• Evelinawahlstrom

Någon ung med Bf i augusti ?

Jag är 19 år och väntar mitt första barn. Är i vecka 13 och väntar på att få börja må bättre, illamåendet har börjat släppa. Har Bf 7 augusti. Hur är era symtom? avtar dom eller håller dom i sig?
    Har under dom första veckorna tills nu mått väldigt illa och haft mycket stort problem med att ens få i mig vätska. 
    Men vaknade en dag bara nu för 3-4 dagar sen och mådde mycket bättre. hoppas jag snart ska kunna njuta mer av min graviditet!

• Svar på tråden Någon ung med Bf i augusti ?
  • Loppaan

Vilken babybox hämtade du? Visste inte man kan beställa dem, trodde man bara kunde hämta ut i butik.

Här ska det också bli ett babynest, var på symässa med mamma för inte så länge sen o där köptes det tyg så mamma ska få äran att sy det :D köpte även andra fina tyger som ska bli bodys, tröjor o byxor. Och en mössa ska virkas. Ganska kul att ha en händig mamma så att man kan få originella grejer

• becaa

Loppan, så mysigt med hemmagjorda saker! Jag gjorde ganska mycket till min lilla när jag boxade för henne. Jag syr också ganska mycket men är inte så snabb på kläder längre efter långt uppehåll. Gjorde dock en underbar sänghimmel, flera tavlor, målade och pysslade en lampa, sydde små gardiner framför skötbordet osv. Jag funderar på att köpa tyg och sy ett babynest så får man det som man vill. Vet dock inte om jag har tid och ork att göra det.. Har mer än fullt upp konstant! När är din nästa BM tid?

• Evelinawahlstrom

Sy? Tror jag är mer händig att snickra en spjälsäng haha. Vet inte ens hur man startar eller trär en symaskin. Önska jag visste. Var hos Bm idag, hade ganska lågt blodvärde även fast jag har kämpat med järn tabletterna. Fick även lyssna på hjärtljud. Hon hittade pulsen först bara på navelsträngen hon gömde sin så fruktansvärt. Så fick vända runt på mig och böka om så hon skulle flytta på sig. Men har märkt att det är inga plus poäng när jag ligger still. Det är som att hon vill vaggas runt stannar jag upp så får jag en spark. Allting såg bra ut annars och jag ska börja föräldrakurs i maj. Och ny bf redan 29 april.

• Loppaan
    Evelinawahlstrom skrev 2014-04-05 16:51:41 följande:
    Nej. Haha t9 jag skriver från telefon. Bm menade jag.

Haha tänkte väl :P har också nästa tid hos BM den 29e :) något tips på hur man ska berätta på jobbet om graviditeten? Har inte gjort det än o allt känns så komplicerat när jag jobbar som assistent och nära familjen.
  • Evelinawahlstrom

Syns det inget än? Det börjar bli svårt att dölja för mig. Ska jag va ärlig så kommer nog dom på jobbet undra varför du inte berättat tidigare, haha det ända tips jag har är att säga det rakt ut :) har du berättat för din chef?

• becaa

Men Oj loppan!! Hur lyckas du dölja? Här står den rakt ut.

Mysigt med BM tid, skönt att allt ändå var ok. På onsdag är det vår tur, jag ska fråga om förlossningen. Jag skulle önska att föda på annat sjukhus än det vi tillhör då Göteborgs förlossning är så överbelastad att det är löjligt. Med lillan blev jag skickad till grannkomunen och det var superbra så skulle önska att föda där igen OM man såklart inte får väldigt bråttom in.

Tiden bara springer iväg, 23 Veckor nu.. hjälp!

• Evelinawahlstrom

Aa tiden går jätte snabbt, jag går in i vecka 24 om två dagar känns som att det var igår jag höll på att svimma i badrummet när man såg plusset. Kul med stor mage redan, det syns på mig men jag kan dölja om jag kände för det längtar tills den blir större :)

• Loppaan

Haha fast de har kanske sett det? Fast samtidigt så upplever jag dem som stressade o uppe i sitt eget, så kanske därför det gått dem förbi? Men det är inte förrän de senaste veckorna magen har liksom börjat synas på riktigt. Men det är stor skillnad på formen om man jämför innan grav. Men vågar inte berätta o får heller aldrig tillfälle. Kan.arbetsgivaren få reda på det genom Fk? Vill ju inte det ska komma från annan än mig själv heller.

Svar på tråden Någon ung med Bf i augusti ?