• Evelinawahlstrom

Någon ung med Bf i augusti ?

Jag är 19 år och väntar mitt första barn. Är i vecka 13 och väntar på att få börja må bättre, illamåendet har börjat släppa. Har Bf 7 augusti. Hur är era symtom? avtar dom eller håller dom i sig?
    Har under dom första veckorna tills nu mått väldigt illa och haft mycket stort problem med att ens få i mig vätska. 
    Men vaknade en dag bara nu för 3-4 dagar sen och mådde mycket bättre. hoppas jag snart ska kunna njuta mer av min graviditet!

• Svar på tråden Någon ung med Bf i augusti ?
  • Evelinawahlstrom

Jag vart gravid på första försöket, Idag har vi hämtat ut en gratis box från apoteket med flaksa och nappar och tidningar och annat mysig fakta ! Längtar nu som f*n!

• Loppaan

Svåraste är nog att ställa om till livet som förälder och börja en vardag med nya rutiner. Men tror också att det kommer vara värt det för kärlek till bebis och nya familjen kommer det vara överflöd av ett spännande kapitel i livet, men ändå stort och läskigt på nått sätt tycker jag

Hämtade du ut den baby ro be-boxen? Har också en sån att hämta ut, hoppas där är bra saker i :) har tidigare beställt en massa gratisnappar och skedar, o två olika pipmuggar. Gratis är gott.

Har ni köpt mycket saker till bebisen? Vore kul med bilder på kläder och annat diverse. Likaså ultraljud.

• becaa

Ååå gravidboxar! Några andra tips på var man kan få? Libero fick vi på BB, massa bra grejer. Apoteket ska jag nog hämta och babyproffsen hämtade jag också sist! Andra tips?

Jag skulle gärna lagt upp massa bilder men det funkar ju inte från mobil eller platta och jag är för lat för att gå in på datorn.. Det är ett stort projekt..

Loppan, är du o din kille svenska? Eller av annat ursprung? Jag är svennebanan min kille är Kurd. Evelina är från Bolivia och killen från Albanien (snälla evelina rätta mig om jag har fel, minnet sviker ibland)!

• Evelinawahlstrom

vad är babyproffsen för nått och hur får man det ? aa det är as kul med dom här boxarna! Gratis är kul !

Haha du var nästan rätt min kille är från albanien men jag är från colombia :) 

• Loppaan

Ja vi är svenska båda två hu funkar det att ni har olika ursprung? Med kultur och religion menar jag? tycker det är fint när man ser bortom kultur och religion när man finner kärleken. För många är det ju krav att man ska vara lika på den punkten.

Allt för föräldrar har också nån form av babygåva. Tidning, kupong för gratis body på kappahl o sådär. Kronans droghandel ska också ha en box. Ibland kan man googla fram bra gratisgrejer

Har ni köpt mycket kläder o vilka storlekar ? Man vill ju köpa typ allting.

• becaa

Jag tror den heter just BabyBox. Babyproffsen är en barn butik där man hämtar ut den :). www.babybox.se/

Jag ska kolla runt och anmäla mig till lite olika tror jag! Hihi.

Det var nära med länderna!

Jag o min kille är förlovade och gifta inom islam, vigda av en imam. Den 14 juni kommer vi ha ett pampigt kyrkligt bröllop. Vi vigs av en präst OCH en imam i kyrkan, för att bevisa att man kan kombinera religioner.

Efteråt har vi fest med blandade traditioner, det ska bli spännande och kul men jag är lite nervös att kroppen inte ska hålla tills v 33.. :/

Idag kände jag av riktig smärta i ryggen och övre halvan av magen.. Det kommer och går men jag tror att kroppen börjar säga ifrån att jag inte ska kånka runt på lillan..

Blir det inte bättre får jag kolla upp det hos BM.

• Evelinawahlstrom

Skulle också vilja ha ett vackert kyrk bröllop! Men det får vänta. Aa jag beställde min babybox igår från babyproffsen och ska få den hemskickad det finns inte i gävle. närmaste var !½ timme bort.. tänkte inte ta den bilturen för en gratis box så vilken tur att man kunde få den hem också :) Sen fanns det mycket mera att registrera sig på men det var mest efter man fött. 

Jag tror inte du bör bära henne alls snart. Du kommer att få jätte ont i ryggen.. Din barnmorska kommer att svara att du inte bör bära henne. Det står nu i alla info guider om vecka 21 att man ska börja ta det försiktigt med att arbeta hårt och bära saker och tänka på hur man går, ligger och sitter. Att bära runt på ett barn på ca 12 kilo tror jag inte är det bästa. :/ 

• becaa

Nej Evelina du har helt rätt. Men vad attans ska man göra? Hon kan ju inte gå i trappor själv och är väldigt mammig och ska klänga på mig hela tiden. Imorse låg vi i sängen och hon drog upp min tröja, petade in min utstickande navel så långt det bara gick och garvade. Processen upprepades kanske 30 ggr. Hahaha! Önskar att hon förstod vad som fanns där inne!

Hennes farmor har köpt en liten lillebror-docka son hon har med sig överallt. Jag försöker förklara men hon fattar ju såklart inte.

Man kan ju knappt fatta själv ;).

Nu har jag också beställt hem babybox, orkar inte ta mig till babyproffsen butiken..

Klickade även i gratis-box från Apoteksgruppen och Allt för föräldrar!

Liberos skötväska med grejer får man på BB och en till kass med grejer!

Hihi!

• Evelinawahlstrom

Aa hon är ju för liten än. Min mans systers son är två och han förstår. Han frågar hur det är med magen och bebisen på Skype! Så jäkla gullig. Härligt med baby boxarna jag har kollat överallt och på Apoteket var det slut stod det men har fått en på mitt hem apotek baby to be eller vad det heter men Apoteket har ju nån till box men den var slut. Det skulle ta upp till 4 veckor att få hem från babyproffsen.

• becaa

Ja jag vet att man hämtar ut den i butik tidigast 3 månader innan BF. Har känt mycket sparkar idag, lite läskigt! Hoppas du har en bra helg.

Svar på tråden Någon ung med Bf i augusti ?