Så kul att handla! Jag ska handla lite snart.. Både till mig själv och lillen, en dag när jag är barnfri!
Min första graviditet var jag livrädd för sprutor (och är fortfarande) och hade skrivit i förlossningsbrevet att om jag ville ha något så kunde jag be om det själv. Jag ville inte att de skulle föreslå något som har med sprutor att göra. Jag var också livrädd för KS.
Jag var 5 dagar innan BF med en kompis, promenerade och fikade i stan (september så fortfarande fint väder). Kände av kraftiga sammandragningar först vid 17 och klockade, ca 5 min mellan var. Tänkte dock att det bara var förvärkar och att det skulle gå över snabbt.
20.00 körde kompisen hem mig och efter en stund hemma då det inte blev lugnare ringde jag syrran som kom hem till mig. 4 min mellan var och jag badade och kollade film. Fortfarande med tron om att det skulle gå över (?).
23.00 gick vattnet i min soffa, 3 min mellan värkar, och jag ringde min kille för att komma hem från jobb, han jobbar kväll, och ringde FL som sa att vi skulle komma direkt.
Fick packa väskan, vattnet rann i hela lägenheten och i bilen..
Inne på förlossningen 00.30, 8 cm öppen (alltså bara 2 cm kvar). För sent för bedövning så körde med lustgas och lillan tittade ut 02.18.
Sprack så det fick sys 3 stygn (väldigt lite). Fick sen spruta i rumpan på BB eftersom jag o lillan har olika RH-blodgrupper.
På BB stannade vi 2 nätter.
Denna gången varnar dem för väldigt snabb förlossning och att han antagligen kommer i samma tid som lillan (BF-5). Jag får inte vänta så länge hemma..
Hoppas ni får en bild över hur det kan gå till.
Kram!