• stina1976

Kär i en missbrukare

Träffade en kille i juni 2013 föll pladask som en fura det jag inte visste först var att han är en 39 årig missbrukare som har problem med Amfetamin och hasch o en massa benzo det var några struliga månader allt var alltid på hans villkor fast av nån anledning o min dåliga självkänsla blev jag hopplöst förälskad och på nåt sätt accepterade hans missbruk eftersom han alltid sa att han nu äntligen vill förändra sitt liv när han träffat mig. Han är den snyggaste killen jag nånsin haft har gett mig de finaste kommentarerna och mycket kärlek på sitt sätt. Fick för några v reda på att jag var gravid vi kom fram till abort för han var inte redo men som han sa att nu vet vi att vi kan få barn om vi vill och han har pratat mycket om framtiden med mig. dagen innan abort valde han att svika och valde drogerna framför mig jag sökte upp honom på natten hos en drogkompis han blev förbannad och nu är han inte välkommen hem sin pappas hus där han bodde för hans pappa var med på natten med mig. Han har så svårt att säga förlåt så någon förlåt har jag inte fått inte hans pappa heller som han brottade ned,,nu är det jag som sagt förlåt och jag har så svårt att släppa honom. har arderat hans nr och alla sms men det enda jag tänker på är honom och våra stunder. Är det nån som kan kan hjälpa mig att ge tips på hur man går vidare efter denna hjärtesorg först en abort och sen kärlek,,,?

Tacksam för svar

KRAM

• Svar på tråden Kär i en missbrukare
  • Philippa

Tillåt dig att sörja och gå vidare!

• Anonym (...)

Ditt liv kommer att bli så mycket bättre utan honom.
    Ta och börja jobba på din självkänsla, kanske hjälper det att gå till en kurator?

Håll dig sysselsatt och påbörja projekt på någonting som du är bra på.

• Anonym (M)

Jag har varit i en liknande situation, den killen jag träffade höll på med diverse saker: droger plus alkohol och var vid denna tid arbetslös pga att han sagt upp sig från sitt förra jobb. När han var med mig så var han underbar och jag föll pladask för honom. Sedan började han svika mig mer och mer och även om det gjorde ont i mitt hjärta så fick jag bestämma mig för vad jag skulle göra. Jag vägde för och nackdelar med personen, alltså personen jag kände och inte personen som gick på droger. Drogerna räknade jag med i slutet. Pga hans rätt struliga liv innan mig så valde jag att gå skilda vägar, insåg att han skulle ha krossat mig rent psykiskt om jag stannade kvar. Lögner och svek är lätt att förlåta men blir fruktansvärt plågsamt i längden. Nu är det snart 3 månader sedan vi hade kontakt och det gör fortfarande ont men smärtan minskar varje dag. Det tar tid att sörja någon som man är kär i, jag hoppas du kommer må bra snart och hitta någon som förtjänar dig :)

• frappa

Många av dessa killar/tjejer, har oftast någon psykisk sjukdom/åkomma i grunden.
    Och droger en symtom på detta.

• Anonym (...)
    frappa skrev 2014-01-20 11:48:33 följande:
    Många av dessa killar/tjejer, har oftast någon psykisk sjukdom/åkomma i grunden.
    Och droger en symtom på detta.
    Förlåt, med all respekt, men vad vill du ha sagt med det?
    Egentligen så spelar det väl ingen roll alls varför människan beter sig som han gör?
  • frappa
    Anonym (...) skrev 2014-01-20 11:54:44 följande:
    Förlåt, med all respekt, men vad vill du ha sagt med det?
    Egentligen så spelar det väl ingen roll alls varför människan beter sig som han gör?

Jaså, psykiska sjukdomar/åkommor spelar ingen roll? Förvånad

Den var ny Skrikandes

• Anonym (...)
    frappa skrev 2014-01-20 12:40:08 följande:

Jaså, psykiska sjukdomar/åkommor spelar ingen roll? Förvånad

Den var ny Skrikandes

Nu känns det som att du missförstår mig med flit. Sluta sätt ord i munnen på mig och läs vad jag skriver istället.

Att dessa personer har någon psykisk sjukdom i grunden hjälper inte TS i sin situation. Inte heller alla de som är medberoende som skulle må bättre av att ta sig ut ur förhållandet.
    Istället sätts man ännu mer i skiten som anhörig och ska dessutom, på alla nuvarande problem, försöka få "problempersonen" att få vård. För att skulle man, gud förbjude, säga att man inte orkar med skiten så blir man sedd som självupptagen och den mest egoistiska person som gått i ett par skor eftersom man lämnar en psykisk sjuk i sticket.
  • frappa

Du sa det du gjorde, var rätt svårt att missförstå.

• Anonym (...)
    frappa skrev 2014-01-20 13:58:31 följande:

Du sa det du gjorde, var rätt svårt att missförstå.

">Lägg av
  • frappa
    Anonym (...) skrev 2014-01-20 13:59:59 följande:

">Lägg av

LoL, när någon inte vill klappa dig medhårs, så kallar du dom troll.

Humoristiskt Skrattande

Svar på tråden Kär i en missbrukare