• Evelinawahlstrom

Någon ung med Bf i augusti ?

Jag är 19 år och väntar mitt första barn. Är i vecka 13 och väntar på att få börja må bättre, illamåendet har börjat släppa. Har Bf 7 augusti. Hur är era symtom? avtar dom eller håller dom i sig?
    Har under dom första veckorna tills nu mått väldigt illa och haft mycket stort problem med att ens få i mig vätska. 
    Men vaknade en dag bara nu för 3-4 dagar sen och mådde mycket bättre. hoppas jag snart ska kunna njuta mer av min graviditet!

• Svar på tråden Någon ung med Bf i augusti ?
  • Evelinawahlstrom

aa va kul att få göra om lite och fixa hemma. Längtar tills vi flyttar och kan börja köpa säng och skötbord och bara ha det förberett. Tiden går så sagt nu för att jag längtar så mycket. 

• Loppaan

Vi letar också ny bostad. Vill också kunna piffa och boa bebisrum/bebishörna. Orkar inte med att bo så trångt som vi bor nu. Har ev hittat begagnad vagn, frågan är om man.kan.leva med att den är lite repig eller om man ska leta en i bättre skick. Kommer ju dock själv med största sannolikhet repa själv också, men frågan är om priser känns värt det eller om känslan blir densamma.

• fina2

Åh, vi letar också. Men vi kommer bo på 46 kvm....Hon får ju inget eget rum.

Hur stort kommer ni bo? Alla säger ju att man klarar sig på litet första året, även om jag verkligen önska vi hade råd med större

• Evelinawahlstrom

Tror faktiskt inte vi flyttar för att det kommer en bebis utan vi hade nog fått plats men vi har bott på29 kvm nu i två år och man tär på varandra då också. Min granna bor i samma storlek och har två småbarn så det skulle nog funka men vi tänkte mer för mig och min man. Det tar på relationen att vara i ett och samma rum hela dagarna varje dag. Ska bli jätte skönt och kunna lägga sig själv och se vad man vill och få vara lite själv. Kunna äta vid ett bord och inte i sängen. Becca: kan du skicka nån sida där man kan kolla och beställa barnvagnar från Holland?

• becaa

Små barn tror jag inte behöver massa utrymme. Att flytta till större är nog viktigare för relationen.

Är nu påväg hem till Göteborg efter en helg hos mamma och svärmor i Helsingborg.. Den avslutades ju verkligen tragiskt..

Jag och svärmor visste inte att det var fotboll så vi promenerade in till stan och stannade på massa lekplatser så lillan lekte. Vi köpte en ny jacka till henne men när vi kom ut från butiken stormade DIF supportrar hela gatan, skrek och sköt raketer.. Min älskade lilla unge blev så jävla rädd, hon bara skrek och grät!! Det var kaos i stan så vi tog oss hem illa kvickt.

Det var fruktansvärt, jag har aldrig sett min stad på det viset.

Fotbollsmatcher borde förbjudas och att supportra lika så. Huliganer borde hängas och alkoholförbud borde införas.

Ibland undrar jag hur man kan låta det födas barn som ska leva i vår smutsiga värld. Men vad vore världen utan våra älskade barn?

• Evelinawahlstrom

I land blir man helt galen, det värsta är att alla huliganer som man ser där förmodligen har fru och barn. Stackars flicka måste ha blivit livrädd. Det har ju verkligen blivit värre med det där nu. Tråkigt att det skulle bli sådär nu när man vill ha en bra helg med mamma och svärmor och mormor.

• becaa

Ellerhur..

Hur är det med dig? Jag hämtade ut babybox en idag! Den kom till Willys. Fick även tidning och kuponger från Vi föräldrar, tror jag det var.

• Evelinawahlstrom

Det är bra jag har bara fått sånna sjuka problem av järn tabletterna. Jag har slutat två ggr nu så att min tarm inte ska explodera. Är inte hård i magen heller utan tvärtom men kan inte göra nr två om jag säger så är jätte jobbigt är rädd att äta som vanligt för jag får ju inte tömma som jag borde. Tur att jag har bm på torsdag. Har köpt ett jätte fint skötbord och ett babynest idag och igår hämtade jag babyboxen också ! :)

• becaa

Usch och fy med järntabletterna. Jag är inte Jätte duktig på att ta dom men man märker ju på magen så fort man tagit..Så jäkla jobbigt.

Åååååå kul med skötbord och nest! Var köpte du nestet? Jag är också ute efter ett men har inte hittat någon som känns riktigt bra.

Var på Öppna förskolan igår men lillan då har fröknarna arrangerat loppis för dom som vill! Jag har bokat in datumet för jag tror det är mycket fina fräscha grejer plus att man är bekant med varandra så då känns allt genast lättare! Ska klura på vad jag ska leta efter.

Nu längtar jag till BM nästa onsdag..

• Evelinawahlstrom

Jag hittade en tjeje som gjorde sina egna jätte fint rosa fick jag hem ! jätte fin gjord! 

Kul med loppis. Kommer säkert upp nånting som är intressant och ett fynd :) 

Svar på tråden Någon ung med Bf i augusti ?