• Evelinawahlstrom

Någon ung med Bf i augusti ?

Jag är 19 år och väntar mitt första barn. Är i vecka 13 och väntar på att få börja må bättre, illamåendet har börjat släppa. Har Bf 7 augusti. Hur är era symtom? avtar dom eller håller dom i sig?
    Har under dom första veckorna tills nu mått väldigt illa och haft mycket stort problem med att ens få i mig vätska. 
    Men vaknade en dag bara nu för 3-4 dagar sen och mådde mycket bättre. hoppas jag snart ska kunna njuta mer av min graviditet!

• Svar på tråden Någon ung med Bf i augusti ?
  • becaa

Jag fick också brev från bm idag om järntillskott! Har fortfarande duroferon hemma sedan förra. Fortsätter med dem, blir så Jääävla hård i magen bara.. Fick även graviditetsintyget så det ska vi skicka till FK direkt så det inte blir något strul. Jag funderar på att gå på massage för gravida lite längre fram, strax innan bröllopet. Jag fyller år 22 maj så ska önska mig typ massage och ansiktsbehandling! Lagom innan bröllopet 14 juni. Evelina, ni är gifta? Kan du inte berätta om ert bröllop?

• Evelinawahlstrom

Jaa jag har läst att man kan bli lite hård i magen av det, det oroar mig då jag blir det lätt och har redan haft problem. kanske blir totalstop om jag tar dom här. Gud va skönt med massage jag har ont överallt just nu. Rensade landet igår och det känns som att jag blivit överkörd av en buss har aldrig fått så ont av lite arbete. 
    Jo vi är gifta! vi gifte oss borgligt för att vi ville inte lägga jätte stor budget på det och så hade vi festen efter med släkt och vänner i min pappas restaurang. Vi gjorde det borgligt och litet för vi drömmer om att kunna ha ett stort kyrkligt med våra familljer tillsammans. Och bara att flyga över dom kostar en del. jag ska försöka mig på hur man lägger in bilder här så kan jag lägga in någon bild. 

• becaa

Lägg gärna intågen bild! Det är inte ofta jag sitter vid datorn men när jag gör det ska jag passa på att slänga in något. Mysigt att vara gifta, jag längtar tills vi kan vara det också. Jag har hittat ett ställe där de gör elevbehandlingar i Göteborg där de tar emot gravida, 50 min för 200!! Det är ju asbilligt! Annars kan jag tyvärr vara för snål för att unna mig massage. När en timme brukar kosta runt 700kr.. Jag ska ringa och dubbelkolla imorgon, men sök på nätet om de har något ställe där de gör elevbehandlingar! Hur hade ni det med namn? Har ni börjat spåna? Är det spikat?

• Evelinawahlstrom

Namn jaa vi har bestämt oss det gjorde nog vi på engång. Det blir Kataleya Elizabeth och så min mans efternamn som även jag ska lägga till efter mitt släktefternamn. Så jag har ett dubbelnamn men vill byta och lägga till hans efternamn så jag och lillan har samma efternamn :) Har ni kommit på nått vackert pojknamn ? :) 

• becaa

Det är ju ett jättefint namn. Det var er nationalblomma, orkideen, eller? Super vackert.

Vi har ju vårt avtal, kurdiskt namn men jag har sista ordet. Svårt med kill namn.. Vi har två namn som vi känner och klämmer på lite nu.

Vi vill ju att det ska flyta bra med storasysters namn, Dahlia. Pojknamnen vi tänker på är Darin och Dilo. Jag o killen har ju olika uttal på namnen, likaså Dahlia. Han säger det liksom mer "mellanöstert" medans jag uttalar det a la Svensson. Dilo betyder "mitt hjärta" på kurdiska. Fint, men lite flummigt och ovanligt. Darin gillar jag. Svenssons kan känna igen det och uttala utan att fråga 1000 gånger men associerar väl bara till Darin Zanyar (Idol). Vad tycker du? Detta är inga fasta namn så risa o rosa gärna!

• Evelinawahlstrom

Aa det är orkideen. Tack så mycket, det är ett namn jag fastnade för direkt.
    Min man ville inte ha nått svenskt namn och för mig så har jag nog aldrig vart inne på nått svenskt heller. 
    Både Darin och Dilo är fint och passar till Dahlia. Men Darin är nog det jag skulle valt enbart för att namnet ska kunnas utalas lika hos alla och man ska förstå hur man säger det. Och det passar kanske lite bättre är Dilo med Dahlia fast å andra sidan så älskar jag när namn betyder nått och Dilo hade en jätte fin mening. Tror faktiskt det är svårare att hitta killnamn. Men både Darin och Dilo är fint och inte för ovanligt eller ej svenskt. En vän till mig hade två namn klara men väntade tills hon såg sin dotter och då var det ett namn som var 100 % rätt. Hon såg direkt att det var en ''anna'' och inte en ''lisa''. 

från namn till en annan sak. Var jätte orolig hela morgonen nu. Vaknade vid halv 8 med en kramp som krampade till och stannade i ett läge. som om att det tryckte från sidorna och hela magen gjorde ont. hade nog inte oroart mig så mycket om det gick över men vaknade av det och det har hållt i sig i 1½ timme. börjar kännas lite bättre nu dock men mycket tankar som går. Man blir ju så orolig för allt nu.. lite mesig nästan. 

• becaa

Heeej! Förlåt för supersent svar!! Har varit och hälsat på mamma o sväris och all tid har verkligen försvunnit till bröllop och allt annat som ska fixas!

Jag tror vi samlar något namn till och känner på det sen får vi se om vi bestämmer oss innan eller efter..

Hur är det med dig? Hur blev det med magkramperna? Jag känner ofta efter jag ätit mycket eller tung mat att magen blir som en sten och jag får sitta still länge, som kramper.

När är nästa BM besök?

Idag bokade jag gravid massage, elevbehandling 50 min för 200kr!! Asbra! Om jag är nöjd så kommer jag gå en gång i månaden till bebisen kommer. Magen men framförallt lillan tynger ryggen extremt. Det är jobbigt att bära henne (12kg), vilket jag ofta gör, speciellt eftersom vi har 3 plan på vårt hem och lillan kan inte gå ner för trappor själv än..

Det heter ugglapraktiken.se, jag såg att det fanns i Sthlm också men kanske långt för dig annars kolla efter elevbehandling, mycket billigare ju!

• Loppaan

Hej! Har följt tråden ett tag nu, och hoppar gärna själv in :) Är 20 år och väntar första barnet. Är i v 19 nu och har än så länge haft en behaglig graviditet. Mår nog nästan oförskämt bra :)

Kul med en tråd med andra unga som väntar barn och som är i ungefär samma tid. Så man har några att dela tankar och funderingar med. :)

• Evelinawahlstrom

Mysigt med familje helg! Jag har nästa BM tid 3 april :) Men ska även till gym nu 27 mars, Har haft cellförändringar på livmodern så dom tog bort en bit. Och ska ta cellprover nu för att se så det inte har kommit några nya förändringar. Känns lite jobbigt om dom skulle behöva söva ner mig och ta bort mer nu under graviditeten. Hur ofta tar du järntillskott? Jag tog varannan dag men tar inte nu alls det vart ju totalstop i kistan! Usch din rygg måste va rätt trött på kvällen. Har börjat fått mage nu och jag tar ett varmt bad varje kväll. Hjälper mot ryggen. Är också nästan 100 på att jag känt sparkar nu :)

• becaa

Loppan; Kul att du skriver! Än sålänge är det bara jag och Evelina här. Du är mer än välkommen. Var i landet bor du? Du kanske har sett innan men jag är 22 år och väntar vårt andra barn. V 21 imorgon tror jag.. Lite dålig koll på dagarna..

Evelina; Vi ska till BM den 9e april, då är det första besöket sedan inskrivningen i v 10...

Skönt med kvällsbad, jag har hela kvällarna fyllda med plugg när lillan somnat. Jag har ju fått för mig att läsa in 100 Naturkunskap B på några få veckor och tenta av.. Mitt i en vild 1,5årings bus, graviditet och bröllopsplanering.. Men snart är det prov så hoppas vi att jag klarar det!

Kanske ska jag unna mig plugg i badet ikväll? ;)

Svar på tråden Någon ung med Bf i augusti ?