om den inte vill komma ut innan.
Ska försöka mig ut på en längre promenad nu på förmiddagen. Hoppas hoppas det ger en lite skjuts framåt. Om inte annars är ju frisk luft och lite rörelse aldrig fel.
Danisen: Hur kommer morgondagen se ut för dig? Åh va spännande att den kommer nu. Hur känns det?
Stort lycka till idag Danisen. Mina värkar drog igång i går kväll. Avvaktar lite att åka in tills de är 3 på tio minuter. Nu är det ca 1.
Nu är han äntligen här och jag har fått lite tid att skriva :)
Han kom på morgonen den 29 oktober efter 24 timmars förlossning som dramatiskt slutade i akut kejsarsnitt. Det blev lite som två förlossningar i en. Var ganska medtagen efteråt och fick stanna lite längre på BB.
Nu är vi hemma sedan i lördags med den mest fantastiska lille killen. Lyckan och kärleken är total. Har gråtit massor av glädjetårar:).
Amningen kom igång efter 1 1/2 dygn och fungerar rätt bra. Han vill dock amma väldigt mycket och mina stackars bröstvårtor börjar göra riktigt ont. Idag ska det bli premiärtur med vagnen. Blir spännande och se hur han gillar det.