• niicky

Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.

Jag är en svensk tjej på 23 år som ska konvertera till islam. Jag är fullt medveten om allt hat och fördomar som finns mot islam. Jag har läst på om islam i över ett år, läst Koranen flera gånger och är medveten om vad islam står för och skillnaden mellan kultur, islam och misstolkningar. Jag skapar denna tråd för att jag vet hur fördomsfull omgivningen kommer vara för mitt beslut och för att det finns så mycket myter om islam och misstolkningar. Jag vill kunna göra det val som känns rätt för mig utan att omgivningen ska hoppa på mig för det. Det som många s.k. "muslimer" gör är hemskt och helt fel och ska inte blandas ihop med islam.

Inga påhopp i tråden tack!

• Svar på tråden Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.
  • amc92

Syster, du säger att du är shia, men refererar mestadels till sunnitiska källor. Hur kommer det sig?

• Muslimsktjej
    Bosna skrev 2014-01-27 03:16:09 följande:
    eftersom du vill konvertera till shia-muslim, då din uppfattning om islam är fel......

läsa nogrant Kuran, om profet och och hans nära , hur de uppfatade islam som religion då ska du innse att shia- islam är bara en sekta som följer inte Kuran och profet....

liksom kristedum som har sekter så islam har det samma ! 

Folk nuförtiden borde se skillnaden mellan åsikt och fakta, eller vad tycker du?
    Du är inte Gud för att säga vem som har fel och vem som har rätt, DU själv ska tro på vilken inriktning som är rätt enligt dig men du kan inte tro att det är fakta.

Jag tycker shiaislam är den rätta, men det är en åsikt och inte fakta. Och på vilket sätt säger Koranen emot shia? För ju mer jag läser Koranen, desto säkrare blir jag på att shia är den rätta inriktningen.
    Skriv istället VAD du tycker är fel med shia, och kom inte med falska saker som att ”Ni tror att ängeln gick till fel person” bc ren bullshit. Detta är bara saker sunni hittat på om oss eftersom dom inte kan ett skit om vår inriktning egentligen.

För mig låter det rätt självklart att man ska följa Gud, profeten och profetens ahlulbayt och inte profetens _vänner_? Men om du anser att det är profetens vänner man ska följa, fine, gör det. Men kom inte och påstå helt utan bevis att shia är en sekt för att vi älskar profetens familj mer än profetens vänner.

Bara denna hadith, av många andra hadither visa ju att sunni inte går efter profeten utan gör allt tvärtemot det shia gör, bara för att. Påminner mig faktiskt om småbarn som nyss lärt sig säga emot.

”Att stå med öppnade armar i bönen är Rafidahs Madhab(dvs shias sätt), vi viker våra armar och orsaken är att motsätta oss shias sätt” [Sunnikälla:Fatah al Qadeer, vol 1, s.250, Dhikr Salat OCH Kifaya Sharh Hidayah, vol1, s.250, Zikr Salat]

Och du skriver; "Läs noggrant om profeten och hans nära".. menar du lära eller nära? För profetens nära, alltså ahlulbayt, var faktiskt shia. 

• Halvtre
    amc92 skrev 2014-05-20 00:07:33 följande:

Syster, du säger att du är shia, men refererar mestadels till sunnitiska källor. Hur kommer det sig?

För att hon är påläst, har läst koranen flera gånger och studerat islam i ett år.
  • IiIlenora
    amc92 skrev 2014-06-21 17:51:30 följande:

Halvtre: hur tycker du det var ett svar på min fråga?

Du kommer nog på det, ett tips, läs och tänk.
  • Mikaa02

Shia-religionen är inget annat än ren vilseledning - Se till att kolla på hela dessa klipp och gå igenom de andra klippen på samma kanal - så ska du få se att vad de tror på är inget annat än ren shirk som tar ut en person ur Islam.

• Yohan

Bara du inte ångrar dig senare, straffet för det är döden.

• IiIlenora
    Yohan skrev 2014-06-22 07:12:38 följande:

Bara du inte ångrar dig senare, straffet för det är döden.

Vare sig man är shia eller sunni.
  • Muslimsktjej
    Mikaa02 skrev 2014-06-22 06:42:20 följande:

Shia-religionen är inget annat än ren vilseledning - Se till att kolla på hela dessa klipp och gå igenom de andra klippen på samma kanal - så ska du få se att vad de tror på är inget annat än ren shirk som tar ut en person ur Islam.

Vad personer påstår gör inte hela inriktningen till "fel". Vi smutskastar iallafall inte profeten Muhammed (S). ;)
  • IiIlenora
    Muslimsktjej skrev 2014-06-22 14:35:38 följande:
    Vad personer påstår gör inte hela inriktningen till "fel". Vi smutskastar iallafall inte profeten Muhammed (S). ;)
    Ni är väldigt måna om muhammad om att han gjorde rätt och så, tycker du han hade rätt i att ni skall kapa av händerna på tjuvar?
Svar på tråden Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.