• Evelinawahlstrom

Någon ung med Bf i augusti ?

Jag är 19 år och väntar mitt första barn. Är i vecka 13 och väntar på att få börja må bättre, illamåendet har börjat släppa. Har Bf 7 augusti. Hur är era symtom? avtar dom eller håller dom i sig?
    Har under dom första veckorna tills nu mått väldigt illa och haft mycket stort problem med att ens få i mig vätska. 
    Men vaknade en dag bara nu för 3-4 dagar sen och mådde mycket bättre. hoppas jag snart ska kunna njuta mer av min graviditet!

• Svar på tråden Någon ung med Bf i augusti ?
  • Evelinawahlstrom

7 :O trodde du skulle få tidigare än mig ! 

Aa det var som en lättnad när allt var normalt och såg bra ut !
    Hade ni hoppats på en pojke kanske som att ni har en flicka? mysigt att få en lillebror! 
    Förstår hon att det är ett litet barn därinne? 
    Det går min mans systers son som är två han frågar på skype hur bebisen mår, så gulligt ! 

• becaa

Jag blev också förvånad när hon sa 7e, på UL i v 13 sa hon att det var garanterat tidigare än 4e. Äsch, det kvittar ju han bestämmer ju själv när han vill komma.

Hon sa däremot att 1 och andra brukar komma i samma tid (alltså vecka). D föddes 39+4(?) Så antagligen blir nästa typ samma.

Lilla D förstår inte att hon ska få ett syskon. Det är hon för liten för än.Kanske hinner hon lära sig det under tiden eller så märker hon när han kommer ;)

Hur är det med dig? Börjar ni kolla lite mer på grejer och så nu? Vi kollade vagn idag och lite blandat som vi behöver köpa. Kul :).

• Evelinawahlstrom

Okej, aa jag trodde du skulle vara en eller två veckor innan mig, men du hinner kanske ändå före man vet aldrig :) Vi har inte kollat på nånting, fick lite presenter av vänner så hennes garderob börjar få några plagg. Vi håller också lite koll efter vagn. Men ingen större energi har vi lagt ner på det än vi känner att vi har tid :) Har typ ingenstans att ha saker ens, vi har inte ens plats för våra egna kläder i den här lägenheten. Så vi väntar nog ett tag till men visst är man sugen att köpa allt möjligt !! :)

• becaa

Förstår att det är ont om plats. På många butiker kan du ju välja och köpa vagn men hämta den först när barnet kommer.

Annars rekommenderar jag absolut blocket! Det finns hundratals vagnar där, ofta är det lätt som en plätt att tvätta ALLT tyg i maskinen och putsa upp chassit lite ;).

Det gjorde jag med D vagn.

Köpte paket med vagn (bugaboo cam denim edition) jättemycket tillbehör och babyskydd för 5000 typ.

Det går ju att hitta mycket billigare än så!!

Vi har kollat på bugaboo donkey men ska beställa ny från Holland, det skiljer sig runt 5-6 000 från att köpa den här i butik :O.

Utöver vagn ska jag införskaffa bärsjal, babynest och lite kläder.

Nu har jag haft mycket sammandragningar i helgen, det är ju mysigt med läskigt tycker jag..

Känner du några kickar från din lilla än?

• Evelinawahlstrom

låter intressant med vagnar ska nog börja kolla lite mera, aa jag ska också kolla ut nått gulligt nest och bärsjal. vi är även jätte sugna på en lekgunga från lekmer.se men det är bara nån lyxgrej och vi vet ej om vi ska lägga pengar på den. Sen äre kläder både till mig och bebis. Köpte första mamma jeansen för två dagar sen. Det var som en fröjd att ha på sig ! dom kommer jag ha utan en liten mage också. Jätte sköna! 

Nej jag tror inte jag har känt något. kanske men svårt att veta. Hon på RUL så att det kunde ta 1-2 veckor till för min livmoder var väldigt framåt och inte mot ryggen. och då brukade det ta lite längre. 

• becaa

Skönt med mammakläder! Jag har två par mammajeans och ett par shorts, min mamma tvingar mig köpa det men jag HATAR mammabyxor! Jag är en riktig jeanstjej och blir tokig när det inte sitter bra.. det finns inte så mycket att välja på heller, hm, mamalicious annars är det ju bara polarn, bob osv men jag är för snål för att köpa jeans för 6-700 kr som jag ska ha 4 månader. Tipsa mig gärna om andra budget alternativ!

Kram

• fina2
    becaa skrev 2014-03-10 08:18:17 följande:
    Skönt med mammakläder! Jag har två par mammajeans och ett par shorts, min mamma tvingar mig köpa det men jag HATAR mammabyxor! Jag är en riktig jeanstjej och blir tokig när det inte sitter bra.. det finns inte så mycket att välja på heller, hm, mamalicious annars är det ju bara polarn, bob osv men jag är för snål för att köpa jeans för 6-700 kr som jag ska ha 4 månader. Tipsa mig gärna om andra budget alternativ!

Kram

Jag undrar också varför mamma kläder är så löjligt dyrt. Ska ju bara användas ett tag...

Har bara köpt mamma topp som man kan ha sen också, inga byxor än. 

Har gått i leggins tills nu, men min kille tycker det ser "billigt" och "slaffsigt" ut. Jaha, tack det var ju gulligt. Så nu klämmer jag på mig vanliga jeans men knäpper upp knappen under en längre tröja. 

Glad

• Evelinawahlstrom

Aa jag har tröttnat på leggins och träningsbyxor. vill kunna ha ett par jeans utan att det gör typ ont. Dom jag köpte var på hm 199 kr älskar dom byxorna. köpte ett par svarta jeans och ett par ljusblåa. Jätte sköna och bra pris. 
    Vi ska faktiskt iväg idag och kolla på barnvagn en från blocket och så tänkte vi åka till en vagnshop också. så vi är på g nu. 

• becaa

Leggings kan jag inte ha, känner mig inte bekväm utan måste ha snygga jeans. Tyvärr är det omöjligt med denna skeva kropp.

Ooo kul att kolla vagn! Uppdatera gärna om vad du kollar för vagn.

• Evelinawahlstrom

Har vart på olika affärer idag och hitta inget jag älskade direkt hittade en crescent vagn men då var inte hjulen som jag villa ha dom. Och den som hade allt jag ville ha var lite över den prisklassen vi tänkt oss. och den på blocket var en bexa inget märke jag hört så mycket om eller kollat upp så vi sa nej tack där med. Får kika vidare. Våran ekonomi kommer se bättre ut längre fram och då kommer jag säkert ångra mig.. så får vänta ett tag med barnvagn. Men tar gärna tips!! 

Jaa men leggings kan jag ha hemma men det är inte kul att ha dom ute och på ärenden hela tiden därav varför jag köpte två jeans nu men som tur är trivs jag i dom som en fisk i vattnet skulle lätt kunna sova i dom och dom sitter snyggt så är nöjd :) Fick ett brev idag om att hämta ut järntabletter då mitt värde var lågt. Från barnmorskan.  Så ska hämta ut dom imorgon och det står att man inte får ta det men choklad ;O har blivit lite tokig i choklad nu sist veckan hahah

Svar på tråden Någon ung med Bf i augusti ?