• stina1976

Kär i en missbrukare

Träffade en kille i juni 2013 föll pladask som en fura det jag inte visste först var att han är en 39 årig missbrukare som har problem med Amfetamin och hasch o en massa benzo det var några struliga månader allt var alltid på hans villkor fast av nån anledning o min dåliga självkänsla blev jag hopplöst förälskad och på nåt sätt accepterade hans missbruk eftersom han alltid sa att han nu äntligen vill förändra sitt liv när han träffat mig. Han är den snyggaste killen jag nånsin haft har gett mig de finaste kommentarerna och mycket kärlek på sitt sätt. Fick för några v reda på att jag var gravid vi kom fram till abort för han var inte redo men som han sa att nu vet vi att vi kan få barn om vi vill och han har pratat mycket om framtiden med mig. dagen innan abort valde han att svika och valde drogerna framför mig jag sökte upp honom på natten hos en drogkompis han blev förbannad och nu är han inte välkommen hem sin pappas hus där han bodde för hans pappa var med på natten med mig. Han har så svårt att säga förlåt så någon förlåt har jag inte fått inte hans pappa heller som han brottade ned,,nu är det jag som sagt förlåt och jag har så svårt att släppa honom. har arderat hans nr och alla sms men det enda jag tänker på är honom och våra stunder. Är det nån som kan kan hjälpa mig att ge tips på hur man går vidare efter denna hjärtesorg först en abort och sen kärlek,,,?

Tacksam för svar

KRAM

• Svar på tråden Kär i en missbrukare
  • Anonym (...)
    frappa skrev 2014-01-20 14:08:06 följande:

LoL, när någon inte vill klappa dig medhårs, så kallar du dom troll.

Humoristiskt Skrattande

Nu tar du och gör felaktiga slutsatser.
    Det är inte för att du inte håller med mig. Det är för att du är du.
  • frappa

Allt detta för faktumet att det antagligen existerar en psykisk sjukdom/åkomma.

Vill man inte se problemet/problemen, så lär man aldrig kunna heller se lösningen heller.

• Anonym (...)
    frappa skrev 2014-01-20 14:22:00 följande:

Allt detta för faktumet att det antagligen existerar en psykisk sjukdom/åkomma.

Vill man inte se problemet/problemen, så lär man aldrig kunna heller se lösningen heller.

Men igen då. Vad hjälper det TS i situationen?
  • Anonym (anonym)
    frappa skrev 2014-01-20 11:48:33 följande:
    Många av dessa killar/tjejer, har oftast någon psykisk sjukdom/åkomma i grunden.
    Håller helt och blir symtomen på något som inte är som det ska. så tar vi bort drogerna så  problemen kvar i alla fall och det nästan omöjliggör ett liv med en missbrukare för det är ett väldigt turbulent liv oavsett, vilket många inte skulle orka med.
     och en missbrukare kommer ja kommer att svika dig många gånger- det ingår i bilden.

• Lizzy 488
    Philippa skrev 2014-01-20 11:31:12 följande:
    Tillåt dig att sörja och gå vidare!
    Ja gråt ut och besök gärna www.al-anon.se/ 

Sen är det viktigt att inte du ser dig som en missbrukare far ut och drick vin med dina väninnor eller vänner har du inga så skaffa dig dem eftersom. Börja träna simma dyl gå med i föreningar Typ X cones har bra med ideer och kan hjälpa dig att förstå det du brottas med. Och grattis till ditt uppvaknande till att vara medberoende. Bra att du valde att lämna. 
  • frappa
    Anonym (anonym) skrev 2014-01-20 14:28:40 följande:
    Håller helt och blir symtomen på något som inte är som det ska. så tar vi bort drogerna så  problemen kvar i alla fall och det nästan omöjliggör ett liv med en missbrukare för det är ett väldigt turbulent liv oavsett, vilket många inte skulle orka med.
     och en missbrukare kommer ja kommer att svika dig många gånger- det ingår i bilden.

Man kan inte veta detta med säkerhet.

Fördelen med kunskaper, är att man kan fatta ett beslut om det är överkomligt problem.

Ett problem som sjukvården kanske kan ta.

Eller ett hopplöst fall.

De flesta som läser tråden stirrar sig blinda på droger, sen är all sans ur dom.

• frappa
    Anonym (...) skrev 2014-01-20 14:23:24 följande:
    Men igen då. Vad hjälper det TS i situationen?

Det bästa är att du med säkerhet verkar säga det inte kan hjälpa.

Jag är betydligt mer öppen, och fäller aldrig bilan innan jag ha all information.

Först då kan man ett slutgiltig "dom".

Så mycket moralpanik, att folk inte kan ge sansad syn på det hela.

• Anonym (...)
    frappa skrev 2014-01-20 14:38:07 följande:

Det bästa är att du med säkerhet verkar säga det inte kan hjälpa.

Jag är betydligt mer öppen, och fäller aldrig bilan innan jag ha all information.

Först då kan man ett slutgiltig "dom".

Så mycket moralpanik, att folk inte kan ge sansad syn på det hela.

Prata för dig själv.
  • frappa
    Anonym (...) skrev 2014-01-20 14:42:22 följande:
    Prata för dig själv.
    Det var lite för kryptiskt för mig, utveckla tack.
  • Anonym (...)
    frappa skrev 2014-01-20 14:46:09 följande:
    Det var lite för kryptiskt för mig, utveckla tack.
    Nej tack. Tycker att det var rätt svårt att missförstå
Svar på tråden Kär i en missbrukare