Haha, ja det är synd att det är långt mellan Göteborg och Gävle.
Jag känner igen det du skriver om ålder osv, jag var ju 20 när jag var gravid med D. Hade en hel del kompisar här (flyttade hit när jag var 18, 2009) men nu är det bara mina 2 två storasystrar jag träffar hela tiden. De är 28 och 31 så äldre men ingen med varken kille eller barn så mamma blev lite chockad när det var "lillan" som fick både barn giftermål och hus först!!
Utöver mina systrar har jag faktiskt en gammal kollega från restaurang branchen som har två barn och är i min ålder. En 3 och en 1,5åring så vi ses och har ju typ allt gemensamt. Tyvärr har hon man, barn, hus och heltidsstudier så vi hinner inte ses mer än någongång i månaden :(.
Herregud nu är det bara EN enda Låååångt dag tills vi får se lill*n. Måtte den gå fort..
Sjukhuset har sagt att man ABSOLUT INTE, utan undantag får ha med sig syskon under RUL. Jag har ring och pratat med både BM och sjukhuspersonalen men NEJ..
Eftersom vi varken har släkt eller vänner (utöver mina systrar som jobbar heltid) kan vi inte lämna D någonstans?
Mamma erbjöd sig att ta tåget och passa henne men vadå, resa 25 mil (3h) enkel väg för att passa ett barn 20 min? Det går ju bara inte.
"Lösningen" blev att vi får lämna henne i köket på mitt gamla lunchjobb, där min syrra fortfarande jobbar, mitt i lunchen. Det var min gamla chef som föreslog det och vi är ju desperata! Därför ska vi bara lämna, gör RUL sen köra i 200km/h till restaurangen haha!