• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Centurione
    Söt Som Socker skrev 2014-11-02 12:52:54 följande:
    Nej, det finns faktiskt folk som heter Pippa, men det är på samma sätt som folk heter Hasse, Lasse, Janne osv. D.v.s de är döpta till ett smeknamn.
    Jaha OK. Ja, jag ogillar egentligen samtliga smeknamn som dopnamn. Utom de som använts som dopnamn MYCKET länge, som t.ex. Jenny och Ellen.
  • Söt Som Socker
    Centurione skrev 2014-11-02 13:58:56 följande:

Jaha OK. Ja, jag ogillar egentligen samtliga smeknamn som dopnamn. Utom de som använts som dopnamn MYCKET länge, som t.ex. Jenny och Ellen.

Och Malin? :). Ja, man kanske omedvetet tar någon mindre seriöst om det heter ett smeknan eller något.
  • Centurione
    Söt Som Socker skrev 2014-11-02 14:16:34 följande:
    Och Malin? :). Ja, man kanske omedvetet tar någon mindre seriöst om det heter ett smeknan eller något.
    Malin är absolut helt OK, liksom Elin, Elsa, Lina och Stina. Även om jag personligen föredrar ursprungsvarianten av namn så gott som alltid: Maria, Helena, Elisabeth, Eleonore, Christina o.s.v..

Jo, jag tror att det omedvetet påverkar hur vi ser på människor, faktiskt. Helena känns som en betydligt mer seriös och pålitlig person än Nellie!
  • Anonym (Tupp)

Stefany stefanie Eli Elis mandus David

Sjukt fult.

• MrsTM

Tycker nog ändå att Ola-Conny vinner det här, ha ha.

Lemmy och Evald är också namn som ger mig kalla kårar.

På kvinnosidan har jag väldigt svårt för Solbritt och Lillemor, att man ens kan heta så? Stackars människor, blir de någonsin tagna på allvar? Tänk att hålla tal på Nordeas kongress och inleda med "hej, mitt namn är Lillemor Persson". Folk hade väl fnissat ihjäl sig och inte uppfattat ett ord man sagt efter det.

• Anonym (gomez)

Rasmus är det gräsligaste namn jag kommer på, för en tjej så... Helga. Så fult!

• MrsTM

Vet förresten flera toksöta småtjejer som heter Tyra, efter typ farmors mormor eller liknande. Men det hjälper inte, jag tänker ändå bara på Tyra Banks, och hur toksöt är hon på en skala?

• Anonym (Sio)

Sören, Gunnar, Bert, Berta, Lillemor, Bror, Robin.

Ahmed, Mohammed, Abdul och alla dess varianter.

Och detta var bara några exempel, finns många fula namn.

Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?