• snobben00

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Efter 2 år av IVF och 9 embryoåterföringar varav ett missfall i v.7 är jag nu gravid efter mitt senaste ET i februari.
    Är nu i v.7+1 och väntar på VUL på måndag 17 mars för att se att det är som det ska.
    Fler som vill följas åt?

• Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-04-17 18:33:48 följande:
    Var och gjorde kub-ultraljudet idag men bebis var inte samarbetsvillig alls utan bara vände ryggen till så barnmorskan inte kunde mäta nackspalten.

Händer tydligen 1 av 10 så vi ska tillbaka på tisdag kl. 7.30 och försöka igen.

Men vi fick se bebis i nästan 40 min innan hon gav upp. Allt i övrigt hon såg, såg fint ut. Och vi fick en jättetydlig bild på en fin vänsterhand

wow så coolt nu längtar jag ännu mer till RUL. Fick ni bra resultat?
  • snobben00
    Danisen skrev 2014-04-17 19:12:40 följande:

wow så coolt nu längtar jag ännu mer till RUL. Fick ni bra resultat?
    Fick ju tyvärr inget resultat då hon inte kunde mäta alls Rynkar på näsan så tillbaka på tisdag och hoppas på lite samarbete Glad
    Fick bryta och dricka mängder med kallvatten i hopp om att det skulle hjälpa.... men nej den bara vände ryggen till och låg i fel läge hela tiden.
    Ändå skönt och fascinerande att få se den röra armar och ben och vifta runt Skrattande
    Helt otroligt med ultraljud! Och nytt återseende på tisdag Glad
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-04-17 23:30:50 följande:
    Fick ju tyvärr inget resultat då hon inte kunde mäta alls  så tillbaka på tisdag och hoppas på lite samarbete

Fick bryta och dricka mängder med kallvatten i hopp om att det skulle hjälpa.... men nej den bara vände ryggen till och låg i fel läge hela tiden.

Ändå skönt och fascinerande att få se den röra armar och ben och vifta runt

Helt otroligt med ultraljud! Och nytt återseende på tisdag

Jaha okej kul att få se den igen hihi. Kunde ni se hur stor den var ca?
  • BlankaBlanka

Åh jag blir så trött. Jag tror hela tiden att illamåendet har gått över. Nu slår det till vid ca 7 på kvällen. Inget hjälper och det bästa jag kan göra är att gå och lägga mig :(.
    Får vara glad för att jag inte kräks men nu har jag mått illa sedan v7 och börjar bli rejält trött på det.

• BlankaBlanka

Snobben00: Ja hur stor var den? Våran var sitthöjd 6,1 cm och skallbredd 2,13 cm i vecka 12+0. Tänk ett sånt mini huvud :)

• snobben00

Hon sa att den var ca 5, 8 cm huvud till rumpa men som sagt den ville ju aldrig vara stilla. Kul att få se den igen men bökigt att ta sig tillbaka igen. Vet inte om vi ska ta 2 bilar in till Solna eller om gubben får åka fram och tillbaka för att lämna mig. Han jobbar ju inne i stan medan mitt jobb ligger 4 mil tillbaka hemåt. Nåja, kortare arbetsdag känns väl alltid trevligt. ..

• snobben00
    Hoppas ni haft en fin påsk Skrattande
    Tillbaka i morse för nytt försök till kub-test. Resultat 1 på 7068 Glad så låg risk alltså. Mått var 6,6 cm huvud till rumpa och huvudet var nåt på 2,4 cm tror jag hon sa. Helt otroligt att den har alla kroppsdelar och så redan, verkligen en minimänniska Skrattande
    Började må ordentligt illa sent igår kväll och det har hållit i sig under dagen. Kräks (nu när det sägs att illamåendet brukar gå över för de flesta så börjar det för mig)
    Nu börjar jag dessutom få förkänningar av migrän också...  Men jag har väl fått må alldeles för bra under en ganska lång tid nu...  FAN! Vill inte behöva vara hemma en till två dagar här och var... Rynkar på näsan men vad ska jag göra???

• LindaL0

Så kul att läsa om er Snobben, Danisen med flera som jag känner igen från gamla IVF-tråden

Här är det vecka 37 med vad som ser ut att vara en liten tjej. Exakt 2 veckor kvar till samma dag i graviditeten som sonen föddes på (38+3). Sen några veckor tillbaka har jag hunnit tröttna ordentligt på graviditeten och vill bara träffa min lilla unge snart, denna väntan skönt att det är rätt årstid att vänta i alla fall Solig

Kram till er alla!

• snobben00
    LindaL0 skrev 2014-04-23 11:25:00 följande:
    Så kul att läsa om er Snobben, Danisen med flera som jag känner igen från gamla IVF-tråden Här är det vecka 37 med vad som ser ut att vara en liten tjej. Exakt 2 veckor kvar till samma dag i graviditeten som sonen föddes på (38+3). Sen några veckor tillbaka har jag hunnit tröttna ordentligt på graviditeten och vill bara träffa min lilla unge snart, denna väntan skönt att det är rätt årstid att vänta i alla fall Kram till er alla!

Åh, vad spännande. Inte så långt kvar nu Lycka till!
Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014