• Mimipig

Tempar/Fertility friend

Skywalker skrev 2017-05-05 12:45:13 följande:

Exakt så. Tankarna snurrar. Det är första barnet vi försöker få till nu. Försöker tänka att tog det sig en gång borde det ju finnas en chans att det gör det igen. Samma för dig! Men ändå är det så svårt att inte oroa sig när det tar så mycket längre tid än man egentligen har tålamod till.

Ja, det är skönt att veta att man kan bli gravid, onekligen. Då blev jag det samma vecka som jag tog ut p-staven. Hade inte ens koll på ÄL. Hann aldrig få mens, mådde toppen och hade semester - vin och festcigg dagligdags. Plus en förkylning och magsjuka plus allt man kan köpa på ett spanskt apotek för att bli frisk. samt fem dropp på spanskt sjukhus mot uttorkning. Så jag tänker att de där äggen kan uppenbarligen fästa i de mest vårdslösa kroppar om de vill. Kanske borde försöka återskapa samma scenarion?
  • Mimipig
    FrökenE1985 skrev 2017-05-07 08:46:45 följande:

Och där dog hoppet denna gång. Det är nog bara progesteronet jag är känslig mot. Idag sjönk tempen så blir nog inget. Är visserligen vanligt med dipp denna tiden i cykeln oavsett men fick en känsla igår som sa: "Imorgon dippar tempen och det blir inget nu heller."

Men testoman som man är lär det bli ett test imorn iaf.

Dra inga slutsatser från enskilda temperaturer, än är det tid kvar till BIM! Ta inte ut någon förlust i förskott. Kram!
  • Mimipig
    FrökenE1985 skrev 2017-05-07 08:46:45 följande:

Och där dog hoppet denna gång. Det är nog bara progesteronet jag är känslig mot. Idag sjönk tempen så blir nog inget. Är visserligen vanligt med dipp denna tiden i cykeln oavsett men fick en känsla igår som sa: "Imorgon dippar tempen och det blir inget nu heller."

Men testoman som man är lär det bli ett test imorn iaf.

Dra inga slutsatser från enskilda temperaturer, än är det tid kvar till BIM! Ta inte ut någon förlust i förskott. Kram!
    FrökenE1985 skrev 2017-05-07 17:24:59 följande:

Märkligt. Men en ovanlig kurva kan ju också vara en bra kurva. Håller tummarna!

Ja, jag läser inte in för mkt i kurvorna längre, jag Tempar mest för att se när ÄL har varit. Jag tänker inte heller ta något tidigt gravtest utan inväntar BIM. Coolt va? Det är min nya strategi och ett försök till mindre stress
  • Mimipig
    Skywalker skrev 2017-05-07 18:53:24 följande:

Haha underbart! Men inte de enklaste att upprepa kanske? :)

Inte så sugen på varesig magsjuka, dropp eller förkylning. Men resten jag ta.
  • Mimipig
    FrökenE1985 skrev 2017-05-08 07:23:26 följande:

Tempen gick iaf upp idag igen så det känns ju bra.

Du ser! Ingen anledning till sorg ännu!
  • Mimipig
    FrökenE1985 skrev 2017-05-08 09:39:01 följande:

Sant... men känslan sägar nog att det inte blev något. Men lite hopp har man ju ändå kvar.

Äh, känslor har så ofta fel! Jag kände mig inte ett dugg gravid när jag var det. Jag kände iofs inte efter heller, jag var ju inte alls i babyjobbartagen. Men ändå. Nu tycker jag att min livmoder talar till mig varje dag, men det är nog mest för att jag känner efter. Än finns hopp! När är din BIM? Vi borde ligga ganska lika? Min är 13/5 enligt ff, men enligt mig 15/5.
  • Mimipig
    FrökenE1985 skrev 2017-05-09 06:43:05 följande:

Min temp steg ytterligare idag om jag använder omräknaren då jag vaknade 2 timmar tidigare än vanligt. Lägger även in de faktiska temparna (utan omräkning) i en annan app och den kurvan ser ändå lovande ut.

Har varit lite skeptisk till att räkna om tempen när man vaknar konstiga tider, men tycker nog den stämmer rätt bra då kurvan blev väldigt lik förra månadens då jag tempade rätt så exemplariskt.

Fy så man hoppas nu.

Det ser onekligen hoppfullt ut. Jag har inte justerat mina Tempar och jag har vaknat väldigt oregelbundet, så min kurva är allt annat än elegant. Men jag tycker åtminstone att det går att bekräfta en ÄL och att snittempen är högre efter ÄL än innan. Det får väl duga då.
  • Mimipig
    FrökenE1985 skrev 2017-05-12 06:48:06 följande:

Spottings började igår så mensen kommer idag eller imorn. Ett år av försök så får nog bli en utredning.

Nej, vad tråkigt! Jag lider med dig.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend