• stina1976

Kär i en missbrukare

Träffade en kille i juni 2013 föll pladask som en fura det jag inte visste först var att han är en 39 årig missbrukare som har problem med Amfetamin och hasch o en massa benzo det var några struliga månader allt var alltid på hans villkor fast av nån anledning o min dåliga självkänsla blev jag hopplöst förälskad och på nåt sätt accepterade hans missbruk eftersom han alltid sa att han nu äntligen vill förändra sitt liv när han träffat mig. Han är den snyggaste killen jag nånsin haft har gett mig de finaste kommentarerna och mycket kärlek på sitt sätt. Fick för några v reda på att jag var gravid vi kom fram till abort för han var inte redo men som han sa att nu vet vi att vi kan få barn om vi vill och han har pratat mycket om framtiden med mig. dagen innan abort valde han att svika och valde drogerna framför mig jag sökte upp honom på natten hos en drogkompis han blev förbannad och nu är han inte välkommen hem sin pappas hus där han bodde för hans pappa var med på natten med mig. Han har så svårt att säga förlåt så någon förlåt har jag inte fått inte hans pappa heller som han brottade ned,,nu är det jag som sagt förlåt och jag har så svårt att släppa honom. har arderat hans nr och alla sms men det enda jag tänker på är honom och våra stunder. Är det nån som kan kan hjälpa mig att ge tips på hur man går vidare efter denna hjärtesorg först en abort och sen kärlek,,,?

Tacksam för svar

KRAM

• Svar på tråden Kär i en missbrukare
  • Anonym (...)
    frappa skrev 2014-01-20 16:54:45 följande:

Hehe, jag ombad dig att berätta vilken fråga du inte fått svar på enligt dig.

Såg du mig prata om några omformuleringar?

Enda jag bad en förtydliga på, var "prata för dig själv".

Just för jag inte alls fattade vad du åsyftade på.

Du verkar vara i en besvärlig situation nu, eftersom du beter dig illa nu diskussionsmässigt.

Prata för dig själv
  • ledigidag
    frappa skrev 2014-01-20 14:22:00 följande:

Allt detta för faktumet att det antagligen existerar en psykisk sjukdom/åkomma.

Vill man inte se problemet/problemen, så lär man aldrig kunna heller se lösningen heller.

TS har redan brutit med killen och han verkar ha utnyttjat henne. Så varför är det relevant om han har någon psykisk åkomma eller inte?
  • ledigidag

Jag tror också att du skulle behöva samtalsterapi TS, för att bygga upp din självkänsla och inte återfalla i en så destruktiv relation. Jag håller med Anonym SSK. Killen har säkert en underbar sida. MEN han är inte bra för dig. Han är inte bra för någon kvinna så länge han har de problem han har.

Hur har du det med familj och vänner? Intressen? Försök att umgås med andra för att skingra tankarna och ägna dig åt sådant du tycker är roligt. Det är inte bara avledande, det bygger också ofta upp självförtroende och självkänslan på sikt. Terapi och mental träning (t ex yoga, meditation) och andra former av "lära känna sig själv"-hjälp, kan också vara bra.

• Anonym (anonym)
    ledigidag skrev 2014-01-20 17:19:18 följande:
    TS har redan brutit med killen och han verkar ha utnyttjat henne. Så varför är det relevant om han har någon psykisk åkomma eller inte?
    Kan ju vara lättare att bearbeta uppbrottet om man är införstådd och med på att det hade varit svårt /omöjligt att fortsätta just med tanke på bakomliggande psykisk åkomma... tex
  • ledigidag
    Anonym (...) skrev 2014-01-20 13:04:22 följande:
    Nu känns det som att du missförstår mig med flit. Sluta sätt ord i munnen på mig och läs vad jag skriver istället.

Att dessa personer har någon psykisk sjukdom i grunden hjälper inte TS i sin situation. Inte heller alla de som är medberoende som skulle må bättre av att ta sig ut ur förhållandet.
    Istället sätts man ännu mer i skiten som anhörig och ska dessutom, på alla nuvarande problem, försöka få "problempersonen" att få vård. För att skulle man, gud förbjude, säga att man inte orkar med skiten så blir man sedd som självupptagen och den mest egoistiska person som gått i ett par skor eftersom man lämnar en psykisk sjuk i sticket.
    Man ska aldrig behöva offra sig själv för någon annan, hur "sjuk" personen än eventuellt är. Att personen är sjuk eller har någon psykisk åkomma, får alltså aldrig användas som argument i vilket fall som helst.

Många stannar för att de vill, men håller man på att gå under, eller blir illa behandlad, är det hög tid att faktiskt börja tänka på sig själv också. Det går liksom inte att jämföra nyckfull missbrukare med att vårda sin svårt cancersjuka partner hemma eller dylikt. (Och t om det senare kan bli för tungt utan hjälp eller avlastning).

TS ex kanske mår jättedåligt, men det spelar ingen roll. TS mår också dåligt, han utnyttjade henne (efter vad det verkar) och var på väg att dra ner henne i skiten. Hon lämnade i rätt tid! Det verkade inte ha gått för långt, men det var inte en dag för tidigt!
  • ledigidag
    Anonym (anonym) skrev 2014-01-20 17:30:36 följande:
    Kan ju vara lättare att bearbeta uppbrottet om man är införstådd och med på att det hade varit svårt /omöjligt att fortsätta just med tanke på bakomliggande psykisk åkomma... tex
    Det har du förvisso rätt i. Men även missbruk gör det ofta omöjligt att fortsätta så länge missbruket varar.
  • frappa
    Anonym (...) skrev 2014-01-20 17:05:29 följande:
    Prata för dig själv

Ser det ut som en fråga enligt dig?

Du vet att jag har frågat vad du menar med denna"Prata för dig själv", du vägrat svara.

Sen sa du att jag inte svarat på en fråga fråga, det är inte denna för det inte är en fråga från början.

Så vill du ta och förklara vilket fråga det är och kanske utveckla vad "prata för dig själv", menas med.

Eller ska vi bara inse att du inte vill berätta vad du försöker säga, vilket bara diskvalificerar nästan alla dina inklägg här.

Och hur många ggr ska man försöka med om svar och förklaring av dig, på samma sak.
    Fattar ärligt talat inget om varför du har såna svårigheter för.

• frappa
    ledigidag skrev 2014-01-20 17:19:18 följande:

En del tyder på att just pengar till alkohol har han utnyttjat.

Men som det utvecklats nu, så är det svårt och verkligen veta om han hade intentioner att betala tillbaka eller inte.

Såklart det är relevant att veta om eventuella sjukdomar/åkommor av psykisk art finns.

Men är man inte intresserad utav att få en helhetsbild, då är det oviktigt.

Personligen vill jag ha fakta, än att fylla i mellan raderna med gissningar.

• frappa
    ledigidag skrev 2014-01-20 17:36:54 följande:
    Det har du förvisso rätt i. Men även missbruk gör det ofta omöjligt att fortsätta så länge missbruket varar.

Men med vetenskapen och kanske med lite uppmuntring att gå till vården.

Så kanske man kan se ett slut på eventuella missbruk och psykisk sjukdom/åkomma.

Och klara av att stå ut någon månad och få ett normalt liv.

Allt är givetvis relaterat till hur illa beteendet är.

Men denna abort tex, det kanske var alldeles för mycket för TS kille att hantera.

i en perfekt värld, så hade han förklarat för henne.

• Anonym (Svar nu :@ :@)
    Anonym (...) skrev 2014-01-20 17:05:29 följande:
    Prata för dig själv

Svara och förklara dig nu Kräks

Ingen som fattar den skit du kletar ner Kräks
Svar på tråden Kär i en missbrukare