IiIlenora skrev 2014-06-22 16:23:40 följande:
Jag försöker inte att få dig att framstå som en dålig muslim. Du kanske känner dig som en då jag lyfter fram att dina värderingar inte överenstämmer med koranen eller muhammads sunna. Jag tycker det är bra, du kanske är född i Sverige eller har bott här länge och adopterat icke-islamska värderingar. Att du pratar om 2014 pekar på det.
Självklart ska man följa Sveriges lagar om man är i Sverige? Är man i ett land med sharialagar så följer man dom.
Anser du det som "självklart" att man skall amputera tjuvar i länder med sharia?Jag pratar om lagar och du lyfte fram allahs lagar som står "under" västvärldens humana värderingar. Det talar för sig själv. Västvärdens människovärden håller ännu och de är baserade på Kristendomen som började spridas för 2000 år sedan. Den är bestående och oföränderlig. Till och med muslimer attraheras av den.
Stopp och belägg! Kristendomen har samma värderingar som islam, de människovärden vi moderna människor idag håller för kommer ur humanismen och ingen religion. Mänskliga rättigheter är ingen religiös doktrin.