• niicky

Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.

Jag är en svensk tjej på 23 år som ska konvertera till islam. Jag är fullt medveten om allt hat och fördomar som finns mot islam. Jag har läst på om islam i över ett år, läst Koranen flera gånger och är medveten om vad islam står för och skillnaden mellan kultur, islam och misstolkningar. Jag skapar denna tråd för att jag vet hur fördomsfull omgivningen kommer vara för mitt beslut och för att det finns så mycket myter om islam och misstolkningar. Jag vill kunna göra det val som känns rätt för mig utan att omgivningen ska hoppa på mig för det. Det som många s.k. "muslimer" gör är hemskt och helt fel och ska inte blandas ihop med islam.

Inga påhopp i tråden tack!

• Svar på tråden Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.
  • Stoltjude

Nej' lägg av! Islam är det sista du ska konvertera till. 1. Du har inga rättigheter 2. Du som tjej kan tvingas till sjal. Finns inget nej. 3. Mohammed är en pedofil vilken du verkar gilla. 4. Dra åt helvete du och islam horor

• oOHalalOo
    Stoltjude skrev 2014-07-31 05:19:55 följande:

Nej' lägg av! Islam är det sista du ska konvertera till. 1. Du har inga rättigheter 2. Du som tjej kan tvingas till sjal. Finns inget nej. 3. Mohammed är en pedofil vilken du verkar gilla. 4. Dra åt helvete du och islam horor

Du känner inte till att det råder religionsfrihet i Sverige va? Det betyder att du kan avstå från att bekänna dig till en religion och att du även har valet att tillhöra en. Så vad du personligen tycker om andras val - tja vem bryr sig?
  • Bestemor

Om du ska konvertera så måstte du lära dig om islam eller hur?

Undrar om du vet varför en muslim inte får konvertera till kristedomen?

• oOHalalOo
    Bestemor skrev 2014-07-31 12:15:15 följande:

Om du ska konvertera så måstte du lära dig om islam eller hur? 

Med tanke på att TS skrivit sitt inlägg i januari så finns det väl goda chanser att h*n hunnit lära sig en del av vad Islam är? Vi går ju in i augusti nu menar jag?
  • Toboas
    Stoltjude skrev 2014-07-31 05:19:55 följande:

Ja, ditt inlägg visar ju verkligen hur mycket bättre man är som person som icke-muslim...
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • svenskmuslimcantara

astaghfirullah alla ni som sitter och har era fördommar om islam borde läsa på innan ni säger något överhuvudtaget. det finns muslimer och så finns det "muslimer". tex självmords bombare kallar sig för muslimer och däger att det dom gör är guds vilja men isjälva verket så står det klart och tydligt att det är haram att ta sitt eget liv och det är haram att skada/döda andra människor och det jäller samma sak när det kommer till heders mord det finns inget som heter heders mord för att åter igen det är haram att döda. så alla ni som sitter och tror att ni är bättre och dömmer ut andra läs på först inshallah. och alla ni andra muslimer på tråden fortsätt bara med erat och lägg inte er tid på sånna här saker :). subhanallah mashallah

• Halvtre
    Muslimsktjej skrev 2014-07-05 17:52:04 följande:

Att Islam sprids kan ju också bero på att fler vill bli muslimer. Eller hur?

Att islam sprids beror inte alls på att fler vill bli muslimer. Det sprids fort pga att muslimer föder fler barn än västerlänningar. Dessutom så har inte muslimer enligt islamsk lag lov att lämna sin tro utan tvingas att vara muslimer. Många hålls kvar under hot och så har det varit sedan muhammads dagar.
  • Halvtre
    svenskmuslimcantara skrev 2014-08-07 22:58:08 följande:

astaghfirullah alla ni som sitter och har era fördommar om islam borde läsa på innan ni säger något överhuvudtaget. det finns muslimer och så finns det "muslimer". tex självmords bombare kallar sig för muslimer och däger att det dom gör är guds vilja men isjälva verket så står det klart och tydligt att det är haram att ta sitt eget liv och det är haram att skada/döda andra människor och det jäller samma sak när det kommer till heders mord det finns inget som heter heders mord för att åter igen det är haram att döda. så alla ni som sitter och tror att ni är bättre och dömmer ut andra läs på först inshallah. och alla ni andra muslimer på tråden fortsätt bara med erat och lägg inte er tid på sånna här saker :). subhanallah mashallah

Men, det står ju i koranen att muslimer skall döda, amputera och påtvinga folk att betala för att ha lov att utöva annan religion än islam. om du menar att koranen har fel så är jag villig att förkasta allt som står i den. och det inkluderar surorna som uppmanar till mord.
  • nissenissenissenissenisse00

Profeten Muhammed var en pedofil som våldtog en 9-årig flicka vid namn Aischa. En människa som har vuxit upp i ett fritt modernt samhälle utan hjärntvättning och som konverterar till islam är helt blåst i skallen.

Svar på tråden Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.