• niicky

Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.

Jag är en svensk tjej på 23 år som ska konvertera till islam. Jag är fullt medveten om allt hat och fördomar som finns mot islam. Jag har läst på om islam i över ett år, läst Koranen flera gånger och är medveten om vad islam står för och skillnaden mellan kultur, islam och misstolkningar. Jag skapar denna tråd för att jag vet hur fördomsfull omgivningen kommer vara för mitt beslut och för att det finns så mycket myter om islam och misstolkningar. Jag vill kunna göra det val som känns rätt för mig utan att omgivningen ska hoppa på mig för det. Det som många s.k. "muslimer" gör är hemskt och helt fel och ska inte blandas ihop med islam.

Inga påhopp i tråden tack!

• Svar på tråden Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.
  • Toboas
    Halvtre skrev 2014-08-20 18:06:38 följande:
    Men det är ju förbjudet att ha sex med barn i västerländska kulturer. Om en Svensk åker till Thailand för det ändamålet så gör han ju fel och bryter mot de lagar som försvarar barn. islam däremot legaliserar pedofili så där ligger en stor skillnad i vad som är rätt och fel. Medan Svenska pedofiler gömmer sig för lagen så kan en muslim i ett islamskt land öppet utöva sin pedofili.

Sen säger du att det finns mest pedofiler i Sverige. Sverige har ca: 9.5 miljoner invånare och det finns ca: 2.5 Miljarder muslimer så muslimer är flest på att utöva denna ohyggliga praksis på småbarn. Den är så djupt rotad i islam att muslimer arbetar hårt på att legalisera det.
    Det känns som det blev åtminstone 1.000.000.000 för många muslimer där.
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Halvtre
    Toboas skrev 2014-08-22 16:49:39 följande:

Det känns som det blev åtminstone 1.000.000.000 för många muslimer där.

Eller pedofiler.
  • puss
    Halvtre skrev 2014-08-22 19:09:02 följande:
    Eller pedofiler.

typiskt män.
    cuz i´m a wild wild bitch.
  • puss
    Halvtre skrev 2014-08-22 19:23:06 följande:
    Lägg dina könssjukdomar på salladen så blir det bra.

varför gör folk så här? kommer med oerhört märkliga påståenden och underligheter mitt i en diskussion som skulle kunna bli så intressant?
  • Halvtre
    puss skrev 2014-08-22 19:24:51 följande:

varför gör folk så här? kommer med oerhört märkliga påståenden och underligheter mitt i en diskussion som skulle kunna bli så intressant?

Kanske för att det finns andra som hoppar in med betydelselösa kommentarer för att ha något att skriva om.
  • puss
    Halvtre skrev 2014-08-22 19:27:46 följande:
    Kanske för att det finns andra som hoppar in med betydelselösa kommentarer för att ha något att skriva om.

jag skulle tro att det är rätt många som inte begriper vad din kommentar har för relevans i sammanhanget. vänligen förtydliga eller återgå till ämnet.
  • Toboas
    Halvtre skrev 2014-08-22 19:09:02 följande:
    Eller pedofiler.
    Märkligt svar. Blev du irriterad för att jag påpekade ett sakfel?
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • dompa

Nu har jag suttit och läst 30 sidor i denna tråd. Det det hela handlar om är: Argument av muslimer. ( islam är inte en ond religion det är människor som tolkar de heliga texterna fel eller på ett sätt som gynnar dem)

Ok om koranen är guds ord. Varför är den skriven på ett sådant sätt att den över huvudtaget kan misstolkas ? Om koranen är guds allsmäktiges ord som är god varför är det skrivet på det sättet att vi människor kan rättfärdiga de mest otäcka handlingarna via guds ord. Detta är helt ologiskt för mig. 

Sen har vi den fina profeten Muhammad som var: Mördare, pedofil, våldtäktsman,  tog slavar, bröt mot sin egna fina skapelse koranen. Listan kan göras hur lång som helst. Om nu man tror på islam så varför skickar gud en riktigt jävla ass som ska lära ut hans sanningar?  Detta är också helt ologiskt. Vissa säger att det är så man levde på den tiden men om våran kära gud är allsmäktig så borde han förstå att vi kommer 1300 år senare ifrågasätta Muhammeds handlingar  och skriva på denna forum. 

Till dig som ska konvertera till islam. Vill du verkligen ge upp all kritiskt tänkande, logiskt tänkande, kritiskt tänkande  och kunna att resonera och ta egna beslut?  Tänk på att det finns inget återvändo skulle du ångra dig så har du ett dödsstraff liggandes på ditt huvud  enligt din egna tro.

• Halvtre
    dompa skrev 2014-08-25 20:20:12 följande:

Nu har jag suttit och läst 30 sidor i denna tråd. Det det hela handlar om är: Argument av muslimer. ( islam är inte en ond religion det är människor som tolkar de heliga texterna fel eller på ett sätt som gynnar dem)

Ok om koranen är guds ord. Varför är den skriven på ett sådant sätt att den över huvudtaget kan misstolkas ? Om koranen är guds allsmäktiges ord som är god varför är det skrivet på det sättet att vi människor kan rättfärdiga de mest otäcka handlingarna via guds ord. Detta är helt ologiskt för mig. 

Sen har vi den fina profeten Muhammad som var: Mördare, pedofil, våldtäktsman,  tog slavar, bröt mot sin egna fina skapelse koranen. Listan kan göras hur lång som helst. Om nu man tror på islam så varför skickar gud en riktigt jävla ass som ska lära ut hans sanningar?  Detta är också helt ologiskt. Vissa säger att det är så man levde på den tiden men om våran kära gud är allsmäktig så borde han förstå att vi kommer 1300 år senare ifrågasätta Muhammeds handlingar  och skriva på denna forum. 

Till dig som ska konvertera till islam. Vill du verkligen ge upp all kritiskt tänkande, logiskt tänkande, kritiskt tänkande  och kunna att resonera och ta egna beslut?  Tänk på att det finns inget återvändo skulle du ångra dig så har du ett dödsstraff liggandes på ditt huvud  enligt din egna tro.

Det är för att koranza inte är Guds ord och muhammad var varken fin eller en profet, han var ful och hans hjärta mörkare än helvetes hålor där han skriker pga av att han dömts till evig fördömelse. Islam är en ond religion och koranzan är mitt vittne.
Svar på tråden Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.