• Mimipig

Tempar/Fertility friend

HoppasPåEnTill skrev 2017-03-01 14:45:20 följande:

Blir inte klok på min kurva. Det är ju bara att vänta men jag känner mig redan säker på att det inte blir något.

Lugn och fin! Ta inte ut någon förlust i förskott nu. Temperaturer i kroppen kan bero på så mkt...
  • Mimipig
    Sajo25 skrev 2017-03-01 18:09:57 följande:

Nu jobbar jag natt två nätter.. hur fanken ska jag tempa då?

Jag har för mig att ff har ett kapitel om det...
  • Mimipig
    Allex skrev 2017-03-02 14:48:43 följande:

Hej.. min cykel denna gång är riktigt weird! Igår (cd22) hittade jag plötsligt massor av älsekret. Och idag så var det rött i trosan. Ursäkta i förväg, men det var något slags blodblandat slem.... :-O Känner av molvärk oxå...Det kanske blir mens av det. Men visst är det konstigt! Men det kanske kan vara så, en ägglossningsfri cykel gör den kortare? Se tempen. Den har ju sjunkit ett tag nu...Så kroppen tycker väl att det ska bli mens nu. Har ni varit med om liknande?

Hur lång cykel brukar du ha?
  • Mimipig

Hahaha. Nu flyttade ff min ÄL för andra gången, från cd17, till cd19 och nu i morse till cd22. I och för sig så stämmer cd22 bättre med min cykel, så jag tror nog att det har blivit rätt nu. Så mkt längre väntan bara...
  • Mimipig
    Sajo25 skrev 2017-03-03 12:39:30 följande:

Okej tjejer nu behöver jag verkligen er hjälp! FF tycker att min ägglossning har varit då min temp ökade igår från 36,4 till 36,9 och idag är den på 36,8. Fick detta ägglossningstestet som är längst ner nyss, skulle vi säga att det är positivt? För positivt ägglossningstest innebär väl ägglossning om 12-48 timmar va? Varför har min temp gått upp då? Ska den sjunka sen inför ägget ska lossna? Varför jag verkligen måste måste veta är att jag ska börja smörja med progesteronkräm då jag har en kraftig brist på det plus att vi försökt vi gravida i över ett år och vill verkligen verkligen inte missa äl!

Det ser onekligen ut som fullt utslag på ÄL-testet idag. Ligg ikväll! Du kan väl börja smörja efter att ÄL-test blir blanka? För att vara på den säkra sidan. Temperaturer hår inte alltid att lite på - kolla in min kurva ovan - tempen började stiga långt innan ÄL och ff satte ut fel äl två ggr.
  • Mimipig
    FrökenE1985 skrev 2017-03-06 08:00:05 följande:

Typiskt! Idag sjönk tempen. Ganska så ordentligt dessutom. Äl+8/bim-6 idag. Måste ju inte vara dåligt men har ändå beställt äl-test inför nästa försök. Hoppas dock att de inte ska behövas.

Det kan ju bli en dip när ägget fäster. Oftast mellan dag 7-14. Så ge inte upp. Och dra inte för höga växlar på enskilda temperaturer heller. Det finns mycket annat som påverkar...
  • Mimipig
    HoppasPåEnTill skrev 2017-03-07 17:30:29 följande:

SUck! Blir så himla besviken.

Jag förstår det, men så länge inte mensen ha kommit finns det hopp!
  • Mimipig
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-07 21:46:29 följande:

Nu hittade jag hit också!

Ni duktiga tempare.

Vad säger ni om min ff kurva?

Jag hade massor med sekreterare och älvärk utav bara satan... det konstiga är dock att älvärken eller vad det är. .. inte har avtagit alls.

Idag var den/ är den väldigt intensiv.

Det strålar även ner i ljumskarna nu ikväll.

Vad tror ni? Vågar jag hoppas?

• Mimipig
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-07 21:46:29 följande:

Nu hittade jag hit också!

Ni duktiga tempare.

Vad säger ni om min ff kurva?

Jag hade massor med sekreterare och älvärk utav bara satan... det konstiga är dock att älvärken eller vad det är. .. inte har avtagit alls.

Idag var den/ är den väldigt intensiv.

Det strålar även ner i ljumskarna nu ikväll.

Vad tror ni? Vågar jag hoppas?

Klart du ska - men det är ju liiiite tidigt att säga att det är i hamn.
  • Mimipig
    FrökenE1985 skrev 2017-03-08 09:26:54 följande:

Tempen följer samma mönster som tidigare så idag känns det hopplöst igen. Detta pendlade mellan hopp och förtvivlan alltså. Men bim är trots allt inte förrän på söndag så det hinner kanske ändra sig.

Ja, tempen ligger trots allt fortfarande långt över den temp som är före äl. Allt är fortfarande möjligt.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend