Inlägg från: oOHalalOo |Visa alla inlägg
  • oOHalalOo

Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.

Stoltjude skrev 2014-07-31 05:19:55 följande:

Nej' lägg av! Islam är det sista du ska konvertera till. 1. Du har inga rättigheter 2. Du som tjej kan tvingas till sjal. Finns inget nej. 3. Mohammed är en pedofil vilken du verkar gilla. 4. Dra åt helvete du och islam horor

Du känner inte till att det råder religionsfrihet i Sverige va? Det betyder att du kan avstå från att bekänna dig till en religion och att du även har valet att tillhöra en. Så vad du personligen tycker om andras val - tja vem bryr sig?
  • oOHalalOo
    Bestemor skrev 2014-07-31 12:15:15 följande:

Om du ska konvertera så måstte du lära dig om islam eller hur? 

Med tanke på att TS skrivit sitt inlägg i januari så finns det väl goda chanser att h*n hunnit lära sig en del av vad Islam är? Vi går ju in i augusti nu menar jag?
  • oOHalalOo
    Halvtre skrev 2014-08-09 17:13:57 följande:
    Att islam sprids beror inte alls på att fler vill bli muslimer. Det sprids fort pga att muslimer föder fler barn än västerlänningar. Dessutom så har inte muslimer enligt islamsk lag lov att lämna sin tro utan tvingas att vara muslimer. Många hålls kvar under hot och så har det varit sedan muhammads dagar.
    Kan du hänvisa till trovärdig statistik som visar att muslimer föder fler barn än en västerlänning?
  • oOHalalOo
    Halvtre skrev 2014-08-09 17:23:07 följande:
    Men, det står ju i koranen att muslimer skall döda, amputera och påtvinga folk att betala för att ha lov att utöva annan religion än islam. om du menar att koranen har fel så är jag villig att förkasta allt som står i den. och det inkluderar surorna som uppmanar till mord.
    Nåja så står det nog inte. Du hänvisar till Koranverser som handlar om något specifikt dvs när en pakt för fred hade undertecknats och bröts.

Så Koranen uppmanar inte till mord, det är du som inte har minsta önskan att förstå vad det står i Koranen och du önskar endast sprida din egen propaganda. Inte speciellt trovärdigt förfaringssätt hur mycket du än tror på dig själv och din förmåga.
  • oOHalalOo
    nissenissenissenissenisse00 skrev 2014-08-09 18:40:50 följande:

Profeten Muhammed var en pedofil som våldtog en 9-årig flicka vid namn Aischa. En människa som har vuxit upp i ett fritt modernt samhälle utan hjärntvättning och som konverterar till islam är helt blåst i skallen.

Det står ingenstans att hon blev våldtagen och då är Aisha (mAvnmh) ändå en av de som bidragit med många ahadith så en enda av dem borde nämnt detta.

De flesta har ändå förmågan att förstå att samhället inte alltid sett likadant ut. Så det har funnits tider när man äktenskap varit utformade på andra sätt än de är idag. Samhället såg väldigt annorlunda ut för drygt 1400 år sedan än det gör idag. Sen om man vill döma andra efter sin egen tid, tja då kan det bli missvisande. Frågan är varför man ens gör det.
  • oOHalalOo
    Muslimsktjej skrev 2014-08-09 19:56:17 följande:
    Det står endast i sunnimuslimska böcker, alltså bara sunnihadither och berättas av Aisha. Profeten eller hans familj har aldrig sagt åldern på Aisha.

Så varför skulle det vara fakta om det endast står i sunnimuslimernas böcker? (Som förövrigt går emot varandra rätt ofta).

Om det står i Koranen att profeten Muhammed (S) var gift med en 9 årig flicka så tror jag på det direkt. Men grejen är att det inte står något sånt i Koranen.

Så säg mig, varför ska jag lita på något Aisha säger? Och att du kallar det allmänbildning... haha
    Varför skulle du inte lita på vad en av profeten Muhammads (fvmh) fruar har sagt? Han älskade och uppskattade sin fru, varför gör inte du detsamma?
  • oOHalalOo
    Skulle det stödja tidigare påstående? Det tycker inte jag.
    Statistik från 2013, tar bara med de första på listan:

Niger - över 90 procent muslimer
    Mali - 80-90 procent muslimer
    Uganda - 10 procent muslimer
    Burkina Faso - 60 procent
    Zambia - 1 procent.

Så på det hela så är det rätt jämt mellan muslimer och kristna när det kommer till kritan.

Så istället borde man säga, varför föds det så många barn i Afrika eftersom dessa länder ligger i samma världsdel? Men å andra sidan så är det kanske däremot en fråga som inte är intressant för då kan man ju inte fokusera på specifikt muslimer.
  • oOHalalOo
    Muslimsktjej skrev 2014-08-09 20:34:32 följande:
    Och vem säger att han uppskattade och älskade Aisha? Aisha själv?

Bara tanken på att hon krigade mot Imam Ali (som profeten Muhammed (S) älskade) och var emot profetens barnbarn gör att jag aldrig skulle kunna tycka om henne.
    Ja och även profeten (fvmh) har ju uttryckt det.

Vem du tycker om eller inte är din sak givetvis. Det får stå för dig.
  • oOHalalOo
    Muslimsktjej skrev 2014-08-09 20:46:47 följande:
    Enligt sunnihadither som jag inte tror på, ja. Inget säger att profeten verkligen uttryckte det. Förstå mig inte fel, jag är rätt säker på att profeten inte hatade henne eller så - hon var ju fortfarande hans fru. Tycker dock att det är konstigt när många muslimer försöker säga att Aisha var profetens favoritfru och en massa sånt, DET tror jag inte på. Och inte på något hon säger heller.

Vad bra! :)

Du får tro vad du vill som sagt. Har inget mer att säga om detta.
  • oOHalalOo
    Halvtre skrev 2014-08-09 21:00:18 följande:
    Så muhammad gifte sig med två kvinnor som inte går att lita på. Det klingar dåligt. En riktig profet vet vad han ger sig in på men denna visste inte ens vem hans pappa var.

Var står det att muhammad är Gud?
    Det är väl bara den som inte läser ahadith och sira som har tron att profeten Muhammad (fvmh) inte skulle ha vetat vem hans pappa var? Var har du fått det från annars?
Svar på tråden Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.