• Danisen

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

BlankaBlanka skrev 2014-05-28 17:33:06 följande:
    Grattis va roligt Danisen! Nu kan då äntligen glädjas fullt ut:).

Tack snälla vilka mått hade er bebis och i vilken vecka gjorde ni rul? Vill Jämföra eftersom att hon flyttade mitt bf
  • Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-05-28 22:13:17 följande:
    Jag tror den var ca 20 cm. Hon sa inget om det, bara att allt var normalt. Jag var i vecka 19 (18+1). Vad hade ni för mått?

Fick du inget papper med dig därifrån? Dem mäter inte hur lång den är utan lårbenen, skallbredd och bukdiameter
  • Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-05-29 10:19:44 följande:
    Aha, jag ska kolla. Vad fick du?

Hittade du några mått ? Jag skriver mina imorgon, har lagt mig nu och pappret är.där nere
  • Danisen

Skallbredd 37,7 bukdiameter 40,6 lårbenen 26,5. Enligt ivf o.s.v var jag i v.19 (18+0) dagen rul gjordes. Men som sagt flyttades till v.18 (17+0). En veckas förflyttning skulle tydligen vara normalt trots ivf, enligt henne och mitt landsting där jag bor. Är tydligen olika vart man bor, Som med allt annat . Jag googlade på det, att få nytt bf vid ivf och det finns massor på nätet som fått det så jag känner mig ändå rätt lugn. Alla organ fanns där och såg normala ut. Vad mer kan man begära hehe

• Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-05-30 08:34:48 följande:
    Oj vi har nästan samma. Skallbredd 38, lårben 27 och huvudomfång 146. Oroa dig inte. Har de sagt att allt är bra så försök att lita på det, de är ju experterna. Alla barn är säkert väldigt olika. Jag och min kille är båda ganska små så jag tror inte vårat barn kommer vara någon jätte precis :).

Barnet rör sig jättemycket och ofta. Det gör mig lugn att känna att den lever:). Känner du mycket?

Aha så coolt skiljer ju ingenting mer än någon liten mm hehe skumt att dem flyttar mig då men du inte blivit flyttad. Jaja... bebisen kommer ju ut när den vill oavsett hehe. Men jag säger fortfarande att bf är 28 oktober. Liksom inpräntat i huvudet . Ja, hon sa att alla organ såg fina ut och den rörde sig om än inte kullerbyttor o.s.v h*n var trött hihi. Sög på tummen och drack fostervatten och cyklade med händerna coolt att se att de rör på sig. Jag vägde 2500gr och var 46cm lång när jag föddes så jag var liten. Tror vår håller sig lite mindre, mamma har fött alla sina 4 barn förtidigt så kanske kanske gör jag med det. Vi får la se . Jag känner den emellanåt, inte vant mig ännu dock. Den är på urinblåsan HELA tiden kan jag säga, det känner jag minsann
  • Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-05-30 18:15:00 följande:
    Det kanske är de där mm som gör skillnaden. Ja vem vet. Jag var nog rätt normal när jag föddes 50 cm 3,5 kilo. Har ni bestämt var ni vill föda? Jag blev lite paff när barnmorskan frågade. Har inte tänkt på det.

Jepp så är det kanske. Nej, det har vi inte gjort. Helsingborg är närmast. Men har hört mycket blandat om dem. Får nog göra studiebesök på olika sjukhus känns det som . Jag ska inte till bm nu förrän 18 juni. Är långt mellan besöken nu. Blir tätare sen
  • Danisen

Någon mer med ont i magen och ryggen i dessa veckor? Antar att det är typ växtvärk?! Men kan inte sluta tänka på att det kan vara något fel drömde i natt att jag fick missfall, så är extra orolig idag.

• Danisen

BlankaBlanka: Du har säkert rätt jag antar att det är växtvärk eller ja, jag hoppas ju det. Det blev bättre under dagen . Vilken vecka gjorde ni rul i?

• Danisen

Vi gjorde det v.19 (18+0) så då är ju måtten antagligen lika eftersom dem växer så mycket varje dag. Ååh jag vill gå in i v.20 på onsdag som jag skulle hehe... men men får bli v.19 igen man är ju så jäkla fäst vid de här veckorna så det är inte klokt

• Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-06-01 10:39:38 följande:
    Tur att det är när du ändå kommit så långt och vet att allt är bra. Tänk om det varit i v.12 och det ändrats till v. 11 :/. Igår var magen rätt lugn, idag har det varit helt vild på morgonen :).

Ooh ja, det har du rätt i . Igår var den igång massor under dagen och även kvällen. Sambon försökte känna, men han kände inget än. Idag har jag inte känt något ännu. Den är tlött idag .
Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014