• Evelinawahlstrom

Någon ung med Bf i augusti ?

Jag är 19 år och väntar mitt första barn. Är i vecka 13 och väntar på att få börja må bättre, illamåendet har börjat släppa. Har Bf 7 augusti. Hur är era symtom? avtar dom eller håller dom i sig?
    Har under dom första veckorna tills nu mått väldigt illa och haft mycket stort problem med att ens få i mig vätska. 
    Men vaknade en dag bara nu för 3-4 dagar sen och mådde mycket bättre. hoppas jag snart ska kunna njuta mer av min graviditet!

• Svar på tråden Någon ung med Bf i augusti ?
  • Evelinawahlstrom

Oj det var långt borta ! Jag bor 5 min med ben från min mamma, hah. Så hon checkar mig dagligen, man kommer inte undan någonting ;) . Jag hade stort umgänge innan jag åkte till Albanien och innan jag gifte mig och vart gravid men att vara 20 och ha den livsstilen är det inte många som har. jag träffar 1-2 av dom jag umgicks med. och dom två har vart där sen vi var små. Så det är nog dom äkta vännerna som accepterar mer att jag valt en liten annan väg. Jag går inte ut varje helg på krogen eller sitter ute på kafferia varje dag eller shoppar åt mig själv flera gånger i veckan. Jag har min egen ekonomi och bor inte hemma. Jag älskar den vägen jag valt myser hellre med min man en fredag med en middag och en spännande film. Längtar efter att bli mamma!! Har också vart lite orolig över det med andra mammor på dagis och sånt kommer ju inte stötta på nån som är så ung och inte redan har trygg mamma grupp. Skulle gärna träffa någon i min ålder med barn. Vi får väl flytta halva vägen var och gå våra promenader och hitta på massa baby mys. 

• becaa

Haha, ja det är synd att det är långt mellan Göteborg och Gävle.

Jag känner igen det du skriver om ålder osv, jag var ju 20 när jag var gravid med D. Hade en hel del kompisar här (flyttade hit när jag var 18, 2009) men nu är det bara mina 2 två storasystrar jag träffar hela tiden. De är 28 och 31 så äldre men ingen med varken kille eller barn så mamma blev lite chockad när det var "lillan" som fick både barn giftermål och hus först!!

Utöver mina systrar har jag faktiskt en gammal kollega från restaurang branchen som har två barn och är i min ålder. En 3 och en 1,5åring så vi ses och har ju typ allt gemensamt. Tyvärr har hon man, barn, hus och heltidsstudier så vi hinner inte ses mer än någongång i månaden :(.

Herregud nu är det bara EN enda Låååångt dag tills vi får se lill*n. Måtte den gå fort..

Sjukhuset har sagt att man ABSOLUT INTE, utan undantag får ha med sig syskon under RUL. Jag har ring och pratat med både BM och sjukhuspersonalen men NEJ..

Eftersom vi varken har släkt eller vänner (utöver mina systrar som jobbar heltid) kan vi inte lämna D någonstans?

Mamma erbjöd sig att ta tåget och passa henne men vadå, resa 25 mil (3h) enkel väg för att passa ett barn 20 min? Det går ju bara inte.

"Lösningen" blev att vi får lämna henne i köket på mitt gamla lunchjobb, där min syrra fortfarande jobbar, mitt i lunchen. Det var min gamla chef som föreslog det och vi är ju desperata! Därför ska vi bara lämna, gör RUL sen köra i 200km/h till restaurangen haha!

• Evelinawahlstrom

Aa dom sa likadant till mig ta gärna med mannen/familj eller vänner men inga barn! Det går nog bra att hon är med moster en stund :) 

hade en jätte konstig känsla idag när jag var ute och gick.. Gick raskt och det kom en känsla som att nån stack en långa nål i magen under naveln. och stannade jag försvann det. Vart rädd för att fortsätta gå när det gjorde ont.. Har ingen aning varför. lite läskigt!

• becaa

Kanske var det en sammandragning?

Det har jag börjat känna av redan, kanske lika för dig. Livmodern förbereder sig för förvärkar och förlossning. Livmodern spänner sig och blir alldeles stenhård. Musklerna arbetar och tränas inför stora dagen D!

Såklart känns det obehagligt speciellt första gångerna, då kan det nog upplevas som att det gör ont. Om det kommer igen så stanna, ta det lugnt och känn efter, om du känner tydligt att livmodern är hård så är det sammandragning.

Ring annars BM såklart om det inte känns bra!

Jag känner nästan inte igen migsjälv när jag skriver här, jag låter helt besserwisser-aktig ut.. det är INTE meningen. Det är väl bara det att jag känner igen allt. Säg till mig på skarpen om jag är jobbig!

• Evelinawahlstrom

Du är allt annat än jobbigt ! Hjälpsam mer är ordet ! om det kommer igen så ringer jag min bm annars var det väl nått sånt som hände men har inte känt det igen.

• becaa

Imorgon är det dags.. 12 timmar tills det är vår tur! Uppdaterar efter om du lovar detsamma!

Godnatt :D

• becaa

Färdiga! En livlig frisk bebis fick vi se idag! En liten pojke. Nu är det din tur, lycka till!

• becaa

Grattis så skönt att det gick bra för oss!

Jag fick nytt BF 7 augusti.

Yehooo så kul att allt var perfekt för oss båda :D

Svar på tråden Någon ung med Bf i augusti ?