• snobben00

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Efter 2 år av IVF och 9 embryoåterföringar varav ett missfall i v.7 är jag nu gravid efter mitt senaste ET i februari.
    Är nu i v.7+1 och väntar på VUL på måndag 17 mars för att se att det är som det ska.
    Fler som vill följas åt?

• Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014
  • BlankaBlanka

Snobben00: Va härligt att det gick bra på KUB och ni fick låg risk.
    Åh stackare som börjat må illa. Välkommen till min värld. Har känt så sedan vecka 7. Bara att härda ut. Surt funkar bra för mig. Granny Smith äpplen och cintronvatten.

Jag har börjat gå upp endel i vikt och magen blir större och större. Snart kommer den bli svår att dölja. Jag äter som en häst!
    Idag är jag i vecka 15 (14+1). Är så sjukt trött att jag måste sova när jag kommer hem från jobbet. Hur mår ni andra??

• ser91

Jag mår fortfarande illa. Sa i söndags, när någon frågade om jag fortfarande mådde illa: "jag mår fortfarande illa, men jag kräks i alla fall inte längre". Det skulle jag inte ha sagt, kräktes i måndags senast, dvs dagen efter att jag sagt så :P är sjukskriven t.o.m. 28/4. Vikten rör sig knappt uppåt, syns väldigt lite på magen iaf på förmiddagen. Vägde 65,9 i Uppsala vid ÄP/ET och nu väger jag mellan 61,7-63. Jag är också i vecka 15 (v 14+1) samma som blankablanka :) Har varit väldigt illamående och trött sedan v 6-7. Åkte hem varje dag efter jobbet och lade mig direkt. Nu när jag är sjukskriven ligger jag mest och vilar, orkar typ inget :( Äter mindre än vanligt men mer nu sen sjukskrivningen började, då jag nu kan äta något litet ofta. Men vad gör man inte :) Bara att kämpa!

• snobben00

Har legat hemma utslagen i migrän idag och blir hemma även imorgon. Rynkar på näsan Så less på denna smärta nu!!!
    Var ju enklare före graviditeten... bara att ta medicin och sen mådde jag som vanligt igen efter en halvtimme. Nu ligger jag och plågas i 2-4 dygn/gång! Outhärdligt!

Börja kännas mer och mer på mina vanliga jeans nu, kan inte längre knäppa knappen utan har börjat använda tummy tie (resår för att nå knappen) och börjat lite smått med mammajeans. Men jag tycker att det spänner i magen ändå och böjer jag mig ner känns det som dom är på väg ner istället Skrattande

Ringde och berättade för mamma och pappa igår och berättade att dom får ett barnbarn i slutet på oktober. Glad
    Berättade för första gången för mamma om vår långa IVF-bakgrund och vårt missfall förra sommaren, kändes bra.

Även en kär gammal arbetskollega som jag även arbetat tillsammans med på ett tidigare jobb fick veta idag.
    Han skickar alltid ett mess och frågar hur det är när jag inte är på jobbet. Han blev jätteglad! Han har själv haft problem och kunde inte få barn utan adopterade för 13 år sen från Korea.

• BlankaBlanka

:) Jag mår förvånansvärt bra. Inte lika trött inte lika illamående. Nästan inga symtom alls faktiskt. Tycker min mage syns rätt mycket. Dock var jag på gravidyoga första gången i torsdags och då kändes de inte som jag hade någon mage alls! Men nästan alla var lång före mig.
    Njuter i solen och försöker få i mig D-vitamin.
    Fortfarande orolig att något ska hända, längtar till nästa UL den 21 maj. Ser allt bra ut då så berättar jag på jobbet och för alla som inte redan vet.
    Hur mår ni andra?

• Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-04-27 10:03:51 följande:
    :) Jag mår förvånansvärt bra. Inte lika trött inte lika illamående. Nästan inga symtom alls faktiskt. Tycker min mage syns rätt mycket. Dock var jag på gravidyoga första gången i torsdags och då kändes de inte som jag hade någon mage alls! Men nästan alla var lång före mig.

Njuter i solen och försöker få i mig D-vitamin.

Fortfarande orolig att något ska hända, längtar till nästa UL den 21 maj. Ser allt bra ut då så berättar jag på jobbet och för alla som inte redan vet.

Hur mår ni andra?

Jodå jag mår rätt bra. Dock jäkligt ont av foglossningen idag, går lite upp och ner beroende på vad jag har hittat på. Vi var bortbjudna på middag igår så satt ner alldeles för mycket, det är inge bra. Illamåendet försvann i v.9-10 typ. Mår illa ibland på kvällarna bara men det är lugnt. Det syns på mig med. Kan inte ha andra byxor än mammabyxor och joggingbyxor. Inget annat passar. Mina lår har exploderat, garanterat för att jag inte kan ta mina långa promenader varje dag längre. Men tur att det kommer något fint av det .
  • ser91

Jag mår fortfarande inte så bra, men bättre iaf :) läkaren ringde mig i torsdags och var då orolig att vikten inte ökat, så fick remiss till akutgyn i fredags. Kollade med ul att allt såg bra ut. En liten bebis låg där och hickade, vilket tydligen inte är så ovanligt ;P var kul att se att det nu är en bebis med huvud, armar och ben :) I v 9 var det ju bara en liten böna där.

• snobben00

Jag har fortfarande ständiga problem med min migrän Rynkar på näsan var hemma senast 2 dar nu i veckan och har haft lite förkänningar redan inför nästa omgång nu under eftermiddagen... jag hoppas jag har fel.
    I övrigt är jag fortfarande väldigt trött men illamående bara nån gång ibland men har aldrig kräkts.
    Känner att byxorna blir allt trängre Flört 
    spelar ingen roll om jag har mammabyxor eller mina vanliga jeans med tummytie resår men det känns hela tiden som att jag får gå och dra upp byxorna... obehagligt att spänna för hårt runt midjan också.

Nu har min mans familj också fått veta att vi väntar en liten parvel, bara kollegorna på jobbet som inget vet ännu.
    Längtar till 3 juni då det är dags för rutinultraljud, var så skönt att få se den när vi gjorde kub-testet Hjärta

Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014