• stina1976

Kär i en missbrukare

Träffade en kille i juni 2013 föll pladask som en fura det jag inte visste först var att han är en 39 årig missbrukare som har problem med Amfetamin och hasch o en massa benzo det var några struliga månader allt var alltid på hans villkor fast av nån anledning o min dåliga självkänsla blev jag hopplöst förälskad och på nåt sätt accepterade hans missbruk eftersom han alltid sa att han nu äntligen vill förändra sitt liv när han träffat mig. Han är den snyggaste killen jag nånsin haft har gett mig de finaste kommentarerna och mycket kärlek på sitt sätt. Fick för några v reda på att jag var gravid vi kom fram till abort för han var inte redo men som han sa att nu vet vi att vi kan få barn om vi vill och han har pratat mycket om framtiden med mig. dagen innan abort valde han att svika och valde drogerna framför mig jag sökte upp honom på natten hos en drogkompis han blev förbannad och nu är han inte välkommen hem sin pappas hus där han bodde för hans pappa var med på natten med mig. Han har så svårt att säga förlåt så någon förlåt har jag inte fått inte hans pappa heller som han brottade ned,,nu är det jag som sagt förlåt och jag har så svårt att släppa honom. har arderat hans nr och alla sms men det enda jag tänker på är honom och våra stunder. Är det nån som kan kan hjälpa mig att ge tips på hur man går vidare efter denna hjärtesorg först en abort och sen kärlek,,,?

Tacksam för svar

KRAM

• Svar på tråden Kär i en missbrukare
  • Monchichier
    frappa skrev 2014-01-28 17:15:23 följande:
    Massa, massa, massa text
    Har du sett någonstans där TS frågar varför saker och ting blev som de blev?
  • frappa
    Monchichier skrev 2014-01-28 20:13:05 följande:
    Att diskutera med dig, är som se en hund springa runt att jaga sin egen svans.
    Roande, men det händer inte så mycket.

Har du sett någonstans där TS inte vill veta varför saker och ting blev som de blev?
  • Anonym (anonym)
    Monchichier skrev 2014-01-28 13:27:31 följande:
    Ehh . Måste det stå i klarttext menar du för att man ska först att TS menar det?
    Hon skriver ju att h0n väntar sig förlåt osv av personen. Hur tydligt ska det va??
    Hon kanske aldrig tidigare har haft med en missbrukarperson att göra i hela sitt liv och då är det svårt att förstå vissa saker och samband. End of story.
  • Anonym (Trött)
    frappa skrev 2014-01-28 21:37:42 följande:

Har du sett någonstans där TS inte vill veta varför saker och ting blev som de blev?

Aldrig funderat på att starta en egen tråd?
  • Anonym (Trött)

Alltså var är moderatorerna? Den här tråden är ju en enda ljudmatta av ointressanta och ovidkommande inlägg av narcissistiskt art. Ge TS lite råd istället och gå någon annanstans och orera.

• Monchichier
    frappa skrev 2014-01-28 21:37:42 följande:

Det är en väldigt lätt ja eller nej fråga.
  • frappa
    Monchichier skrev 2014-01-28 22:39:34 följande:
    Det är en väldigt lätt ja eller nej fråga.
    Min fråga också, samma svar på bägge frågorna.
  • frappa
    Anonym (Trött) skrev 2014-01-28 22:28:13 följande:

Aldrig funderat på att starta en egen tråd?

Och den tråden ska handla om Monchichi då eller?

Det jag diskuterat har varit med TS, men EN person har ansett en helhets bild är helt ointressant för TS.

• frappa
    Anonym (Trött) skrev 2014-01-28 22:32:15 följande:
    Alltså var är moderatorerna? Den här tråden är ju en enda ljudmatta av ointressanta och ovidkommande inlägg av narcissistiskt art. Ge TS lite råd istället och gå någon annanstans och orera.

Jag har försökt att hjälpa ts.

Hjälpa den med en helhets bild, förklara vad som händer(i stora drag) och ge råd.

Problemet uppstår när en person vill plocka bort 1/3 av problemen, som helt ovidkommande.

TS, har uppenbara problem att släppa det hela, med starkt sug att ringa killen.
    Vi får hålla tummarna att hon klarar detta.

• Monchichier
    frappa skrev 2014-01-28 23:21:52 följande:
    Min fråga också, samma svar på bägge frågorna.
  • Anonym (hm)

Ärligt talat. En person som är så insyltad efter bara sex månaders förhållande, att hon inte kan släppa en uppenbart destruktiv partner trots att hon har blivit behandlad som skit, behöver själv hjälp. TS skriver att hon har dålig självkänsla. Kanske är det inte så relevant om hon får mer "förståelse" för killen eller ej.

Problemen handlar inte bara om killen utan lika mycket om TS, som tydligen inte kan släppa greppet och gå vidare.

• ledigidag
    stina1976 skrev 2014-01-24 11:44:31 följande:

Det känns som att han trampat på mitt hjärta o krossat det detta är nog det jobbigaste jag gått igenom har sån grym ångest varje dag o jag som hade raderat hans nr messade honom ändå o ringde men han svarar aldrig...fatatr inte eftersom det är jag som fått mitt hjärta krossat och det är jag som jagar honom o sagt förlåt ...nu har jag raderat hans nr igen o måste stålsätta mig igen---hoppas jag kan det---måste ju foksuera på min underabara 7 åriga son...fast svårt när man mår så dåligt...

Har du barn har du ansvar för att inte sätta dig mer i skiten TS. Din son förtjänar en bättre styvpappa.

När det känns jobbigt - fokusera på din son och vad som är bäst för HONOM. Det måste man alltid göra som förälder, när det verkligen gäller.

Sen tycker jag att det låter som om du behöver gå i terapi för du verkar ha problem själv, om du hänger upp dig så på en kille som har behandlat dig så illa och som du inte ens har känt speciellt länge...
  • frappa
    Anonym (hm) skrev 2014-01-29 13:06:26 följande:
    Ärligt talat. En person som är så insyltad efter bara sex månaders förhållande, att hon inte kan släppa en uppenbart destruktiv partner trots att hon har blivit behandlad som skit, behöver själv hjälp. TS skriver att hon har dålig självkänsla. Kanske är det inte så relevant om hon får mer "förståelse" för killen eller ej.

Problemen handlar inte bara om killen utan lika mycket om TS, som tydligen inte kan släppa greppet och gå vidare.

Såklart hon behöver hjälp, på flera plan.
    Om vi pratar om professionell hjälp, så är även dessa intresserade av en helhets bild.
    De vill inte lämna nått åt slumpen.

Sen har tyvärr snacket blivit som att det kan uppfattas att den psykiska sjukdomen/åkomman är helt avgörande.
    Det är den inte, utan är en parameter av flera att beakta.
    Speciellt för att få ett ordentligt avslut.

Det har ju visat sig att hon har haft svårt för.

• stina1976

Det är nu 4 dgr sedan vi hördes på mess...där jag först beksrev alla känslor jag haft hur mkt han sårat mig och hur det kändes som att han satte en kniv i hjärtat o vred om när han svek kvällen före aborten skrev att jag kände mig utnyttjad på alla sätt o vis mm---då kom faktiskt ett sms där han skrev att han var jätteledsen arr han sårat mig så mkt han tydligen gjort skrev att han inte var mogen för bebis...skrev att det ändå kanske var tur att det blev som det blev för med tanke på att jag skrivit att han sårat mig så många ggr under dessa sju månader så skulel det ändå kommit från mig till slut...jag vet att han inte är bra för mig och att jag älskar min son över allt annat men mina känslor för honom är oerhört starka så dessa fyra dgr som gått utan mess o han har ju inte skickat..har kännts som evighet men jag får ta en dag i taget...fast jobbigt är det---o alla vänner har sagt hela tiden spring för livet han kommer bara såra dig ..men jag har sett nåt hos honom o han fick mig att få väldigt starka känslor för honom..har hört innan att han haft tre tjejer innan för länge sedan som försökt att ta självmord när han lämnat...så han har nån stark inverkan på tjejer---o jag har ju mått kass men jag lyfts lite för varje dag..dock har jag lite kontakt med hans pappa varannan dag o de hör inte heller av honom mkt...o tyvärr är han fortfarande hos sin drog kompis här 1 km bort där jag jobbar...hoppas det blir lättare snart...

• frappa
    stina1976 skrev 2014-01-30 15:04:31 följande:
    Det är nu 4 dgr sedan vi hördes på mess...där jag först beksrev alla känslor jag haft hur mkt han sårat mig och hur det kändes som att han satte en kniv i hjärtat o vred om när han svek kvällen före aborten skrev att jag kände mig utnyttjad på alla sätt o vis mm---då kom faktiskt ett sms där han skrev att han var jätteledsen arr han sårat mig så mkt han tydligen gjort skrev att han inte var mogen för bebis...skrev att det ändå kanske var tur att det blev som det blev för med tanke på att jag skrivit att han sårat mig så många ggr under dessa sju månader så skulel det ändå kommit från mig till slut...jag vet att han inte är bra för mig och att jag älskar min son över allt annat men mina känslor för honom är oerhört starka så dessa fyra dgr som gått utan mess o han har ju inte skickat..har kännts som evighet men jag får ta en dag i taget...fast jobbigt är det---o alla vänner har sagt hela tiden spring för livet han kommer bara såra dig ..men jag har sett nåt hos honom o han fick mig att få väldigt starka känslor för honom..har hört innan att han haft tre tjejer innan för länge sedan som försökt att ta självmord när han lämnat...så han har nån stark inverkan på tjejer---o jag har ju mått kass men jag lyfts lite för varje dag..dock har jag lite kontakt med hans pappa varannan dag o de hör inte heller av honom mkt...o tyvärr är han fortfarande hos sin drog kompis här 1 km bort där jag jobbar...hoppas det blir lättare snart...

Gör faktiskt lite ont i mig, i se vilket grepp han har över dig(medvetet eller omedvetet av han, spelar ingen roll).

Nått säger mig han är duktig på att manipulera.
    Hur känner du dig stunder du inser hur illa han har behandlat dig, och då inte känner denna längtan av honom?
    Hoppas och antar du tycker väldigt illa om honom, vill du slita dig ifrån.

Så är det den känslan du ska fokusera dig på.

En sak är säker, som jag till 99,9% kan lova, om det blir ni igen så kommer han svika dig igen.
    Så länge han har dessa två problem kvar(droger/ADHD).

• Anonym (hm)

Ts, du skriver att du är kär i en missbrukare, men ditt största problem är att du SJÄLV har ett slags missbruk. Du måste bryta ditt medberoende och börja bygga upp din självkänsla och ditt liv utan den här killen. Särskilt om du har barn. Jag tror inte att du klarar det utan psykologhjälp, terapi mm.

• stina1976

Jag inser att jag har stora problem eftersom jag tre v efter aborten och avbrottet fortfarande tänker på honom och messar honom än-har så svårt att släppa taget hur man nu kan ha det om nån som sårat och svikit mig så djupt och han är väldigt duktig på att manipulera och det vet han om.han messade att visst måste vi prata men inte riktigt än vi hörs! Så allt är ju alltid på hans villkor och jag fortsätter messa mina känslor...Idag skall jag gå och prata med en som jag pratat med innan som kanske kan ge mig verktyg att gå vidare---det är precis som att jag inte tror att jag förtjänar bättre !

Svar på tråden Kär i en missbrukare