• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • trollefur

Olle är skitfult och namn där man byter ut s mot z brukar oftast se förjävligt ut.

• Velouria

Läste en artikel igår om någon tonårig pojke. Stackaren hade Arnbjörn som namn Vilket jävla fult namn...

JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • Centurione
    Velouria skrev 2014-11-01 13:25:55 följande:

Läste en artikel igår om någon tonårig pojke. Stackaren hade Arnbjörn som namn Vilket jävla fult namn...

Tycker du? Det är ett gammalt vikinganamn med mycket styrka i, tycker jag.
  • Centurione
    trollefur skrev 2014-10-31 17:57:35 följande:

Olle är skitfult och namn där man byter ut s mot z brukar oftast se förjävligt ut.

Håller med. Tycker för övrigt att nästan alla smeknamn som tilltalsnamn är - inte nödvändigtvis fula - men de förminskar, förbarnsligar personen. Man får lägre förväntningar om man ska träffa Kalle, Pelle eller Majsan, jämfört med om man ska träffa Karl, Per-Olof eller Margareta.
  • Velouria
    Centurione skrev 2014-11-01 16:27:25 följande:
    Tycker du? Det är ett gammalt vikinganamn med mycket styrka i, tycker jag.
    Ja fyfan, det tycker jag samt skiter i att det var ett vikinganamn.

Arnbjörn

Arnbjörn

Arnbjörn

Kräks
    JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • Centurione
    Velouria skrev 2014-11-01 21:44:32 följande:
    Ja fyfan, det tycker jag samt skiter i att det var ett vikinganamn.

Arnbjörn

Arnbjörn

Arnbjörn

Kräks
    Då gillar du nog inte Torulf heller! Drömmer
  • Bunny on speed

Jag funderar på Fanny, Dick och Snorre till mina kommande barn. Olika kul i olika länder.

Bunnies, it must be bunnies!
  • Söt Som Socker
    Bunny on speed skrev 2014-11-01 23:10:23 följande:

Jag funderar på Fanny, Dick och Snorre till mina kommande barn. Olika kul i olika länder.

Glöm inte det engelska namnet Pippa. Jag har lika kul åt det varje gång jag hör det :).
  • Centurione
    Söt Som Socker skrev 2014-11-02 00:26:26 följande:
    Glöm inte det engelska namnet Pippa. Jag har lika kul åt det varje gång jag hör det :).
    SMEKnamn i och för sig. På Philippa. Men det var en anledning till att jag strök Philippa från min dotterlista, för vi lever i en internationell värld. Annars älskar jag de namnet. (Philippa alltså.)
  • Söt Som Socker
    Centurione skrev 2014-11-02 12:34:10 följande:

SMEKnamn i och för sig. På Philippa. Men det var en anledning till att jag strök Philippa från min dotterlista, för vi lever i en internationell värld. Annars älskar jag de namnet. (Philippa alltså.)

Nej, det finns faktiskt folk som heter Pippa, men det är på samma sätt som folk heter Hasse, Lasse, Janne osv. D.v.s de är döpta till ett smeknamn.
Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?