dompa skrev 2014-08-25 20:20:12 följande:
Nu har jag suttit och läst 30 sidor i denna tråd. Det det hela handlar om är: Argument av muslimer. ( islam är inte en ond religion det är människor som tolkar de heliga texterna fel eller på ett sätt som gynnar dem)
Ok om koranen är guds ord. Varför är den skriven på ett sådant sätt att den över huvudtaget kan misstolkas ? Om koranen är guds allsmäktiges ord som är god varför är det skrivet på det sättet att vi människor kan rättfärdiga de mest otäcka handlingarna via guds ord. Detta är helt ologiskt för mig.
Sen har vi den fina profeten Muhammad som var: Mördare, pedofil, våldtäktsman, tog slavar, bröt mot sin egna fina skapelse koranen. Listan kan göras hur lång som helst. Om nu man tror på islam så varför skickar gud en riktigt jävla ass som ska lära ut hans sanningar? Detta är också helt ologiskt. Vissa säger att det är så man levde på den tiden men om våran kära gud är allsmäktig så borde han förstå att vi kommer 1300 år senare ifrågasätta Muhammeds handlingar och skriva på denna forum.
Till dig som ska konvertera till islam. Vill du verkligen ge upp all kritiskt tänkande, logiskt tänkande, kritiskt tänkande och kunna att resonera och ta egna beslut? Tänk på att det finns inget återvändo skulle du ångra dig så har du ett dödsstraff liggandes på ditt huvud enligt din egna tro.
Det är för att koranza inte är Guds ord och muhammad var varken fin eller en profet, han var ful och hans hjärta mörkare än helvetes hålor där han skriker pga av att han dömts till evig fördömelse. Islam är en ond religion och koranzan är mitt vittne.