• stina1976

Kär i en missbrukare

Träffade en kille i juni 2013 föll pladask som en fura det jag inte visste först var att han är en 39 årig missbrukare som har problem med Amfetamin och hasch o en massa benzo det var några struliga månader allt var alltid på hans villkor fast av nån anledning o min dåliga självkänsla blev jag hopplöst förälskad och på nåt sätt accepterade hans missbruk eftersom han alltid sa att han nu äntligen vill förändra sitt liv när han träffat mig. Han är den snyggaste killen jag nånsin haft har gett mig de finaste kommentarerna och mycket kärlek på sitt sätt. Fick för några v reda på att jag var gravid vi kom fram till abort för han var inte redo men som han sa att nu vet vi att vi kan få barn om vi vill och han har pratat mycket om framtiden med mig. dagen innan abort valde han att svika och valde drogerna framför mig jag sökte upp honom på natten hos en drogkompis han blev förbannad och nu är han inte välkommen hem sin pappas hus där han bodde för hans pappa var med på natten med mig. Han har så svårt att säga förlåt så någon förlåt har jag inte fått inte hans pappa heller som han brottade ned,,nu är det jag som sagt förlåt och jag har så svårt att släppa honom. har arderat hans nr och alla sms men det enda jag tänker på är honom och våra stunder. Är det nån som kan kan hjälpa mig att ge tips på hur man går vidare efter denna hjärtesorg först en abort och sen kärlek,,,?

Tacksam för svar

KRAM

• Svar på tråden Kär i en missbrukare
  • Orcha

Ts, håll dig fortsatt ifrån.
    Du gör rätt i att bryta dig ifrån allt vad känslor och skit är.
    Stay the hell away.

I UK åker jag i en väldigt high fart. Här hemma småpyser jag mest...
  • frappa
    Anonym (moralpanik, nä) skrev 2014-01-27 23:34:54 följande:
    Frappa, du kan vara fullständigt lugn. Ingen kommer någonsin beskylla dig för att se helheter. Varenda svar till Monchichier visar din agenda.

Det finns en del likheter mellan dig och Monchichier.
    Bägge har svårt att se helheten, bägge verkar selektivt seende.
    Där jätte grejer som psykiska sjukdomar/åkommor inte är av intresse av någon konstig anledning.

Sen sagor om agenda, skygglappar och annat strunt, funkar liksom inte när ni själva uppvisar exakt detta själva.
    Väldigt humoristiskt som Monchichier kalla mig att ha skygglappar tex, när hon själv var helt ointresserad se mer än det hon ville.

Varken du heller hon är det minsta intresserad att ge TS en grund att gå vidare på.
    Varför ska hon bara sitta och undra varför saker och ting blev som de blev.
    Det finns utrymme för spekulationer om vems fel det är.

Visst vi kan säga "ja, men han var ju så elak", det leder bara till mer spekulationer.

Som var det mitt fel, nått jag gjort osv..., vi vet att det inte är så.

Men kvinnor i denna situation hamnar ofta i dessa tankar, och här helheten om droger, psykiska besvär och plus eventuellt annat kommer in.
    Där det tillslut blir en hel ekvation som TS förstår, och inser inget hon kunde göra själv.

Och tillslut få sinnesro.

Som vi vet har TS ju försökt få tag i killen, det säger mig en hel del att hon är inte fattat att det är kört.

• Monchichier
    frappa skrev 2014-01-28 06:40:41 följande:

Blaj

Har du sett någonstans där TS frågar varför saker och ting blev som de blev?
  • frappa
    Monchichier skrev 2014-01-28 09:19:22 följande:

Trodde det var mute.

Mute!
    HAhaha

• Monchichier
    frappa skrev 2014-01-28 11:59:12 följande:

Trodde det var mute.

Mute!
    HAhaha

Där ser man, Muteknappen brukar av någon anledning vara trasig på knäppa folk, men det finns ju alltid undantag..
  • frappa
    Monchichier skrev 2014-01-28 12:01:25 följande:
    Där ser man, Muteknappen brukar av någon anledning vara trasig på knäppa folk, men det finns ju alltid undantag..

Mute, hahaha.
    Mute verkar inte funka på dig heller.

Eller är det så att du pratar om fjärrkontroller?
    Vad har dessa med människor att göra?
    Sen jag sa mute, så pratade du ändå.

Så vad säger du om detta?
    Och vad som blir RIKTIGT PINSAMT för dig, det är att du frågade mig en fråga :D

Och jag svarade, haha, har du noll koll påvad du skriver människa?

Du pratar egendomligt konstigt i det mesta som kommer ur din dator.
    Säger saker som inte alls stämmer in på mig, men klockrent på dig.

Så har du hållit på, skygglappar agendor osv, så inte fel på fantasin.

Psykisksjukdom/åkomma inte har nått med saken att göra, humor.

• Monchichier
    frappa skrev 2014-01-28 13:15:02 följande:

...

Seriöst, Har du sett någonstans där TS frågar varför saker och ting blev som de blev?
  • frappa
    Monchichier skrev 2014-01-28 13:20:38 följande:
    Seriöst, Har du sett någonstans där TS frågar varför saker och ting blev som de blev?
    Hon verkar vilja gå vidare, detta är en del i det hela.
  • Monchichier
    frappa skrev 2014-01-28 13:23:27 följande:
    Hon verkar vilja gå vidare, detta är en del i det hela.
  • frappa
    Monchichier skrev 2014-01-28 13:27:31 följande:
    Man kan vända på frågan lika lätt, finns inget svar på någon av dom.

En sak är tydligt, hon har stora problem att gå vidare.
    Att förstå helhetsbilden är ett steg att gå vidare.

Det verkar väldig viktigt för dig att ignorera vissa delar av vad som händer.
    Varför är det så viktigt för dig att göra detta?
    Är helhetsbilden farlig?

Ser även att alkohol ingått, då hon köpt/lånat ut pengar till detta.
    Alkohol och ADHD är en dålig kombination för en med ADHD.
    Där det slår slint helt i hjärnan är inte så ovanligt.

Verkar som du inbillar dig att jag säger för att det finns psykisk sjukdom/åkomma, så ska hon förlåta.
    Jag ger exakt samma råd som dig, men istället för att förhasta.
    Så väntar jag så jag har de mesta och viktiga uppgifter, så man kan ge rätt typ av råd.
    För olika diagnoser eller utan diagnoser, handlar om olika råd.
    Och då inte att det är dax att gå vidare, utan för att ta de rätta stegen för att gå vidare.

Råder ingen tvivel om TS behöver hjälp, du har det minst informationsbaserade svaren.
    Jag gillar att ta med alla variabla, för kunna mer i detalj råd som är baserat med problemen med denna typen av människor med dessa sjukdomar.
    Än ett statistiskt gör slut punkt slut.
Svar på tråden Kär i en missbrukare