• stina1976

Kär i en missbrukare

Träffade en kille i juni 2013 föll pladask som en fura det jag inte visste först var att han är en 39 årig missbrukare som har problem med Amfetamin och hasch o en massa benzo det var några struliga månader allt var alltid på hans villkor fast av nån anledning o min dåliga självkänsla blev jag hopplöst förälskad och på nåt sätt accepterade hans missbruk eftersom han alltid sa att han nu äntligen vill förändra sitt liv när han träffat mig. Han är den snyggaste killen jag nånsin haft har gett mig de finaste kommentarerna och mycket kärlek på sitt sätt. Fick för några v reda på att jag var gravid vi kom fram till abort för han var inte redo men som han sa att nu vet vi att vi kan få barn om vi vill och han har pratat mycket om framtiden med mig. dagen innan abort valde han att svika och valde drogerna framför mig jag sökte upp honom på natten hos en drogkompis han blev förbannad och nu är han inte välkommen hem sin pappas hus där han bodde för hans pappa var med på natten med mig. Han har så svårt att säga förlåt så någon förlåt har jag inte fått inte hans pappa heller som han brottade ned,,nu är det jag som sagt förlåt och jag har så svårt att släppa honom. har arderat hans nr och alla sms men det enda jag tänker på är honom och våra stunder. Är det nån som kan kan hjälpa mig att ge tips på hur man går vidare efter denna hjärtesorg först en abort och sen kärlek,,,?

Tacksam för svar

KRAM

• Svar på tråden Kär i en missbrukare
  • frappa
    Anonym (...) skrev 2014-01-20 14:54:49 följande:
    Nej tack. Tycker att det var rätt svårt att missförstå

Det du citerade innehöll två stycken.

En intetsägande oneliner, sorterar detta under nonsens om du vägrar.
    Säger mig att du trodde detta skulle trigga mig på nått sånt, ledsen du får göra bättre ifrån dig om du ska lyckas med detta.

• stina1976

jag behöver verkligen all stöd jag kan få jag är den som känner mig skyldig han har liksom fått mig att känna mig som boven i dramat trots allt jag gjort för honom agerat taxichaffis låtit honom bo hos mig och jga har betalt all mat handlat en massa alkohol till honom pengar som han sagt att jag skall få hela tiden...jag har gjort allt för honom alltid ställt upp...jag behöver lämna men just nu tänker jag bara på honom och det är helt sinnessjukt...att jag kan ha så starka känslor för nån som sårat mig så..o utnyttjat mig...

• Anonym (...)
    frappa skrev 2014-01-20 15:03:37 följande:

Det du citerade innehöll två stycken.

En intetsägande oneliner, sorterar detta under nonsens om du vägrar.
    Säger mig att du trodde detta skulle trigga mig på nått sånt, ledsen du får göra bättre ifrån dig om du ska lyckas med detta.

Jag bryr mig inte ett dugg om vad du sorterar mig inom.
  • Anonym (...)
    stina1976 skrev 2014-01-20 15:18:13 följande:
    jag behöver verkligen all stöd jag kan få jag är den som känner mig skyldig han har liksom fått mig att känna mig som boven i dramat trots allt jag gjort för honom agerat taxichaffis låtit honom bo hos mig och jga har betalt all mat handlat en massa alkohol till honom pengar som han sagt att jag skall få hela tiden...jag har gjort allt för honom alltid ställt upp...jag behöver lämna men just nu tänker jag bara på honom och det är helt sinnessjukt...att jag kan ha så starka känslor för nån som sårat mig så..o utnyttjat mig...
    Skriv ner precis allt dåligt du kan komma på med honom. Allt du stört dig på och allt dåligt han gjort mot dig.
    När du känner att du vill gå tillbaka till honom så läser du igenom allt du skrivit.
    Samma sak om han kontaktar dig eller när du känner att du vill kontakta honom.
  • frappa
    Anonym (...) skrev 2014-01-20 15:19:09 följande:
    Jag bryr mig inte ett dugg om vad du sorterar mig inom.

Inte heller göra dig förstådd när någon frågade vad du menar med en oprecis mening.

Känner en ovilja för dig att förklara vad du menar.

Enda jag frågar mig, är varför du är rädd för berätta lite mer ingående vad du menar..

• Anonym (SSK)

Jag själv jobbar dagligen med missbrukare, inte på ett behandlingshem, utan med avgiftning/abstinensbehandling. 
    En person som är nere i ett djupt missbruk, som du förklarar vilka substanser han använder, så kan jag säga här och nu att de är svårt att någonsin ha en bra relation så länge han inte blir ren. Och med tanke på de substanser han använder är de inget man med enkelhet gör själv, och inget du kan välja heller.

Med denna typ av droger som används konstant så blir personer i ett tunnelseende. De är inte bara droger, utan även ekonomi, jobbmöjligheter, familj, vänner, och övriga realtioner som falerar. Jag är hemskt ledsen över att du fått gå igenom en abort. Men jag uppmanar dig att inte fortsätta vara med en kille som kan dra ner dig. Med de menar jag inte bara den psykiska och de fysiska man kan utsättas för av den andra, men den konstanta stressen. Droger kan lätt leda till psykiska sjukdomar som är utlösta av droger. Därav försvårar även förståelsen gentemot detta och andra i omgivingen. Att en missbrukare har ett egoistiskt betende är inte för att personen är elak eller lågbegåvad. Utan för att drogerna ger till tunnelseende, man ser sig själv, hur man ska överlva nästa dag, nästa vecka, nästa månad utan droger. 

Och risken för återfall är alltid stort. Jag tvivlar inte på att mannen du träffar har en underbar sida, men han mår inte bra, och har problem som du aldrig kommer att lösa utan han måste få vård, och främst av allt, viljan att sluta. En person med denna typ av missbruk, vill nog många gånger sluta, men suget efter droger kan bli för stort. Speciellt på amfetamin och bensodiazipiner.  Suget kan ligga kvar i flera flera år.

Jag uppmanar dig att lämna honom, eller hålla dig borta tills du ser att han söker vidare vård.Jag säger inte att du absolut inte ska stötta honom, men gör de på distans, och sätt dina reger hårt att du inte tänker acceptera detta. Då får han välja själv. Att drogerna kommer före är inte så förvånande, eftersom suget finns där. Ofta så finns det även något djupare till varför man använder droger, att man vill glömma en dela v sitt liv, undvika att återuppleva trauma. Inte alltid, men oftast är de så.

Jag önskar bara du verkligen tänker dig för. Om du väljer att stanna så måste du vara strak och vara beredd på ditt livs största utmaning och vad de innebär. Tro mig, under mina dagar i mitt arbete har jag sett nästan allt när de kommer till en missbrukars relationer. 

Och att ha barn ihop gör livet svårare och orättvist, speciellt för barnet som ofta hamnar i kläm av situationen.

Hoppas allt löser sig för dig.

• Anonym (...)
    frappa skrev 2014-01-20 15:33:45 följande:

Inte heller göra dig förstådd när någon frågade vad du menar med en oprecis mening.

Känner en ovilja för dig att förklara vad du menar.

Enda jag frågar mig, är varför du är rädd för berätta lite mer ingående vad du menar..

Varför vill inte du svara på min enkla fråga?
  • frappa
    Anonym (...) skrev 2014-01-20 15:57:57 följande:
    Varför vill inte du svara på min enkla fråga?

Vilken fråga var det då?
    Som du anser du inte fått rätt svar på.

Hoppas verkligen det inte är det du sen svara "prata för dig själv".

För den visade ju att du var noll intresserad av mitt svar.

För sen vägra svara vad du menade med den.

• Anonym (...)
    frappa skrev 2014-01-20 16:19:00 följande:

Vilken fråga var det då?
    Som du anser du inte fått rätt svar på.

Hoppas verkligen det inte är det du sen svara "prata för dig själv".

För den visade ju att du var noll intresserad av mitt svar.

För sen vägra svara vad du menade med den.

Jag orkar faktiskt inte formulera frågan en tredje gång.
    Har du inte förstått så är jag inte intresserad av att vidare diskussion.
  • frappa
    Anonym (...) skrev 2014-01-20 16:21:46 följande:
    Jag orkar faktiskt inte formulera frågan en tredje gång.
    Har du inte förstått så är jag inte intresserad av att vidare diskussion.

Hehe, jag ombad dig att berätta vilken fråga du inte fått svar på enligt dig.

Såg du mig prata om några omformuleringar?

Enda jag bad en förtydliga på, var "prata för dig själv".

Just för jag inte alls fattade vad du åsyftade på.

Du verkar vara i en besvärlig situation nu, eftersom du beter dig illa nu diskussionsmässigt.

Svar på tråden Kär i en missbrukare