• niicky

Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.

Jag är en svensk tjej på 23 år som ska konvertera till islam. Jag är fullt medveten om allt hat och fördomar som finns mot islam. Jag har läst på om islam i över ett år, läst Koranen flera gånger och är medveten om vad islam står för och skillnaden mellan kultur, islam och misstolkningar. Jag skapar denna tråd för att jag vet hur fördomsfull omgivningen kommer vara för mitt beslut och för att det finns så mycket myter om islam och misstolkningar. Jag vill kunna göra det val som känns rätt för mig utan att omgivningen ska hoppa på mig för det. Det som många s.k. "muslimer" gör är hemskt och helt fel och ska inte blandas ihop med islam.

Inga påhopp i tråden tack!

• Svar på tråden Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.
  • David76

"Fråga vad ni vill"... Gillar du analsex?

niicky ts skrev 2014-01-19 18:33:34 följande:
    Den första frågan tänker jag inte besvara då det är väldigt opassande av dig att fråga det. Den andra frågan har jag enbart hört om detta av privatpersoner i forum och har inte själv läst någon text om det i de religiösa texterna. Jag har inte läst allt i haditherna där det sägs att det står, så det är möjligt att det är sant.

• niicky ts
    Vaniljpinglan skrev 2014-01-19 19:48:16 följande:
    Men behåll din tro, gift dig med din sambo och lev bara lyckliga istället för att att blanda in tron
    Min tro är islam, men räknas inte som muslim än. Jag tror inte på kristendomen, utan just nu tillhör jag ingen religion eftersom jag inte har konverterat än. Den muslimska tron och Allah gör mig lycklig :)
  • niicky ts
    David76 skrev 2014-01-19 19:54:14 följande:
    "Fråga vad ni vill"... Gillar du analsex?

Jag syftade på frågor relaterade till min tro och val att konvertera. Mitt sexliv angår inte dig. Det finns sextrådar här på FL som du kan klicka dig vidare till.

• David76

Okej men det framgick faktiskt inte. Då är du totalt ointressant och då undrar jag absolut inget.

niicky ts skrev 2014-01-19 20:01:31 följande:
    Jag syftade på frågor relaterade till min tro och val att konvertera. Mitt sexliv angår inte dig. Det finns sextrådar här på FL som du kan klicka dig vidare till.

• hansine
    niicky skrev 2014-01-17 17:51:58 följande:
    Jag vill bli muslim därför att det känns som den rätta religionen för mig. Jag har aldrig trott på treenigheten och att Jesus är Guds son som kristendomen lär ut. Inom islam behöver man inte byta efternamn när man gifter sig, utan det är viktigt att man får behålla sin egen identitet och ursprung. Så det är helt upp till mig om jag vill byta efternamn eller inte. Jag tycker dock att det är fint när makar och hela familjen har samma efternamn, så jag kan tänka mig att byta. Det får jag fundera på när jag ska gifta mig.

Ja, jag kommer att bära hijab/slöja.
    Man får behålla sin identiet enligt svenksk lag. Det gäller kristna, hinduer, muslimer, ateister och alla andra.
  • Minniemousemommy

Kan du snälla svara på mina frågor nu, jag är verkligen jättenyfiken. Klicka på "visa endast" så ser du dom igen, orkar inte spamma.

Förresten, vad tror du händer när man dör och vad tror du meningen med livet är? :)

• CharlieGallifrey

Kan tyvärr inte citera. Men jag ställbar frågan om transexuallitet, homosexualitet och abort. Vill bAra tacka för ett mycket välskrivet svar och tack att du tog dig tiden att svara! :)
    Lycka till med allt :)!

• Toboas
    lillenora skrev 2014-01-19 18:50:49 följande:
    Så på vilket sätt är denna talande för det du tror på???

(Noterar att avgudadyrkare vill inleda med fredshälsning, aj aj)
    [25:63] Den Nåderikes [sanna] tjänare går lugnt och värdigt [och utan later] på jorden, och när avgudadyrkarna vill inleda ett samtal med dem, svarar de med fredshälsningen.

Om Person A är ute och går och Person B vill inleda ett samtal och det står att "de svarar" så syftar det normalt på Person A.
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • lillan72

Jag är själv ateist och är förundrad men gläds samtidigt åt äkta religiösa medmänniskor. Med äkta menar jag såna som anser och säger sig vara troende men som samtidigt hycklar och inte behandlar andra som de själva vill bli bemötta. Jag önskar dig lycka till Niicky och hoppas din tro gör dig stark - för du kommer att få möta många fördomar!

Svar på tråden Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.