• Evelinawahlstrom

Någon ung med Bf i augusti ?

Jag är 19 år och väntar mitt första barn. Är i vecka 13 och väntar på att få börja må bättre, illamåendet har börjat släppa. Har Bf 7 augusti. Hur är era symtom? avtar dom eller håller dom i sig?
    Har under dom första veckorna tills nu mått väldigt illa och haft mycket stort problem med att ens få i mig vätska. 
    Men vaknade en dag bara nu för 3-4 dagar sen och mådde mycket bättre. hoppas jag snart ska kunna njuta mer av min graviditet!

• Svar på tråden Någon ung med Bf i augusti ?
  • becaa

Evelina, förstår precis. Det tog oss 3 år att få ett förstahand! Det är hel kaos! Såklart kommer det gå bra att bo i en etta när bebisen är liten och även när den blir lite större men såklart är det bra om man kan hitta större!

Idag har jag faktiskt börjat tänka över vad vi skulle behöva hem till lill*ns ankomst. Vagn såklart också ska jag införskaffa en riktigt bra bärsjal! Vi har en babybjörnsele och den är guld utomhus och framförallt om min kille har den, funkar bättre på lite äldre barn. Däremot känns bärsjal bra så kan man gå runt med den på magen o amma medans man jagar lilla D! Två armar fria. Den ska vara luftig ocm bra, vi ska ju verkligen ha mitt i sommaren!

• Evelinawahlstrom

Känns bara jobbigt att behöva ha bäddsoffa för man vill ju få en en babyarna och skötbord, och andra bebis saker kan man ju typ glömma, vi har kollat på en baby gunga som gungar automatiskt jätte fin. Får jag aldrig in i ett och samma rum.. Tråkigt

• becaa

D är född i mitten av sept, så skönt att slippa tjocka jackor, stövlar och jeans som höggradigt. Jag köpte fina långa luftiga klänningar på Lindex och levde i. Så jävla gött! Längtar så efter denna sommaren!

Jag förstår att det är svårt att göra iordning allt man vill om det inte finns så mycket plats. Men se det positivt! Du sparar massa pengar! Egen säng behöver dom knappast innan 1! En uppblåsbar skötbädd funkar skitbra att ha i sängen eller över badkaret. Då kanske man istället lägger krut på att "boa" i vagnen. Det finns så många saker man "MÅSTE" ha som är helt onödiga före ett års ålder!

• Evelinawahlstrom

Absolut, och spara pengar är ett måste nu. Men vill ju så gärna ha säng och allt för att göra det fint babyaktigt. Men vi hoppas på att hitta en större lägenhet innan augusti. Aa jag längtar till värmen kommer. Långa fina sommar klänningar, Måste va bökigt med vinter kläder, vilken tur vi har då !

• becaa

Hoppas ni hittar något större, annars får du boa med det som är möjligt! Jag har tittar på en Leander vagga, en vagga man hänger i taket! Jättemysig! Kanske något för er när det är begränsat med plats. Dyra nya men kan nog hittas för bra pris på blocket! :)

• Evelinawahlstrom

aa har kollat på den vaggan nu och den är smidig och fin ju. Vi har flyttat hem till våran lägenhet nu, därför jag ej svarat har haft fullt upp med att packa upp och göra i ordning men nu är allt på plats och vi är äntligen hemma i vårat hem efter 14 månader. as skönt ! 4 dagar kvar nu ! lite vänta kvar. om du får gissa tror du att det är en flicka eller pojke ni kommer få ? 

• becaa

Du behöver aldrig känna tvång att svara här! Ibland kan jag vara seg ;). Leander vaggan är verkligen fin och kan ju bli jättemysig för bebisen! Oj jag vet inte ens om jag vågar gissa. Alla runt oss "VET" att det är en kille, därför har jag ställt in mig på det, magkänslan säger dock flicka.. Hoppas vi båda får svar på torsdag om kön. Jag förstår inte hur man kan hålla sig till förlossningen! Har du planerat att amma? Jag ammade D 7 mån, det var maxgränsen för mig. Det var mysigt att amma och jag kommer absolut göra det igen men har aldrig pallat längre tror jag. Det finns fortfarande mammor i min gamla mamma grupp (barnen nu 1,5) som ammar hela nätterna.. :( så jobbigt..

• Evelinawahlstrom

Ja jag hoppas vi både får reda på det nu. vill inte vänta mer då går jag nog till en privatklinik tror jag! skulle inte kunna vänta till förlossningen. Jag planerar att amma. Låter jätte mysigt. Men man vet aldrig kanske inte är min grej och jag kanske tycker det är jobbigt och bökigt och inte alls mysigt men när jag lyssnar på andra som gjort det så är det bara mysigt och vissa säger att det är olika utifrån hur man har sina bröst om det finns överdrivet med mjölk eller lite eller så att det blir perfekt mysigt. Men jag kommer självklart att amma så får vi se hur det är. 1,5 år är inte det mycke att amma ? 

• becaa

Alltså de rekommenderar ju 2 år, det är nog vanligt till 1 år men för mig passade det perfekt till 7 månader! Jag hade jättemycket mjölk så det bara läckte på nätterna trots amningsskydd, fick byta hela tiden.. Många ammar ju inte alls men det som är bra är ju att man inte behöver bestämma hur länge man vill utan det kommer naturligt och ofta en gemensam överenskommelse mellan mamma o bebis. Vissa blir ju ointresserade av bröstet efter ett tag. Vår sexliv var inte direkt jättekul under den tiden och jag åt som en häst men många stunder var de bästa i livet. Så mycket mys ??

Svar på tråden Någon ung med Bf i augusti ?