• Danisen

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Grattis snobben00 min var 11,4mm i torsdags. Helt normal sa läkaren. Förhoppningsvis forstätter den att växa

• Danisen
    snobben00 skrev 2014-04-01 18:37:59 följande:
    Grattis!  Vad roligt!

När vi gjorde VUL var jag i v. 7+5 men pyret var redan 16mm lång så läkaren sa att det såg ut som om jag var i v.8+1

Imorn ska vi på nytt VUL (v.10+0) och jag hoppas allt ser fint ut och att den inte är fortsatt JÄTTESTOR

Ska du tillbaka igen nästa vecka? Fick ni se hjärtat slå idag också? Känns helt otroligt när man ser det lilla hjärtat picka på för fullt.

Är det ett vul ni själva betalar för?
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-04-02 05:56:32 följande:
    Nej och vi gör det där vi gjorde vår ivf. Läkaren sa vid vårt förra VUL att vi fick komma tillbaka om vi ville kolla igen. Bla pga av min oro efter tidigare missfall tror jag.

Okej så bra . Jag har inte hört något, tror inte att jag får något extra till.
  • Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-04-05 09:13:48 följande:
    Idag ska vi på första besöket och inskrivning hos barnmorskan. Hoppas hon är en varm och stödjande själ. Känns som om det vore skönt att komma till någon som förstår min oro. Idag är jag i v 11+4. Så skönt att illamåendet börjar avta lite, men skulle gärna slippa det helt.

Inskrivning en lördag, vilken lyx . Mitt illamående är nästintill borta. Dock har jag väldigt ont av foglossning som gör att jag mår illa av smärtan emellanåt. Jag har redan varit hos bm 2ggr. Ska dit igen den 14 april och göra glukosbelastning och lyssna på hjärtat . Ska göra 2st glukosbelastningar alla säger att det är så himla vidrigt. Jag som har så svårt att få ner saker som är äckliga, bara klöks haha. Lycka till idag
  • Danisen

Jag är i v.11 (10+3) ja det är tidigt med foglossning men har jag fått det . Överansträngt mig sedan har det inte släppt. Min fibro ställer nog till det en del med smärtan. Jag var hos sjukgymnasten så hon klämde och kände på bäckenet. Googla foglossning å kolla på bilder, finns en bra bild där dem ringat in vart fogarna sitter. Bak på bäckenet och framme på blygdbenet sitter dem. Mitt sitter endast där bak. Riktigt ont gör det . Har köpt sånt foglossningsbälte, lindrar lite. Har molande värk hela tiden. Har himla ont i magen med emellanåt men gissar på växtvärk?! Glukosbelastning gör man för att kolla graviditets diabetes eller ja utesluta kanske man ska säga hehe gör inte ni det i ert landsting? Hoppas att jag fick med svar på allt BlankaBlanka och Snobben00 ??

• Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-04-06 09:43:15 följande:
    Snobben00 och Danisen:

Nej jag har inte hört något om glykosbelastning. De kollade mitt socker på inskrivningen vilket var bra. Hade du högt sockervärde kanske?

Jag kommer göra KUB och då samtidigt kolla att allt är bra.

Väldigt nojig. Allt känns för bra för att vara sant. Nojar ständigt efter att jag inte har alla symtom. Jätterädd att de på tisdag ska upptäcka att graviditeten har avstannat. Vet inte om jag orkar ett negativit besked igen.

Min kille berättade igår att hans bästa vän också ska bli pappa ca samtidigt som vi är beräknade och att han var så glad att de då kunde vara pappalediga samtidigt. Fick mig att bli jätte stressad... Konstigt va?

Nej, inget högt värde. Här vi bor kollar dem med glukosbelastning på alla som är gravida. Konstigt att det inte är samma överallt. Dem kollar via blod, urin och via glukosbelastning. Man fastar ca 8h sen ska man ta ett test sen ska man dricka någon rälig sörja å göra ett nytt test för att se hur kroppen reagerar på socker. Tar ca 3h att göra testet, ser inte framemot det alls. Men som bonus för att jag ska göra 2st så ska jag få lyssna på hjärtat nu den 14 april när jag ska göra första glukosbelastningen. Nackdelen är att vara i dessa veckor vi är i nu är ju att det syns knappt och brukat knappt kännas, så det är jätte vanligt att man är himla orolig i dessa vevkor. Så sa min bm till mig. Dock så känner jag mig gravid då jag har foglossning och växtvärk i magen. Lite öm i brösten, växt har dem med . Det syns faktiskt på min mage också. Men jag känner ju ingenting från bebisen ännu. Är lite tidigt för det. Nej, du måste ju vara positiv. Då mår du och bebisen mycket bättre . Ska alla göra kub eller? Det har inte nämnts här för oss. Jag är säkert för "ung"?! Hur gamla är ni?

Här är det en riktigt babyboom bland mina vänner, 1 kom 1:e jan, 2 kom 2:e feb, 3 kommer i maj, 4 kommer i juli m.fl där är fler hehe. Å sen vi i oktober

Kram på dig och va nu glad och positiv. Och NJUT
  • Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-04-08 13:50:58 följande:
    Har nu varit på UL och allt såg bra ut! Hjärtat slog och den var 6,1 cm. Vi fick även lägsta risken på KUB!!! Åh äntligen kan jag pusta ut lite :). Idag är jag i vecka 12+0 :).

Ååh Grattis så skönt det måste kännas. Jag längtar till på måndag när jag ska göra glukosbelastning och lyssna på hjärtat längtar ju inte för att göra testet bara lyssna på hjärtat. Men tanken slog mig i natt med mardröm, tänk om det inte finns något mer hjärta som slår?!
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-04-09 21:13:22 följande:
    Var på inskrivning idag hos en jättegullig barnmorska men tyvärr skulle hon sluta

Mitt blodtryck var jättelågt och blodvärdena var också rätt låga redan. Hon tyckte jag kunde börja med extra järn när som helst.

Hon ville att jag skulle träffa deras läkare pga min kroniska migrän och tidigare gallstensproblem och barnmorskan tyckte att jag redan borde bli sjukskriven 25% men är själv inte jättepigg på det... så vi får se.

Första lediga tid hos läkaren var 5 maj och det är ett tag kvar...

Har ni berättat på jobbet än? Jag skulle vilja vänta till efter KUB men är nog tvungen att berätta vilken dag som helst pga migränfrånvaro och kommande läkartider och provtagningar mm.

Hade önskat det gick att skjuta lite på det än...

Typiskt att hon ska sluta. Hoppas att du får en till som är urgullig

Tråkigt med dina värden hoppas att de blir bättre av järn då. Mina var jätte bra hade ett blodvärde på 134 eller hm... va det 143, minns inte riktigt, men kanon bra var det, det trodde jag aldrig. Dock har jag inte fått svar på alla de rören som skickades iväg. Där dem kollar hiv, om rödahund vaccinet fortfarande verkar, järnbrist m.m. ska dit på måndag så får väl svaren då. Längtar inte tills jag ska dricka den äckliga sockersörjan. Vet inte ens hur jag ska få i mig den överhuvudtaget

Jag är sjukskriven 100% så jag har inte pratat med chefen på ett tag så nej de vet inget. Tyvärr kommer jag nog förbli sjukskriven till förlossningen. Ingen som vill ha en gravid kvinna med foglossning, tennisarm och fibromyalgi just nu ändå känns det som.

Skönt att du ska få träffa en läkare snart. Hoppas att dem kan hjälpa dig. Det finns ju en hel del knep vid migrän. Sen beror det väl på vilken anledning till att just du får din t.ex antar jag? Min är nästintill helt borta med hjälp från kiropraktorn, även ischias är borta . Hoppas att du kan få hjälp så du slipper migränen
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-04-13 14:43:09 följande:
    Skönt med så bra järnvärden! Kommer inte ihåg vad jag låg på men mycket lägre än dig, kan ha varit nåt på 110 kanske

Längtar inte tills det blir järntabletter eftersom magen har en förmåga att balla ur då...

Skönt att du blivit sjukskriven nu när du inte mår bra! 

Jag har sagt till min chef nu att det förmodligen blir en del sjukdagar för min del lite nu och då just pga min migrän som jag står helt maktlös inför just nu

Barnmorskan sa att det är inte helt omöjligt att det kommer förändras längre fram i graviditeten och jag hoppas verkligen att hon har rätt i det! för det är ett jättehinder när man inte ens kommer upp ur sängen pga smärta.

känner igen det med att inte komma upp ur sängen p.g.a smärta Jag har varit sjukskriven 100% sedan i december. Innan dess till och från, arbetstränade i perioder men det gick inte. Jag har fibromyalgi och en jäkla envis tennisarm som är sjukt segdragen. Var hos ortopeden i onsdags, han sa att jag skulle vara sjukskriven tills dess att den har läkt ordentligt, annars läker den aldrig. Har haft den sen i februari förra året. Är orolig för försäkringskassan nu. Sjukskrivningen går ut siste april. Men vart ska jag kunna jobba med tennisarm och foglossning nu. Målat fan på väggen igen. Men fk är som de är.

Min bm sa att de flesta ligger på runt 110 i blodvärdet, men dem tog väl fler rör på dig som skickats iväg för analys? Där ser dem ordentliga resultat hoppas att dem är bra så att du slipper ta järntabletter. Bm sa att man ska ta dem på kvällen. Hoppas att din migrän blir bättre.
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-04-13 21:23:14 följande:
    Usch vilken jobbig sjukbakgrund, förstår att du har det tufft! Kan tänka mig att man blir rejält stressad också av försäkringskassan och deras jäkla regler hit och dit.

4 rör blod togs för bla röda hund, hepatit och hiv (tror jag) sen för att kolla om man är rh-negativ eller positiv så kroppen inte ska stöta bort fostret om vi inte är samma, sen togs det för kromosomanalys inför kub-testet också.

Har inga större problem med blodprov i armvecket, värre är det när dom ska sticka i fingrarna

Har väl blivit lite bättre men när jag var yngre svimmade jag jämt, likaså om jag skär mig i fingrarna... känner jätteobehag för sånt men det är nog bara att försöka vänja mig tror jag.

Jepp de rören tog dem på mig med a det är ganska drygt men försöker njuta av graviditeten. Har faktiskt mildare värk i kroppen nu, förutom foglossning och ärmen. Men bättre än i vanliga fall . Hoppas att det håller i sig att värken är mildare än vanligt. Usch jag avskyr nålar hehe, dock är det lite lättare efter alla stick man gått igenom vid ivf ju. Antar att du känner samma i fingret är hemskt. Det slapp jag

Ja, reglerna är himla skumma. Cancer sjuka vill dem ju ibland skicka ut att jobba, fruktansvärt . Hoppas att husläkaren lyssnar på ortopeden så jag kan få läka. Vill kunna bära mitt barn obehindrat. Och det kan jag endast om jag kan få läka så gott det går.

Ooh spännande med kub, när är det dags för det? Imorgon bitti ska jag göra glukosbelastning, ser jag inte framemot alls är himla rädd att det inte slår något hjärta heller.
Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014