• snobben00

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Efter 2 år av IVF och 9 embryoåterföringar varav ett missfall i v.7 är jag nu gravid efter mitt senaste ET i februari.
    Är nu i v.7+1 och väntar på VUL på måndag 17 mars för att se att det är som det ska.
    Fler som vill följas åt?

• Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014
  • snobben00
    Danisen skrev 2014-04-13 19:56:03 följande:

känner igen det med att inte komma upp ur sängen p.g.a smärta Jag har varit sjukskriven 100% sedan i december. Innan dess till och från, arbetstränade i perioder men det gick inte. Jag har fibromyalgi och en jäkla envis tennisarm som är sjukt segdragen. Var hos ortopeden i onsdags, han sa att jag skulle vara sjukskriven tills dess att den har läkt ordentligt, annars läker den aldrig. Har haft den sen i februari förra året. Är orolig för försäkringskassan nu. Sjukskrivningen går ut siste april. Men vart ska jag kunna jobba med tennisarm och foglossning nu. Målat fan på väggen igen. Men fk är som de är.
    Min bm sa att de flesta ligger på runt 110 i blodvärdet, men dem tog väl fler rör på dig som skickats iväg för analys? Där ser dem ordentliga resultat hoppas att dem är bra så att du slipper ta järntabletter. Bm sa att man ska ta dem på kvällen. Hoppas att din migrän blir bättre.
    Usch vilken jobbig sjukbakgrund, förstår att du har det tufft! Kan tänka mig att man blir rejält stressad också av försäkringskassan och deras jäkla regler hit och dit.

4 rör blod togs för bla röda hund, hepatit och hiv (tror jag) sen för att kolla om man är rh-negativ eller positiv så kroppen inte ska stöta bort fostret om vi inte är samma, sen togs det för kromosomanalys inför kub-testet också.
    Har inga större problem med blodprov i armvecket, värre är det när dom ska sticka i fingrarna Förvånad
    Har väl blivit lite bättre men när jag var yngre svimmade jag jämt, likaså om jag skär mig i fingrarna... känner jätteobehag för sånt men det är nog bara att försöka vänja mig tror jag.

• Danisen
    snobben00 skrev 2014-04-13 21:23:14 följande:
    Usch vilken jobbig sjukbakgrund, förstår att du har det tufft! Kan tänka mig att man blir rejält stressad också av försäkringskassan och deras jäkla regler hit och dit.

4 rör blod togs för bla röda hund, hepatit och hiv (tror jag) sen för att kolla om man är rh-negativ eller positiv så kroppen inte ska stöta bort fostret om vi inte är samma, sen togs det för kromosomanalys inför kub-testet också.

Har inga större problem med blodprov i armvecket, värre är det när dom ska sticka i fingrarna

Har väl blivit lite bättre men när jag var yngre svimmade jag jämt, likaså om jag skär mig i fingrarna... känner jätteobehag för sånt men det är nog bara att försöka vänja mig tror jag.

Jepp de rören tog dem på mig med a det är ganska drygt men försöker njuta av graviditeten. Har faktiskt mildare värk i kroppen nu, förutom foglossning och ärmen. Men bättre än i vanliga fall . Hoppas att det håller i sig att värken är mildare än vanligt. Usch jag avskyr nålar hehe, dock är det lite lättare efter alla stick man gått igenom vid ivf ju. Antar att du känner samma i fingret är hemskt. Det slapp jag

Ja, reglerna är himla skumma. Cancer sjuka vill dem ju ibland skicka ut att jobba, fruktansvärt . Hoppas att husläkaren lyssnar på ortopeden så jag kan få läka. Vill kunna bära mitt barn obehindrat. Och det kan jag endast om jag kan få läka så gott det går.

Ooh spännande med kub, när är det dags för det? Imorgon bitti ska jag göra glukosbelastning, ser jag inte framemot alls är himla rädd att det inte slår något hjärta heller.
  • mikispikis90

Jag är i v 23 + 2 :) BF 8 aug :) jodå, har gått ganska bra :) troligtvis en liten tös :) har fruktansvärd foglossning på höger sida så blev sjukskriven i fredags 50 % (jobbar i storkök) så jag hoppas jag slipper kryckor. Huvudsaken är att bebis mår bra och hon sparkar på och bökar som tusan!

Ska ni ta reda på kön Snobben00? Mår du bra? :) jätte roligt att se dig verkligen! :)

• snobben00
    mikispikis90 skrev 2014-04-14 06:54:37 följande:
    Jag är i v 23 + 2 :) BF 8 aug :) jodå, har gått ganska bra :) troligtvis en liten tös :) har fruktansvärd foglossning på höger sida så blev sjukskriven i fredags 50 % (jobbar i storkök) så jag hoppas jag slipper kryckor. Huvudsaken är att bebis mår bra och hon sparkar på och bökar som tusan!

Ska ni ta reda på kön Snobben00? Mår du bra? :) jätte roligt att se dig verkligen! :)
    Vad jobbigt men skönt med viss sjukskrivning ändå så du kan ta det lugnare nu.
    Vi vill veta kön framöver om det går att se, antar att det är på rutinultraljudet man kan se det tidigast?!
    Jag mår väl sådär... inga direkta gravidkrämpor eller så bortsett från tröttheten och småillamående men däremot jätteproblem med min kroniska migrän!
    Har anfall en gång i veckan ungefär som varar i ett par dagar och nu kan jag ju inte ta några mediciner alls.
    Läkaren trodde att det skulle lätta men tyvärr har det inte gjort det än i alla fall. Rynkar på näsan
    I vilka trådar håller du till i nu? Tycker det är kul att följa personer som man följdes åt med under hösten. Glad
  • snobben00
    Danisen skrev 2014-04-13 22:17:02 följande:

Jepp de rören tog dem på mig med a det är ganska drygt men försöker njuta av graviditeten. Har faktiskt mildare värk i kroppen nu, förutom foglossning och ärmen. Men bättre än i vanliga fall . Hoppas att det håller i sig att värken är mildare än vanligt. Usch jag avskyr nålar hehe, dock är det lite lättare efter alla stick man gått igenom vid ivf ju. Antar att du känner samma i fingret är hemskt. Det slapp jag
    Ja, reglerna är himla skumma. Cancer sjuka vill dem ju ibland skicka ut att jobba, fruktansvärt . Hoppas att husläkaren lyssnar på ortopeden så jag kan få läka. Vill kunna bära mitt barn obehindrat. Och det kan jag endast om jag kan få läka så gott det går.
    Ooh spännande med kub, när är det dags för det? Imorgon bitti ska jag göra glukosbelastning, ser jag inte framemot alls är himla rädd att det inte slår något hjärta heller.
    Jag hoppas det har gått bra för dig idag med hjärtljud och glukosbelastning.
    Idag fick jag mina kallelser från Ks i Solna, nu på torsdag kl.14 är det dags för ultraljudet för kub-testet (jättenervös) och den 3 juni blir det rutinultraljudet.

Har börjat känna nu att byxorna stramar mer och mer, vissa går bara att stänga dragkedjan en bit och sen bälte utan att knäppa knappen. Har köpt ett par mammajeans för framtiden, tror det blir dags att inviga dom snart så man inte klämmer ihjäl stackaren Förvånad

Har du fått träffa någon läkare på mvc för att diskutera dina "sjukproblem" och så? Tar du några mediciner nu för fibromyalgin och armen?
    Min barnmorska ville att jag skulle träffa deras läkare pga min migrän och gallstensrisk men tidigaste tiden var ju först 5 maj!!! Dom har tydligen en konsultläkare som bara är där på måndagar vilket känns jättekorkat att behöva vänta så länge! 

• Danisen

Har gjort glukosbelastning idag, det var inte så farligt som alla har sagt hehe. Smakade som en riktigt söt saft. Det var tur att man pressade citron i hehe. Det var ju inte gott men gick okej att få ner hade ett värde på 6,9 vilket är ett bra, man ska ligga under 8,9. Hoppas att även nästa glukosbelastning är lika bra. Även blodvärdet var kanon idag 133 . Sen fick jag lyssna på hjärtat som slog så fint i snitt 160slag/min. Hon sa precis innan att hon inte var säker på att det skulle hittas. Men direkt när hon tog apparaten på magen så lät det. Jag blev skräckslagen och hon sken som en sol

• snobben00
    Danisen skrev 2014-04-14 21:23:40 följande:
    Har gjort glukosbelastning idag, det var inte så farligt som alla har sagt hehe. Smakade som en riktigt söt saft. Det var tur att man pressade citron i hehe. Det var ju inte gott men gick okej att få ner hade ett värde på 6,9 vilket är ett bra, man ska ligga under 8,9. Hoppas att även nästa glukosbelastning är lika bra. Även blodvärdet var kanon idag 133 . Sen fick jag lyssna på hjärtat som slog så fint i snitt 160slag/min. Hon sa precis innan att hon inte var säker på att det skulle hittas. Men direkt när hon tog apparaten på magen så lät det. Jag blev skräckslagen och hon sken som en sol

Vad kul att du fick lyssna på hjärtat. Kanske kanske att det är en tjej därinne då?! Ofta ligger pojkar under 150 och flickor över. Ska ni ta reda på kön framöver? Jag frågade barnmorskan om det gick att få lyssna på hjärtat i v.16 då man eventuellt får komma tillbaka för ett besök om jag ville men då sa hon att dom avråder stark från det pga det kan vara svårt att hitta och många kvinnor går skräckslagna och oroliga därifrån... Hur kommer det sig att dom gör glukosbelastning? Är inte det samma värde man får fram genom ett stick i fingret för att kolla blodsocker?
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-04-14 21:18:15 följande:
    Jag hoppas det har gått bra för dig idag med hjärtljud och glukosbelastning.

Idag fick jag mina kallelser från Ks i Solna, nu på torsdag kl.14 är det dags för ultraljudet för kub-testet (jättenervös) och den 3 juni blir det rutinultraljudet.

Har börjat känna nu att byxorna stramar mer och mer, vissa går bara att stänga dragkedjan en bit och sen bälte utan att knäppa knappen. Har köpt ett par mammajeans för framtiden, tror det blir dags att inviga dom snart så man inte klämmer ihjäl stackaren

Har du fått träffa någon läkare på mvc för att diskutera dina "sjukproblem" och så? Tar du några mediciner nu för fibromyalgin och armen?

Min barnmorska ville att jag skulle träffa deras läkare pga min migrän och gallstensrisk men tidigaste tiden var ju först 5 maj!!! Dom har tydligen en konsultläkare som bara är där på måndagar vilket känns jättekorkat att behöva vänta så länge! 

Jag har använt mammabyxor nu 1 vecka. Riktigt skönt fyller ju inte ut dem men de trycker ingenstans. Jag har foglossningsbältet på med så de sitter kvar

Nej, jag har inte träffat någon läkare nu. Men där är en läkare i lokalerna alltid om det behövs, tack och lov. Jag tar endast panodil/alvedon just nu(knappt det), får inte ta något annat, vågar inte heller så smärta får man i princip stå ut med. Har jag gjort i många år innan jag äntligen fick hjälp och remiss till reumatolog, han ställde diagnosen. Sen min astma och allergimedicin tar jag dagligen, det är inga problem som tur är .

Oj, 5 maj riktigt korkat. Tur att det går fort dit. Men jag förstår din oro.
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-04-15 06:36:30 följande:
    Vad kul att du fick lyssna på hjärtat. Kanske kanske att det är en tjej därinne då?! Ofta ligger pojkar under 150 och flickor över. Ska ni ta reda på kön framöver? Jag frågade barnmorskan om det gick att få lyssna på hjärtat i v.16 då man eventuellt får komma tillbaka för ett besök om jag ville men då sa hon att dom avråder stark från det pga det kan vara svårt att hitta och många kvinnor går skräckslagna och oroliga därifrån... Hur kommer det sig att dom gör glukosbelastning? Är inte det samma värde man får fram genom ett stick i fingret för att kolla blodsocker?

V.16 ska ju absolut inte vara några problem att lyssna på hjärtat. Hittade bebisen direkt på mig och jag går in i v.13 imorgon. Hehe ja, det kanske finns en liten tös där inne. Vi får se på förlossningen . Ska ni kolla könet på RUL?

Dem har det som rutin i hela Skåne, att göra glukosbelastning. Det är blodsockret man kollar, i princip så chockar man kroppen med ett glas socker (på fastande mage) sen väntar man 2h och sen tar man stick i fingret och kollar värdet och då så att kroppen har kunnat ta hand om allt socker själv. Har den inte det så har man graviditets diabetes, så har jag fattat det iaf. Många som får graviditets diabetes, tyvärr.

Åh glömde svara i förra inlägget angående ditt KUBtest. Så spännande, det kommer vara bra. Känner det på mig Önskar er lycka till på torsdag
  • BlankaBlanka

Idag går jag in i vecka 14. Har varit väldigt uppblåst i magen och haft svårt att hålls mig från att fisa :/, inte så härligt. Hoppas att det avtar. Annars är jag mycket piggare än förut och inte riktigt lika orolig.
    Jag ska på RUL i vecka 19 och skulle nog gärna vilja gå och lyssna på hjärtat innan dess. Tror vi kommer titta vad det är för kön. Är dock nästan säker på att det är en tjej. Fast helt säker kan man ju inte vara.

Danisen: tråkigt att du är sjukskriven men självklart bra att din kropp får vila upp sig. Har många vänner som varit sjukskrivna under perioder och vet att det kan vara rätt tufft med försäkringskassan och alla andra som är inblandade. Ska du gå på ett ultraljud till eller väntar du till RUL?

Jag försöker ta det så lugnt jag kan. Har ringt mig sjuk ibland bara för att ta det lugnt och vila lite extra. Jag struntar i om de undrar varför jag är så mycket sjuk just nu :). Det är viktigare att detta går bra

Snobben00:Håller tummarna på torsdag. Det kommer gå jättebra!

Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014