• stina1976

Kär i en missbrukare

Träffade en kille i juni 2013 föll pladask som en fura det jag inte visste först var att han är en 39 årig missbrukare som har problem med Amfetamin och hasch o en massa benzo det var några struliga månader allt var alltid på hans villkor fast av nån anledning o min dåliga självkänsla blev jag hopplöst förälskad och på nåt sätt accepterade hans missbruk eftersom han alltid sa att han nu äntligen vill förändra sitt liv när han träffat mig. Han är den snyggaste killen jag nånsin haft har gett mig de finaste kommentarerna och mycket kärlek på sitt sätt. Fick för några v reda på att jag var gravid vi kom fram till abort för han var inte redo men som han sa att nu vet vi att vi kan få barn om vi vill och han har pratat mycket om framtiden med mig. dagen innan abort valde han att svika och valde drogerna framför mig jag sökte upp honom på natten hos en drogkompis han blev förbannad och nu är han inte välkommen hem sin pappas hus där han bodde för hans pappa var med på natten med mig. Han har så svårt att säga förlåt så någon förlåt har jag inte fått inte hans pappa heller som han brottade ned,,nu är det jag som sagt förlåt och jag har så svårt att släppa honom. har arderat hans nr och alla sms men det enda jag tänker på är honom och våra stunder. Är det nån som kan kan hjälpa mig att ge tips på hur man går vidare efter denna hjärtesorg först en abort och sen kärlek,,,?

Tacksam för svar

KRAM

• Svar på tråden Kär i en missbrukare
  • Anonym (Svar nu :@ :@)
    Anonym (...) skrev 2014-01-20 20:18:42 följande:
    Varför ska jag svara på dina frågor när du inte besvarar mina? Gå och tjafsa med någon annan, här har du ingenting att hämta
    Fattar noll att du inte ger h*n frågan i vad frågan är.
  • Anonym (Ann)
    frappa skrev 2014-01-20 17:46:44 följande:
    En del tyder på att just pengar till alkohol har han utnyttjat. Men som det utvecklats nu, så är det svårt och verkligen veta om han hade intentioner att betala tillbaka eller inte. Såklart det är relevant att veta om eventuella sjukdomar/åkommor av psykisk art finns. Men är man inte intresserad utav att få en helhetsbild, då är det oviktigt.   Personligen vill jag ha fakta, än att fylla i mellan raderna med gissningar.

Bör inte ge pengar till alkohol till missbrukare om man samtidigt älskar personen och vill vända till en ljusare framtid tills.
  • Anonym (moralpanik, nä)
    frappa skrev 2014-01-20 12:40:08 följande:
    Jaså, psykiska sjukdomar/åkommor spelar ingen roll? Den var ny

Ja vad spelar det för roll för TS om han har dubbel- eller trippeldiagnos? En karl hon träffat ett halvår... Det är väl endast intressant för eventuell behandlare och läkare om han är ngt mer än sitt uppenbara narkotikaberoende? Ja, och möjligtvis intressant för honom själv. Allvarligt, hur lyckas du i varenda tråd som INTE handlar om moralpanik vs drogliberalism, få det att handla om just precis det? Ny tvist i den här tråden med psykiatrin...
  • stina1976

Mitt hjärta är så krossat varje dag är en stor kamp..tönk att en 38 årig kunde gnälla så här o må så här det trodde jag aldrig---Jag kämpar varje dag med att hantera detta och att inte kontakta honom...

• Monchichier
    stina1976 skrev 2014-01-21 11:26:57 följande:
    Mitt hjärta är så krossat varje dag är en stor kamp..tönk att en 38 årig kunde gnälla så här o må så här det trodde jag aldrig---Jag kämpar varje dag med att hantera detta och att inte kontakta honom...
    Vad gör du när du kämpar?
  • stina1976

När jag kämpar går jag till jobbet fast jag mår väldigt dåligt psykiskt och tvingar mig till att inte kontakta killen samt försöker att boka upp mig med vänner fast jag egentligen bara vill sitta hemma o gråta...innerst inne hoppas jag att han skall höra av sig och säga förlåt trots allt han gjort---jag vet hur dumt det låter men det är sanningen

• Anonym (anonym)

det förlåt som du väntar på kommer aldrig att komma, man vill så gärna tro att dem ska falla till föga och koma och säga jag gjorde fel, förlåt mig , men det kommer inte... många kvinnor där ute som väntar på ett förlåt efter flera års tid.....

• Monchichier
    stina1976 skrev 2014-01-21 11:56:15 följande:
    När jag kämpar går jag till jobbet fast jag mår väldigt dåligt psykiskt och tvingar mig till att inte kontakta killen samt försöker att boka upp mig med vänner fast jag egentligen bara vill sitta hemma o gråta...innerst inne hoppas jag att han skall höra av sig och säga förlåt trots allt han gjort---jag vet hur dumt det låter men det är sanningen
    Det är minst lika viktigt att sitta hemma och tillåta sig själv att sörja. Det är inte ett dugg dumt, det är en förlust så det är inte alls konstigt att du är ledsen.

Du fick ett ganska bra tips, skriv ner allt dåligt och läs igenom när du känner dig svag.
  • frappa
    Anonym (moralpanik, nä) skrev 2014-01-20 22:42:59 följande:

Ja vad spelar det för roll för TS om han har dubbel- eller trippeldiagnos? En karl hon träffat ett halvår... Det är väl endast intressant för eventuell behandlare och läkare om han är ngt mer än sitt uppenbara narkotikaberoende? Ja, och möjligtvis intressant för honom själv. Allvarligt, hur lyckas du i varenda tråd som INTE handlar om moralpanik vs drogliberalism, få det att handla om just precis det? Ny tvist i den här tråden med psykiatrin...
    Vad spelar det för roll om det regnar ute?

En psykdiagnos ska inte spela någon roll menar du.
    Okey, det gör väl inte det då *facepalm*
  • frappa
    Anonym (Ann) skrev 2014-01-20 22:23:45 följande:

Bör inte ge pengar till alkohol till missbrukare om man samtidigt älskar personen och vill vända till en ljusare framtid tills.
    Nä, det är lite korkat ja.
Svar på tråden Kär i en missbrukare