• Mimipig

Tempar/Fertility friend

Mila skrev 2017-02-16 08:30:24 följande:

Idag sjönk tempen rejält. Så imorgon kommer nog mensen. Grafen som såg så bra ut. Suck!

Var dock uppe 1 timma innan tempning en snabbis då dotter ropade efter mig. Men pgr av det borde tempen varit högre. Så tempen kanske egentligen är ännu lägre än vad det blev nu.. Jaja, försöka trösta oss med att vi ska till fertilitetsenheten på tisdag iaf och förhoppningsvis få en liten utredning iaf.

Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
    Ta inte ut någon förlust i förskott, än har ingen mens kommit...

Lite intressant med utredning ändå, att få veta lite om sin kropp?
  • Mimipig

En ff-fråga. Ibland när jag går in och tittar på mina temperaturnoteringar ser jag att det fallit bort en sista decimal. Först trodde jag att jag glömt lägga in i morgontröttheten, men nu tror jag mig ha hittat anledningen - tempen har slutat på jämnt tiotal, tex 36,30 blir 36,3, då tar ff bort nollan. Någon som kan bekräfta min teori? Eller har jag bara glömt sista siffran?

• Mimipig
    FrökenE1985 skrev 2017-02-16 09:04:29 följande:

Det är ff som tar bort nollan då den blir "överflödig". Så du har helt rätt i din teori.

Gigantisk glödlampa över mitt huvud just nu.
  • Mimipig
    Mirabelle24 skrev 2017-02-16 08:48:40 följande:

Jag märkte samma sak här om dagen! :)

Nu vet vi!
  • Mimipig
    Malin 845 skrev 2017-02-19 20:59:16 följande:

Ska inte ta upp plats i tråden mer nu! Ber om ursäkt att hela dagens inlägg handlat om graviditet.

Det är ju bara härligt!
  • Mimipig

Tankar om ÄL-stickor. Jag har aldrig fått ett teststreck som är lika starkt som kontrollstrecket, och jag ser tre möjligheter: 1. Jag har ingen ÄL? 2. Jag har pco och det ger felaktiga svar? 3. Jag har sån snabbt lh-stegring att jag missat den?

Jag ser att många av er sparar stickorna, skriver datum och jämför strecken. I mitt instruktionspapper står attman inte ska läsa av efter än fem min och att man inte ska jämföra streckens styrka på olika stickor. Vad anser ni om det? Nu tänkte jag nämligen testa som en galning för att se om jag kan hitta en ÄL och få ett ordentligt streck, tänkte också spara, tejpa och jämföra streck - men är det lönt? Eller är det ett särskilt märke som man ska ha?

• Mimipig
    Erla skrev 2017-02-20 09:03:31 följande:

Jag har haft som du, svårt att få riktigt starkt på stickorna. Sparade stickorna och jämförde över tid och oftast när jag hade starka streck men inte helt positiva sköt tempen i taket efter ett par dagar och då kunde jag se att jag hade haft äl trots att stickorna aldrig visade positivt. Här lägger jag in ett exempel :) hoppas bilderna är åt rätt håll.

Precis så där, det gills alltså... tack för tydligt exempel! Kram!
  • Mimipig

Ni som har varit på fertilitetsutredning:

Om det inte tar sig den här ÄL (beräknad 28/2) så har jag en tid hos min gyn 3/4 för att börja utredning. Enligt mina cykler lär detta vara på pricken mitt i nästa ÄL. Är detta lämpligt eller bör jag boka om tiden? När är optimalt att påbörja utredning? Direkt efter mens tänker jag spontant, men vad vet jag.

• Mimipig
    Mila skrev 2017-02-21 11:29:08 följande:

Wohoo idag är det en bra dag! Äntligen har vi varit på första träffen med fertilitetsläkare. Vi fick överläkaren som jag hoppats på, och hon var sååå trevlig! :)

Alla våra prover såg bra ut. Jag behöver alltså inte oroa mig för mitt amh värde. Hon gjorde även ett vul, och min cysta är borta :)

Sen efter vi pratat en stund så erbjöd hon mig att testa letrozole. Dels för att vara säker på att jag får äl och sedan för att förhoppningsvis tjocka till min tunna slemhinna. Jag ska börja redan idag och vul onsdag nästa vecka. Sen sa hon att det finns andra alternativ om min slemhinna inte blir tjockare. Så det känns verkligen som att hon nu kommer finnas för oss, och göra allt för att hjälpa oss :) Jag är så glad!

Härligt att höra att du haft en positiv upplevelse!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend