• niicky

Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.

Jag är en svensk tjej på 23 år som ska konvertera till islam. Jag är fullt medveten om allt hat och fördomar som finns mot islam. Jag har läst på om islam i över ett år, läst Koranen flera gånger och är medveten om vad islam står för och skillnaden mellan kultur, islam och misstolkningar. Jag skapar denna tråd för att jag vet hur fördomsfull omgivningen kommer vara för mitt beslut och för att det finns så mycket myter om islam och misstolkningar. Jag vill kunna göra det val som känns rätt för mig utan att omgivningen ska hoppa på mig för det. Det som många s.k. "muslimer" gör är hemskt och helt fel och ska inte blandas ihop med islam.

Inga påhopp i tråden tack!

• Svar på tråden Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.
  • Muslimsktjej
    IiIlenora skrev 2014-06-22 14:54:45 följande:
    Ni är väldigt måna om muhammad om att han gjorde rätt och så, tycker du han hade rätt i att ni skall kapa av händerna på tjuvar?
    För det första så är det där Guds sharia, inte något Muhammed hittade på.

På den tiden; ja, varför inte.

Nu; nja, tycker det är ganska sorgligt att bli handikappad för ett misstag man gjort. Men Guds sharia har jag iaf inget emot ändå.
  • IiIlenora
    Muslimsktjej skrev 2014-06-22 15:02:53 följande:
    För det första så är det där Guds sharia, inte något Muhammed hittade på.

På den tiden; ja, varför inte.

Nu; nja, tycker det är ganska sorgligt att bli handikappad för ett misstag man gjort. Men Guds sharia har jag iaf inget emot ändå.
    Gud ändrar inte på sig så när du säger "på den tiden" pratar du om något som ändras så det är inte Gud. Han är orubblig och hans ord kan inte ändras. Sen svarar du ja och nej samtidigt, vilket av det är det, ja eller nej?

Det kan inte vara båda om du pratar om "fel" inriktning. Vilket är rätt?
  • Muslimsktjej
    IiIlenora skrev 2014-06-22 15:17:36 följande:
    Gud ändrar inte på sig så när du säger "på den tiden" pratar du om något som ändras så det är inte Gud. Han är orubblig och hans ord kan inte ändras. Sen svarar du ja och nej samtidigt, vilket av det är det, ja eller nej?

Det kan inte vara båda om du pratar om "fel" inriktning. Vilket är rätt?
    Fast du frågade om MIN åsikt, inte Guds? Guds åsikter o lagar är fortfarande samma, nu som förr.

Förstår inte vad du menar med det sista?
  • IiIlenora
    Muslimsktjej skrev 2014-06-22 15:20:36 följande:
    Fast du frågade om MIN åsikt, inte Guds? 
    Så din åsikt går emot Guds?
    Guds åsikter o lagar är fortfarande samma, nu som förr.
    Anser du då att det är rätt att hugga av händerna på tjuvar?
    Förstår inte vad du menar med det sista?
    Vilket är den rätta inriktningen, att kapa av händer eller inte?

• Muslimsktjej
    IiIlenora skrev 2014-06-22 15:29:33 följande:
    Så din åsikt går emot Guds?
    Guds åsikter o lagar är fortfarande samma, nu som förr.
    Anser du då att det är rätt att hugga av händerna på tjuvar?Vilket är den rätta inriktningen, att kapa av händer eller inte?

Nej, min åsikt går inte emot Gud. Anser att det nog finns andra straff man kan få som inte får en att förlora någon "kroppsdel", nu när det är 2014. Annars så är det som sagt Guds sharia, så det får väl hända OM det finns ett land som går efter alla Guds lagar o straff, vilket inget land gör perfekt.

Sååå alltså så du kan förstå: tror att det nu, 2014 kan finnas bättre straff. Men om ett land följer sharialagarna helt (vilket inget land gör), så ok visst.
  • IiIlenora
    Muslimsktjej skrev 2014-06-22 15:36:40 följande:
     Annars så är det som sagt Guds sharia, så det får väl hända OM det finns ett land som går efter alla Guds lagar o straff, 
    Betyder det att Sveriges lagar står över allahs lagar?
    Anser att det nog finns andra straff man kan få som inte får en att förlora någon "kroppsdel", nu när det är 2014.
    Här ser det ser ut som att din åsikt går emot koranens lagar.
    OM det finns ett land som går efter alla Guds lagar o straff, vilket inget land gör perfekt.
    Inte ett enda på 1400 år, då har ju allah misslyckats.
    Sååå alltså så du kan förstå: tror att det nu, 2014 kan finnas bättre straff. Men om ett land följer sharialagarna helt (vilket inget land gör), så ok visst.
    Känns lite som att du gillar västvärldens värderingar 2014 bättre än de muhammad praktiserade för 1400 år sedan.

• Muslimsktjej
    IiIlenora skrev 2014-06-22 15:55:16 följande:
    Betyder det att Sveriges lagar står över allahs lagar?
    Anser att det nog finns andra straff man kan få som inte får en att förlora någon "kroppsdel", nu när det är 2014.
    Här ser det ser ut som att din åsikt går emot koranens lagar.Inte ett enda på 1400 år, då har ju allah misslyckats.
    Känns lite som att du gillar västvärldens värderingar 2014 bättre än de muhammad praktiserade för 1400 år sedan.

Det är ganska kul hur du försöker få mig att verka som en "dålig muslim".

Självklart ska man följa Sveriges lagar om man är i Sverige? Är man i ett land med sharialagar så följer man dom.

Och nej, Gud har inte misslyckats. Gud har gett oss den fria viljan, och istället för att skylla på Gud så kan du kanske skylla på.. hm, kanske människorna?
  • IiIlenora
    Muslimsktjej skrev 2014-06-22 16:00:32 följande:
    Det är ganska kul hur du försöker få mig att verka som en "dålig muslim".
    Jag försöker inte att få dig att framstå som en dålig muslim. Du kanske känner dig som en då jag lyfter fram att dina värderingar inte överenstämmer med koranen eller muhammads sunna. Jag tycker det är bra, du kanske är född i Sverige eller har bott här länge och adopterat icke-islamska värderingar. Att du pratar om 2014 pekar på det. 
    Självklart ska man följa Sveriges lagar om man är i Sverige? Är man i ett land med sharialagar så följer man dom.
    Anser du det som "självklart" att man skall amputera tjuvar i länder med sharia?
    Och nej, Gud har inte misslyckats. Gud har gett oss den fria viljan, och istället för att skylla på Gud så kan du kanske skylla på.. hm, kanske människorna?
    Jag pratar om lagar och du lyfte fram allahs lagar som står "under" västvärldens humana värderingar. Det talar för sig själv. Västvärdens människovärden håller ännu och de är baserade på Kristendomen som började spridas för 2000 år sedan. Den är bestående och oföränderlig. Till och med muslimer attraheras av den. 

• Yohan
    IiIlenora skrev 2014-06-22 16:23:40 följande:
    Jag försöker inte att få dig att framstå som en dålig muslim. Du kanske känner dig som en då jag lyfter fram att dina värderingar inte överenstämmer med koranen eller muhammads sunna. Jag tycker det är bra, du kanske är född i Sverige eller har bott här länge och adopterat icke-islamska värderingar. Att du pratar om 2014 pekar på det. 
    Anser du det som "självklart" att man skall amputera tjuvar i länder med sharia?Jag pratar om lagar och du lyfte fram allahs lagar som står "under" västvärldens humana värderingar. Det talar för sig själv. Västvärdens människovärden håller ännu och de är baserade på Kristendomen som började spridas för 2000 år sedan. Den är bestående och oföränderlig. Till och med muslimer attraheras av den. 

Stopp och belägg! Kristendomen har samma värderingar som islam, de människovärden vi moderna människor idag håller för kommer ur humanismen och ingen religion. Mänskliga rättigheter är ingen religiös doktrin.
  • Aniiee
    Yohan skrev 2014-06-23 05:02:30 följande:
    Stopp och belägg! Kristendomen har samma värderingar som islam, de människovärden vi moderna människor idag håller för kommer ur humanismen och ingen religion. Mänskliga rättigheter är ingen religiös doktrin.
    GladSkål{#emotions_dlg.flower}
    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
Svar på tråden Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.