• BlankaBlanka

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Det kanske är de där mm som gör skillnaden. Ja vem vet. Jag var nog rätt normal när jag föddes 50 cm 3,5 kilo. Har ni bestämt var ni vill föda? Jag blev lite paff när barnmorskan frågade. Har inte tänkt på det.

• BlankaBlanka

Här i Stockholm finns det så många olika. Jag får fråga runt lite. Ska inte heller till barnmorskan förrän den 27 juni. Så man har ju tid på sig att tänka:).

• BlankaBlanka

Jag har haft det från och till. Ont i ryggen på kvällen när jag varit i farten en hel dag och stramar nertill fram gör det också ibland. Ring barnmorskan om du känner dig orolig, de kan ju förklara allt och de har nog fått alla frågor man kan tänka sig. Du såg ju ditt barn för bara några dagar sedan och då var allt perfekt :):):).

• BlankaBlanka

Tur att det är när du ändå kommit så långt och vet att allt är bra. Tänk om det varit i v.12 och det ändrats till v. 11 :/. Igår var magen rätt lugn, idag har det varit helt vild på morgonen :).

• BlankaBlanka

Åh grattis Snobben00! Gud va härligt att höra. Nu kan du också pusta ut och glädjas. Spännande med en liten kille:).

Jag tror jag vill föda på BB Stockholm och sedan så måste jag nog gå föräldrakursen efter sommaren för att veta om smärtlindring m.m.

• BlankaBlanka

Hej!
    Jag mår bara bra. Har gått upp mycket i vikt ð??³ ca 8 kilo. Alla tycker fortfarande jag är ganska liten men jag känner mig rätt stor.
    Jobbigt när det är för varmt. Flåsar och känner mig som 150 år. Lite orolig för hur varmt det ska vara i Italien när vi åker dit på lördag. Har fått köpa ny bikinitop (pga stl på brösten) och en mamma baddräkt.
    Lille/a rör på sig mycket i magen och det gör mig lugn.

Va inte oroliga för storleken på era magar. Jag jobbar på ett företag med mycket tjejer och alla har olika stl när de är gravida. Vissa är jättesmå och andra gigantiska ð???. En kollega köpte kläder för förtidigt födda till hennes första barn för att magen var så liten. När den kom ut vägde den 3,9 kilo!

• BlankaBlanka

Hej på er,
    Nu har jag äntligen 5 veckors semester framför mig! Ska bli så skönt att slappa och ta det lugnt. Efter semestern jobbar jag bara 6 veckor till och går på mammaledighet 3 veckor innan BF. Känns nästan overkligt!

Vi har inte handlat så mycket, en Brio Go och så lite kläder. Ska försöka låna mycket saker av mina vänner så vi inte behöver köpa sånt som barnet bara behöver en kortare tid. Har tänkt att sy ett eget babysnest och även en lite filt till barnet.

Härligt att höra att ni alla mår bra och att även de små i magen utvecklas och har det bra.

Vi har bokat in oss på föräldrakurs och profylax. Tänker ni gå några kurser?

Har även börjat små googla på dagis. Lite galet men tänker ställa den i kö precis när den är född så vi får plats. Dagisköerna är tydligen helt galna i Stockholm.

• BlankaBlanka

Jag äter också niferex. Hade jättebra järnvärden i början men det har suggestivt sjunkit. Hur mycket har ni gått upp i vikt?
    Jag har gått upp ca 8-10 kilo. Min barnmorska tycker det är ganska mycket. Men jag gick upp det mesta i början. Var tvungen att äta för att inte må illa.
    Imorgon går jag in i vecka 28. Hur långt gångna är ni?

• BlankaBlanka

Danisen: Härligt att allt såg bra ut! Vad var det för konstigheter du hade i blodet?
    Jag ska till barnmorskan i morgon.

Vet ni om det blir något till RUL? Jag skulle ju så hemskt gärna få veta om det är en kille eller tjej :)

Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014