• mikispikis90

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Hej :) måste bara hoppa in här och säga Grattis Snobben00 och ni andra! Äntligen var det eran tur!! Var längesen jag såg dig i någon tråd nu, vad roligt! Lycka till i fortsättningen :)

• mikispikis90

Jag är i v 23 + 2 :) BF 8 aug :) jodå, har gått ganska bra :) troligtvis en liten tös :) har fruktansvärd foglossning på höger sida så blev sjukskriven i fredags 50 % (jobbar i storkök) så jag hoppas jag slipper kryckor. Huvudsaken är att bebis mår bra och hon sparkar på och bökar som tusan!

Ska ni ta reda på kön Snobben00? Mår du bra? :) jätte roligt att se dig verkligen! :)

• mikispikis90

Ha det så bra i Italien :) glöm inte att ha med dig en kopia på moderskapsintyget, det sa min bm till mig när jag var nere i Italien i påskas (var då i v 23-25, kommer inte ihåg exakt) :) fråga mig inte varför, det kan jag inte svara på .. Tyckte själv att det va konstigt att ha med det eftersom det står ju på svenska, men jag slapp visa det endå :)

• mikispikis90

Snobben,

I måndags BF + 3, 01.23 tittade min lilla Agnes ut, 3030g och 49 cm och otroligt mycket svart hår :) förlossningen gick så otroligt bra! Hade tens och lustgas och jag fick inget sytt, inga yttre eller inre bristningar och sprack inte. Amningen kom igång på en gång så vi fick åka hen redan efter 10 timmar. Då läkaren gjorde ronden då :)

Har inte haft ett dugg ont efteråt, började med knipövningar i tisdags! Vilken känsla, så magiskt!!! Det gäller att ha en barnmorska som man litar på :)

Lycka till nu, ser framemot att läsa när din lilla kommer :)

• mikispikis90

Snobben,

Slemproppen gick 9 dagar innan. Jag fick förvärkar på fredagen (BF dagen, den 8/8)som kom var 8 minut, fortsatte hela lördagen. Natten mellan lör och sön började de komma var 3-4 min emellan, inget hjälpte. Åkte in på kontroll på sjukhuset på söndagen kl 13, var öppen 3 cm. Kl 17 var jag öppen 5 cm och kl 21.30 var jag öppen 8 cm, då tog de hål på vattnet. 00.40 var jag öppen 10 cm, och 40 min krystvärkar efter det var lilla Agnes ute :)

Otroligt bra förlossning, är så himla nöjd, glad och lycklig! Snart är det din tur

• mikispikis90

Jag började med lustgasen från 5 cm, inte för att detgjorde jätte ont men för att jag hade varit vaken hela natten och var jätte trött .. Jag satt och gunga på en sån pilatesboll från 3 cm - 8 cm . Det var när de tog hål på hinnan som det började göra hyffsat ont och jag fick lägga mig ner. Men jag hade t o m bara halva lustgas dosen :) det som gjorde ont var ju när man kände hur det vidgades där nere .. Obehagskänsla liksom! Därför är jag så glad att jag hade en barnmorska som höll för mellangärdet när jag krystade, samt att hon sa till när jag fick krysta och när jag inte fick krysta just för att inte gå sönder.

Vi ställer klockan var fjärde timme, men hon brukar vakna själv strax innan. Inatt var hon lite orolig, och ville bara sova bredvid mig, en hand på tutten och en hand på magen. De andra nätterna har hon sovit i sitt babynest som vi använder jämt!!

Hon är rätt tyst, många reagerar på att hon knappt skriker. Men hon gillar närhet allra bäst :)

• mikispikis90

Jag fick min dotter 11 aug 2014. Och vi pratade med fertfertilitetsenheten igår, vi ska återföra ett Fet i maj 2015 :)

Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014