• Evelinawahlstrom

Någon ung med Bf i augusti ?

Jag är 19 år och väntar mitt första barn. Är i vecka 13 och väntar på att få börja må bättre, illamåendet har börjat släppa. Har Bf 7 augusti. Hur är era symtom? avtar dom eller håller dom i sig?
    Har under dom första veckorna tills nu mått väldigt illa och haft mycket stort problem med att ens få i mig vätska. 
    Men vaknade en dag bara nu för 3-4 dagar sen och mådde mycket bättre. hoppas jag snart ska kunna njuta mer av min graviditet!

• Svar på tråden Någon ung med Bf i augusti ?
  • becaa

Det känns som att prata med sig själv ibland när jag pratar med er. Så skönt. Jag nattar lillan nu men ska strax berätta om min första förlossning. Om ni vill höra dvs!

• Loppaan

[quote=d603][quote-nifint elinawahlstrom skrev 2014-03-24 13:14:44 följande:[/quote-nick]Aa man ska nog anförtro sig enormt och lyssna på barnmorskor och personal. Och bara tänka att ut ska den ju så de är bara trycka på. Hahah :)[/quote]

Haha ja man har ju inte så mycket val när den vill ut Men är dock orolig för att nåt ska gå fel. Jobbar som ass. åt en pojke som fick är syrebrist vid förlossningen pga att läkarna inte var uppmärksamma. Vilket ledde till flerhandikapp. Så man är ju lite rädd ändå.. Men har skaffat utökad gravidförsäkring,.dels pga rädsla att nåt ska gå fel vid förlossningen och dels pga att jag har syskon med funktionshinder. Men man får hoppas på det bästa

Handlade förresten häromdagen massa barnkläder begagnat. Jättefina kläder i fint skick. Så nu har jag så att det räcker den första tiden. Bara tråkigt att jag inte behöver mer så måste hålla mig för att köpa i de mindre storlekarna, haha

• Evelinawahlstrom

aa det är ju såna hädelser som alltid finns i huvudet. 

Kul med kläder! vill också köpa kläder och allt som man behöver men får hålla mig ett tag till ! Jag har inte köpt en ända sak än bara olja till mig själv och ett par jeans men ända så har hon redan en liten garderob. Har redan fått lite presenter och gratis saker så det är kul ! :) 

• becaa

Så kul att handla! Jag ska handla lite snart.. Både till mig själv och lillen, en dag när jag är barnfri!

Min första graviditet var jag livrädd för sprutor (och är fortfarande) och hade skrivit i förlossningsbrevet att om jag ville ha något så kunde jag be om det själv. Jag ville inte att de skulle föreslå något som har med sprutor att göra. Jag var också livrädd för KS.

Jag var 5 dagar innan BF med en kompis, promenerade och fikade i stan (september så fortfarande fint väder). Kände av kraftiga sammandragningar först vid 17 och klockade, ca 5 min mellan var. Tänkte dock att det bara var förvärkar och att det skulle gå över snabbt.

20.00 körde kompisen hem mig och efter en stund hemma då det inte blev lugnare ringde jag syrran som kom hem till mig. 4 min mellan var och jag badade och kollade film. Fortfarande med tron om att det skulle gå över (?).

23.00 gick vattnet i min soffa, 3 min mellan värkar, och jag ringde min kille för att komma hem från jobb, han jobbar kväll, och ringde FL som sa att vi skulle komma direkt.

Fick packa väskan, vattnet rann i hela lägenheten och i bilen..

Inne på förlossningen 00.30, 8 cm öppen (alltså bara 2 cm kvar). För sent för bedövning så körde med lustgas och lillan tittade ut 02.18.

Sprack så det fick sys 3 stygn (väldigt lite). Fick sen spruta i rumpan på BB eftersom jag o lillan har olika RH-blodgrupper.

På BB stannade vi 2 nätter.

Denna gången varnar dem för väldigt snabb förlossning och att han antagligen kommer i samma tid som lillan (BF-5). Jag får inte vänta så länge hemma..

Hoppas ni får en bild över hur det kan gå till.

Kram!

• becaa

Att tillägga så fanns det ingen tid att skicka hem syrran så hon var med på hela förlossningen! Haha. Hon är dock 30 men utan barn och nu är jag inte så säker om hon vill ha heller!! Hahahaha!!

• Evelinawahlstrom

Din förlossnig låter som en jag vill ha ! låter underbart ! Skönt att det gick fort och du vart öppen ganska fort. 
    Har läst om det där med olika blodgrupper och sånt. Jag tog ett blodprov för att kolla det då min man har 0 negativt så om jag hade negativt också eller hur det var så skulle det behövas göra nått eller vad det är men har inte hört nåt men vi kanske får reda på det nästa vecka när vi har Bm :) 

• becaa

Exakt! Jag är 0neg, min kille är positiv= positivt barn (post vinner alltid över neg).

Eftersom jag och D inte har samma Rh-värde så måste jag få en spruta som gör att jag inte stöter bort nästa graviditet (den jag har nu).

Haha invecklat men liksom ingen spruta man kan skita i!!

Min förlossning gick verkligen jättebra! Det betyder däremot inte att det är smärtfritt eller så men det blev iallafall inga chock eller skräck upplevelser (mer än för min kille o min syster).. :P

Min BM skrev i journalen lite om hur jag vill/inte ville ha det. Det var väl mest sprut och EDA-rädsla men det är jättebra så man inte behöver berätta massa saker när man kommer in och tror att man ska dö typ!

• Loppaan

Skönt att din första förlossning gick bra, måste vara skönt att det gick fort Har ni gjort UL? Får ni i era landsting göra KUB? är ju så olika i allt vad man erbjuds. ska på UL imorgon. Jag vill egentligen göra mer ingående koll på den lilla i och med jag har syskon med lite olika funktionshinder. Men får ej egentligen det och vet inte hur mycket man kan kräva. Man kan ju inte heller se alla former av defekter, så är ju inte heller säkert. men hoppas det ser bra ut på UL imorgon, är bara lite rädd att det skulle vara två där inne. :P. Haha

• Evelinawahlstrom

Jag har fått svaret att kub är för äldre och jag kunde ej göra det. Både jag och becca gjorde kub 6 mars. och jag har Bm om en vecka. Allting såg normalt ut där. Men om du har nått sånt i släkten tycker jag att du borde få göra ett kubtest. Om du vill vara på säkraste sidan skulle jag nog hitta en privatklinik och ringa dit och fråga men då kostar det en den tror jag. Två där inne;O Känns det så eller har du drömt nåt eller är du extra stor ? mycke frågor nu ;P

Svar på tråden Någon ung med Bf i augusti ?