• Mimipig

Tempar/Fertility friend

FrökenE1985 skrev 2017-03-13 10:50:31 följande:

Först ska medicineringen påbörjas och dosering ställas in och det tar några månader sedan kan man påbörja behandlingen. Så det kan ta upp till ett år eller t.o.m. längre beroende på hur det går med att ställa in rätt dos och hur många sessioner i behandlingen det behövs.

Skulle det kunna vara ett alternativ att påbörja behandling med fortsätta försöka bli gravid och sedan bryta behandling mitt i om du blir gravid? En slags kompromiss?
  • Mimipig
    Sajo25 skrev 2017-03-14 05:51:16 följande:

Ska jag hoppas på en implantationsdipp eller vad det heter eller kommer mensen redan äl+10? Ff har inte satt ut min ägglossning för att jag tempat på olika tider men dem senaste 4 temparna är på ungefär samma tid men jag vet själv när jag hade äl :) vad kan jag förvänta mig nu implantationsdipp kontra mens i tempväg?

Så länge ingen mens har kommit är allt fortfarande möjligt. Min kurva börjar dippa på ÄL+10 för att sedan bli mens på ÄL+14. Men det är ju individuellt. Visst kan det vara en sen inplatationsdipp också.
  • Mimipig
    FrökenE1985 skrev 2017-03-14 07:55:58 följande:

Ingen mens än. Men känns som att den ska komma trots att tempen steg igen.

Det set ju såååå lovande ut! Vore rent utav osportsligt av mensen att komma så här sent!
  • Mimipig
    Sajo25 skrev 2017-03-15 07:56:15 följande:

Idag steg tempen igen till 36,9 så jag har mina förhoppningar :)

Hejja, Hejja!
  • Mimipig
    FrökenE1985 skrev 2017-03-15 09:25:41 följande:

Nu ger jag upp för denna gång. Bara att invänta mensen nu.

Nejdå! Du ligger fortfarande långt över follikelfasens Temp!
  • Mimipig

Hej på er! Jag har varit frånvarande en tid, kände att jag blev lite för besatt när jag var på ff konstant. Men nu kikade jag just och även om jag är ledsen att då många jag känner igen är kvar och därmed inte fått ett plus, så känns det lite tryggt att se er. Jag har heller inget plus att viss upp, däremot en märklig graf och otydliga stickor. Jag är rätt säker på att ÄL var 30/4 eller 1/5, men ff har satt fel. Inte så konstigt, jag har druckit massa vin, knappt sovit och haft kaos i livet senaste tiden, vilket förmodligen förklarar de höga markeringarna före ÄL som förvirrar ff. Jag har spolat livmodern och äggledarna nu och de såg inget avvikande, så hoppas hoppas att det kan ta sig den hör gången. Men om stress och kaos är en negativ faktor så ligger jag inte så bra till...

Svar på tråden Tempar/Fertility friend