• Evelinawahlstrom

Någon ung med Bf i augusti ?

Jag är 19 år och väntar mitt första barn. Är i vecka 13 och väntar på att få börja må bättre, illamåendet har börjat släppa. Har Bf 7 augusti. Hur är era symtom? avtar dom eller håller dom i sig?
    Har under dom första veckorna tills nu mått väldigt illa och haft mycket stort problem med att ens få i mig vätska. 
    Men vaknade en dag bara nu för 3-4 dagar sen och mådde mycket bättre. hoppas jag snart ska kunna njuta mer av min graviditet!

• Svar på tråden Någon ung med Bf i augusti ?
  • becaa

Tänkte precis säga det, kub är väl väldigt tidigt i graviditeten. De flesta missbildningar syns ju redan på RUL och där kommer de ju också bestämma antalet.

• Loppaan

Ja har inte nån direkt koll på när de görs eftersom jag ändå inte får göra det i mitt landsting. Men då är de ju för sent, är ju i v20. Har nämnt funktionshinder hos syskon i de första besöken hos BM, men de har har väl bedömt att det ej behöver göras då. Hoppas allt är ok. mest rädd för nån form av kromosomavvikelse. Men förhoppningsvis är det ok. har varit osäker på grav tidigare o gjorde då ett UL på gynmottagningen, fick dock inte se skärmen. O läkaren han sa nåt i stil med " ja det syns du är gravid i alla fall" o verkade lite allmänt fundersam på hur han skulle bekräfta graviditeten. Behöver ju ej betyda nåt men fick den känslan ändå :-P

• becaa

Lycka till idag Loppan! Och oroa dig inte, det är alldeles säkert ett friskt litet pyre där inne!

Uppdatera när du är klar.

Idag 13 ska jag till massagen, Fy fan va nice!! Är det skönt och hon är trevlig så bokar jag nog in var 4e vecka till BF. Ska också köpa mandelolja Idag på apoteket för att smörja, har fortfarande inte fått tummen ur...

Nu börjar jag bli stor! Fick min bröllopsklänning i måndags, vilken skönhet ?

Postar bild när jag kommer till datorn!

Kram till er

• Evelinawahlstrom

Loppan: Det kommer att gå bra. Just nu ska jag försöka börja slappna av i min gravidet och njuta av den och inte försöka oroa mig så mycket. Har köpt sånna där band för illamående och hoppas det ska bli bättre nu.

Becca: aa Skulle gärna vilja se den! Kul med mage. Det har inte hänt så mycket på min ;P men det kommer väl. 

Vi har kanske fått en större lägenhet också förresten så det börjar bli bättre nu på stress fronten. Ska åka och titta på den imorgon :) Hoppas hoppas ! 

• becaa

Härliga nyheter om lägenhet evelina! Det skulle ju varit toppen för er, är det 1a eller 2a hand? Blir det stor hyreskontrakt isåfall? Lycka till! Föresten är det en sak jag funderat på.. Jag skulle så gärna prata lättare med er, visa bilder och sånt. OM ni vill, så kunde vi starta en Super hemlig grupp på fb som bara vi kan se. Man kan inte söka efter den och det syns inte så någons sida. Då kan vi enkelt lägga upp bilder osv. Jag blir inte ledsen någon vill fortsätta vara helt anonym! Jag vill inte tränga mig på. Ha det bra! PS. Massagen var gudomlig, tyvärr är hon färdigutbildad om 2 veckor så vill jag fortsätta gå är det fullproppad som gäller, typ 800 spänn. Hell No!

• Loppaan

UL gick bra, var ju helt magiskt att se bebisen! O där var bara att en en livlig liten krabat som ler på 3d-bilden . Enda tråkiga är att barnmorskan av nån anledning först skrivit fel namn o har problem att ändra det. Sen går det, men när vi kommer hem upptäcker vi att det fortfarande är fel namn på de bildena vi fått på CD.. Lagom kul.. Ska nog höra av mig o se om de kan ordna till det så jag får med rätt namn.

Hoppas ni får lägenheten! skönt med mer plats

Verkar kul med fbgrupp, ska fundera på det. Är inte säker om jag ska lägga ut nåt bebisrelaterat där än, känns inte så safe. Tänk om jag postar fel eller nåt annat tokigt. :-P

• Evelinawahlstrom

Tack! Aa det är i 1 hand. Som vi har nu, så ny blir det att packa ner allt igen efter en månad som vi bott här. Men ska bli skönt att få nått större! Låter as kul att få lite mer kontakt men jag har inte fb och jag tror inte jag är intresserad av att öppna en heller men har email som jag loggar in på dagligen där jag skulle kunna lägga in en och annan bild :) Va skönt med massage jag får tvinga min man att göra det istället haha. Härligt loppan att allting såg bra ut, det är som en sten som lossnar efter man vart där. Njut nu! Det ska jag göra!

• Loppaan

Hur stor är lägenheten ni tittat på? :)

Har idag varit iväg och tittat på barnvagnar. vill verkligen ha en brio smile, men känns liksom så surt att lägga så mycket pengar på en vagn när det är så mycket annat man behöver också. har försökt hitta begagnat, men finns inte så många ute för försäljning i närheten och andrahandsvärdet är också ganska högt. Har ni köpt vagn eller vilken vill ni ha?

• Evelinawahlstrom

Den va på 66 kvm. Vi har inte kollat på någon vagn det kommer nog bli det sista vi gör då jag vill förbereda hemmet när vi flyttar in och våran ekonomi finns inte för vagn just nu så vi väntar så att jag kan välja ut en perfekt senare :)

• becaa

Vi har en bugaboo cameleon denim till vår lilla och ska uppgradera till bugaboo donkey (syskonvagn). Tänkte beställa från Holland, mycket billigare, men inte fören till början av sommaren.

Börjar spåna på hur vi ska fixa till barn rummet. Nu ska det ju bli för två barn.

Rummet är ju tjejigt och ganska rosa men tänkte jag skulle få det lite mer pojk/flickigt.

Kanske målar jag halva väggen oh uppåt i ljusblått med moln och fåglar. Kanske får in lite mer pojke!

Svar på tråden Någon ung med Bf i augusti ?