• niicky

Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.

Jag är en svensk tjej på 23 år som ska konvertera till islam. Jag är fullt medveten om allt hat och fördomar som finns mot islam. Jag har läst på om islam i över ett år, läst Koranen flera gånger och är medveten om vad islam står för och skillnaden mellan kultur, islam och misstolkningar. Jag skapar denna tråd för att jag vet hur fördomsfull omgivningen kommer vara för mitt beslut och för att det finns så mycket myter om islam och misstolkningar. Jag vill kunna göra det val som känns rätt för mig utan att omgivningen ska hoppa på mig för det. Det som många s.k. "muslimer" gör är hemskt och helt fel och ska inte blandas ihop med islam.

Inga påhopp i tråden tack!

• Svar på tråden Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.
  • Denende

[quote=72262645][quote-nick]niicky skrev 2014-01-17 17:36:37 följande:[/quote-nick] Jag är en svensk tjej på 23 år som ska konvertera till islam. Jag är fullt medveten om allt hat och fördomar som finns mot islam. Jag har läst på om islam i över ett år, läst Koranen flera gånger och är medveten om vad islam står för och skillnaden mellan kultur, islam och misstolkningar. Jag skapar denna tråd för att jag vet hur fördomsfull omgivningen kommer vara för mitt beslut och för att det finns så mycket myter om islam och misstolkningar. Jag vill kunna göra det val som känns rätt för mig utan att omgivningen ska hoppa på mig för det. Det som många s.k. "muslimer" gör är hemskt och helt fel och ska inte blandas ihop med islam. Inga påhopp i tråden tack!

[/quote Grattis syster. Fortsätt söka kunskap om Islam så att du kan hjälpa andra som är nyfikna på islam.
  • Denende
    niicky skrev 2014-01-17 17:36:37 följande:
    Jag är en svensk tjej på 23 år som ska konvertera till islam. Jag är fullt medveten om allt hat och fördomar som finns mot islam. Jag har läst på om islam i över ett år, läst Koranen flera gånger och är medveten om vad islam står för och skillnaden mellan kultur, islam och misstolkningar. Jag skapar denna tråd för att jag vet hur fördomsfull omgivningen kommer vara för mitt beslut och för att det finns så mycket myter om islam och misstolkningar. Jag vill kunna göra det val som känns rätt för mig utan att omgivningen ska hoppa på mig för det. Det som många s.k. "muslimer" gör är hemskt och helt fel och ska inte blandas ihop med islam. Inga påhopp i tråden tack!

Den personen som kallar sig Lilenora är riktig SYKOS
  • Skywalker11
    Denende skrev 2014-01-22 11:38:39 följande:
    Den personen som kallar sig Lilenora är riktig SYKOS

Sykos, vad är det. Psyko vet jag, men sykos. Är hon det för att hon ifrågasätter den muslimska tron? Vart har ts tagit vägen. Vill veta vad hon/ni konventerade muslimer anser om abort Sen tror jag inte ett dugg på det hon påstår om att hon konverterar nu inte har nå samband med att hon har en muslimsk pojkvän
  • MissOrange
    Skywalker11 skrev 2014-01-22 11:49:57 följande:
    Sykos, vad är det. Psyko vet jag, men sykos. Är hon det för att hon ifrågasätter den muslimska tron? Vart har ts tagit vägen. Vill veta vad hon/ni konventerade muslimer anser om abort Sen tror jag inte ett dugg på det hon påstår om att hon konverterar nu inte har nå samband med att hon har en muslimsk pojkvän

TS har skrivit stt hon lämnat tråden och vill man fortsätta diskutera så önskar hon att man skapar en ny tråd. Har du frågor till muslimer så kan du skapa en ny tråd så får du säkert svar på dina frågor, finns många muslimer på forumet
  • Hubbe
    aamina skrev 2014-01-21 21:15:13 följande:
    Så ni förnekar att Jesus på flera ställen i Bibeln beordrat stening av människor? T.ex stening av sina barn om de är upproriska, äktenskapsförbrytare, avgudadyrkare osv..?? I Bibeln sa Jesus även: [Matteus 10:34]"Tro inte att jag har kommit med fred till jorden. Jag har inte kommit med fred utan med svärd." I Bibeln sägs det även att om en man har syndat och han blivit förlåten så ska däremot hans nyfödda son dödas och om en man gifter sig med en kvinna och sedan med hennes mor så är det förhatligt och då bör de alla brännas. Kan ge källor om så önskas. Så säg inte att Jesus i Bibeln var så fredlig som ni påstår. Och när någon av er påstår att Mohammed våldtog kvinnor så får ni visa källa på det (om ni kan), för det har aldrig hänt!

Så ni förnekar alla krig/räder Mohammed deltog i eller själv gav order om med svärdet enligt trovärdiga muslimska källor? en.wikipedia.org/wiki/List_of_expeditions_of_Muhammad Matteus 10:34 framstås som bråk i en skolgård i jämförelse med vad all Mohammed påstås ha gjort enligt mulimska källor.
  • Kryddmix

Hade du sagt samma om en muslim säger att hon vill konvertera och bli kristen? Att det säkert beror på en kille? Eller säger du det för att du har lite fördomar mot islam och muslimer och förstår inte hur det kan vara möjligt att någon skulle överhuvudtaget vilja bli muslim? Jag bara undrar.
  • Skywalker11
    Kryddmix skrev 2014-01-22 15:42:53 följande:
    Hade du sagt samma om en muslim säger att hon vill konvertera och bli kristen? Att det säkert beror på en kille? Eller säger du det för att du har lite fördomar mot islam och muslimer och förstår inte hur det kan vara möjligt att någon skulle överhuvudtaget vilja bli muslim? Jag bara undrar.

Skulle säga samma ja. Gillar inte religioner överlag.
  • Psychopath

Då är du väldigt trångsynt, det finns gott om kvinnor och män som konverterar till Islam utan att det beror på någon pojk- eller flickvän. Pojk- och flickvänner (utomäktenskapliga relationer) är inte ens tillåtet enligt Islam, så det verkar konstigt om man vill börja praktisera (be, fasta, lästa Koranen) och samtidigt leva i synd. 

Abort är tillåtet upp till 40 dagar (enligt vissa 120 dagar), efter det så är det likställt med mord eftersom själen då andats in i fostret. Om mammans liv är i fara är abort även tillåtet efter den tidsgränsen. 
  • TS niicky
    Jag har avslutat frågeställningen och lämnat tråden. Om ni vill diskutera vidare med varandra ber jag er öppna en ny tråd. Syftet med denna tråd var att ni skulle få ställa frågor till mig om mitt val att konvertera, så nu när frågeställningen är över vill jag inte att andra fortsätter diskutera i den. Jag tog bort användaren som jag startade tråden på så kan inte lägga till en tilläggskommentar och inte heller vill moderatorerna radera tråden. Därför ber jag er att även ni ska lämna tråden nu och respektera trådens ursprungliga syfte. Tack!
Svar på tråden Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.