• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Anonym (: ))

Mary-Jane och Marijana (eller Marianna) får mig att tänka på gräs, så det skulle kunna vara det gräsligaste? Namnet Jaques kan förväxlas med narkotikasubstansen amfetamin, så det är kanske inte heller så lämpligt?

• Anonym (Lä)

Dexter och Amber (eller kanske Kevin, Liam, Melissa, Hailey)

• PappaPellerin

Arne och Ursula tycker jag verkligen inte är vackra namn. Botilda och Malte tycker jag inte heller om, men en vän till mig döpte sonen hennes till Malte i andranamn, efter sin far, då blev det lite gulligt trots allt. Tungan ute

Vi är lika starka som vår starkaste länk.
  • Anonym (tonårssöner)
    Centurione skrev 2014-11-02 14:19:54 följande:
    Malin är absolut helt OK, liksom Elin, Elsa, Lina och Stina. Även om jag personligen föredrar ursprungsvarianten av namn så gott som alltid: Maria, Helena, Elisabeth, Eleonore, Christina o.s.v..

Jo, jag tror att det omedvetet påverkar hur vi ser på människor, faktiskt. Helena känns som en betydligt mer seriös och pålitlig person än Nellie!
    Visserligen är både tråden och det citerade inlägget gammalt men jag vet en familj vars döttrar heter Karin och Kajsa. Låter kanske inte så konstigt men med tanke på att det egentligen är samma namn (Katarina, som förresten är ett av de vackraste namn jag vet) så blir det lite märkligt.
  • i-o
    Anonym (: )) skrev 2017-01-15 18:08:14 följande:

Mary-Jane och Marijana (eller Marianna) får mig att tänka på gräs, så det skulle kunna vara det gräsligaste? Namnet Jaques kan förväxlas med narkotikasubstansen amfetamin, så det är kanske inte heller så lämpligt?

Fuck. Beat me to it.
  • Dinkelhopparen

Usch, det finns ju så många! Skrattande Men här kommer några favoriter som jag älskar att avsky!

Tjejnamn:

Rebecca
    Rakel
    Linda
    Tina
    Janina
    Janita
    Margareta
    Görel
    Kerstin
    Mariana
    Eva
    Siv
    Britt
    Inga
    Mary-Lou, Peggy och sådana WT-namn

Killnamn:

Liam
    Mio
    Kevin
    Göran
    Roland
    Lennart
    Kurt
    Torkel
    Roger
    Torsten
    Muhammed
    Ali
    Per
    Rickard
    Sonny, Conny etc. som slutar på "y".

Herrejävlar, vad fula namn! Skrattande

• Anonym (Fritz-Fridolf)

Bland namnsdagsnamnen så tycker jag dessa är fulast:

Fridolf, Joar, Anselm, Dick, Bert, Agne, Edla, Ada, Malkolm, Morgan, Hervor, Ingemund, Rita, Carita, Ronald, Ronny, Majken, Conny, Hemming, Urban, Beda, Blenda, Borghild, Rutger, Gudmar, Robin, Boris, Berthold, Rakel, Lea, Jörgen, Ragnvald, Reinhold, Reine, Fritz, Seved, Orvar, Gert, Rigmor, Osvald, Klemens och Abel.

Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?