Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.
Syster, du säger att du är shia, men refererar mestadels till sunnitiska källor. Hur kommer det sig?
Syster, du säger att du är shia, men refererar mestadels till sunnitiska källor. Hur kommer det sig?
Att Islam sprids kan ju också bero på att fler vill bli muslimer. Eller hur?
astaghfirullah alla ni som sitter och har era fördommar om islam borde läsa på innan ni säger något överhuvudtaget. det finns muslimer och så finns det "muslimer". tex självmords bombare kallar sig för muslimer och däger att det dom gör är guds vilja men isjälva verket så står det klart och tydligt att det är haram att ta sitt eget liv och det är haram att skada/döda andra människor och det jäller samma sak när det kommer till heders mord det finns inget som heter heders mord för att åter igen det är haram att döda. så alla ni som sitter och tror att ni är bättre och dömmer ut andra läs på först inshallah. och alla ni andra muslimer på tråden fortsätt bara med erat och lägg inte er tid på sånna här saker :). subhanallah mashallah
Har du en källa på att aisha var 9?
Har du en källa på att aisha var 9?
Det står endast i sunnimuslimska böcker, alltså bara sunnihadither och berättas av Aisha. Profeten eller hans familj har aldrig sagt åldern på Aisha.
Så varför skulle det vara fakta om det endast står i sunnimuslimernas böcker? (Som förövrigt går emot varandra rätt ofta).
Om det står i Koranen att profeten Muhammed (S) var gift med en 9 årig flicka så tror jag på det direkt. Men grejen är att det inte står något sånt i Koranen.
Så säg mig, varför ska jag lita på något Aisha säger? Och att du kallar det allmänbildning... haha
Profeten Muhammed var en pedofil som våldtog en 9-årig flicka vid namn Aischa. En människa som har vuxit upp i ett fritt modernt samhälle utan hjärntvättning och som konverterar till islam är helt blåst i skallen.
Och vem säger att han uppskattade och älskade Aisha? Aisha själv? .
Förlåt för att jag skrev "familj" sådär, jag syftade på ahlulbayt. Mitt fel.
Och nej, shia och sunni använder inte samma källor? Finns hadither som är accepterade hos både sunni och shia men verkligen inte alla. Så vad menar du?
Enligt sunnihadither som jag inte tror på, ja. Inget säger att profeten verkligen uttryckte det. Förstå mig inte fel, jag är rätt säker på att profeten inte hatade henne eller så - hon var ju fortfarande hans fru. Tycker dock att det är konstigt när många muslimer försöker säga att Aisha var profetens favoritfru och en massa sånt, DET tror jag inte på. Och inte på något hon säger heller.
Vad bra! :)
Vem har ens sagt att Muhammed (S) är Gud och vet precis allt som Gud vet?
Och jag litar på profetens familjemedlemmar, alla förutom Aisha och Hafsa. :)
Det känns som det blev åtminstone 1.000.000.000 för många muslimer där.
varför gör folk så här? kommer med oerhört märkliga påståenden och underligheter mitt i en diskussion som skulle kunna bli så intressant?
Nu har jag suttit och läst 30 sidor i denna tråd. Det det hela handlar om är: Argument av muslimer. ( islam är inte en ond religion det är människor som tolkar de heliga texterna fel eller på ett sätt som gynnar dem)
Ok om koranen är guds ord. Varför är den skriven på ett sådant sätt att den över huvudtaget kan misstolkas ? Om koranen är guds allsmäktiges ord som är god varför är det skrivet på det sättet att vi människor kan rättfärdiga de mest otäcka handlingarna via guds ord. Detta är helt ologiskt för mig.
Sen har vi den fina profeten Muhammad som var: Mördare, pedofil, våldtäktsman, tog slavar, bröt mot sin egna fina skapelse koranen. Listan kan göras hur lång som helst. Om nu man tror på islam så varför skickar gud en riktigt jävla ass som ska lära ut hans sanningar? Detta är också helt ologiskt. Vissa säger att det är så man levde på den tiden men om våran kära gud är allsmäktig så borde han förstå att vi kommer 1300 år senare ifrågasätta Muhammeds handlingar och skriva på denna forum.
Till dig som ska konvertera till islam. Vill du verkligen ge upp all kritiskt tänkande, logiskt tänkande, kritiskt tänkande och kunna att resonera och ta egna beslut? Tänk på att det finns inget återvändo skulle du ångra dig så har du ett dödsstraff liggandes på ditt huvud enligt din egna tro.