• Mimipig

Tempar/Fertility friend

Nu börjar jakten på nästa ÄL efter aborten (pga fosterskador ). Idag dök tempen rejält och även om jag fortfarande får fullt utslag på ÄL-stickorna så har grav-test bara en svag linje nu. Gravhormonerna avtar. Någon som har nåt att säga om min graf? Eller har erfarenhet tiden efter abort/missfall?
  • Mimipig
    Zora skrev 2017-08-06 16:18:19 följande:

Så här såg testerna ut då på cd 14. Graviditetstestet överst.

Tack för input. Jag uppskattar det oändligt. Det är ju cd14 för mig idag. Mina test ger dock mkt starkare streck på dc14 (se bild, ÄL överst - du hade också testlagrets va?), men så var ju aborten sen, i v 14, så kanske att min hormonnivå hann bli högre. Det ironiska är att jag aldrig har fått så här starka utslag på ÄL-stickor när jag har ÄL i en vanlig cykel. Jag får vanligtvis jämföra nyanser av ljusrosa. Men detta lär nog inte vara ÄL nu, utan en reaktion på hormoner all over the place. Fast vilka? Hcg verkar onekligen ge vika nu, enligt gravtesten.

• Mimipig
    Erla skrev 2017-08-06 20:15:46 följande:

Ser ju ut som det är på g med ägglossning. Jag orkade inte tempa något efter mitt ma så jag har inga erfarenheter kring det. Med mitt mf sjönk tempen i samband med blödningen och ytterligare vid ägglossning.

SOM jag önskar att det vore fallet! Fast det är nog inte troligt. Det är nog bara hormoner som luras. Min ÄL brukar fö vara runt cd21. Fast nu kan ju allt vara uppochner förstås. Så jag hoppas på din teori.
  • Mimipig
    Bell13 skrev 2017-08-07 08:58:45 följande:

Vill bara säga att jag lider så oerhört med dig v 14 är ju sent. Fick mf i v 13 och det var fruktansvärt, kändes som en halv förlossning jag hoppas att du snart ska plussa igen. Kram

Tack, det var verkligen en smärtsam upplevelse, jag vill aldrig behöva göra det igen. Nu har även spottingen slutat och idag värker det i äggstockarna så jag hoppas att det är ett tecken på att kroppen börjar komma igång igen. Allra helst att det är ett tecken på ÄL.
  • Mimipig
    lilaemma skrev 2017-08-11 12:14:19 följande:

Har testat med äl test sedan mf. Det har varit positivt ända fram till igår (på grund av graviditetshormonerna). Igår var det rejält mycket svagare. Idag är det positivt igen. Hur ska jag tänka nu? Är ägglossningen på g? Eller går grav hormonerna upp och ner?

Samma här - fast ännu fortfarande pos på ÄL-stickorna. Har du lust att visa din graf? Vilken cd är du på?
  • Mimipig
    lilaemma skrev 2017-08-11 12:14:19 följande:

Har testat med äl test sedan mf. Det har varit positivt ända fram till igår (på grund av graviditetshormonerna). Igår var det rejält mycket svagare. Idag är det positivt igen. Hur ska jag tänka nu? Är ägglossningen på g? Eller går grav hormonerna upp och ner?

Mina gravtest är däremot knappt synbart utslag nu. Men ÄL full sprutt... skumt.
  • Mimipig

[quote=77917957][quote-nick]lilaemma skrev 2017-08-11 20:24:49 följande:[/quote-nick][/quote]

Vilken cd brukar du ha ÄL på? Min bm sa att det kan vara missvisande att tempa efter MF/ma/abort eftersom hormonerna som är kvar kan spela ett spratt med temperaturerna. Givetvis Tempar jag ändå. men vi får väl ta det med en nypa salt. Kanske utkristalliseras något med tiden... jag är på cd 19, men så gick jag ju i v 14/15 och hann väl upp i höga hormonnivåer kanske.

• Mimipig

Så här ser min graf ut. Gissar att den sista höga tempen beror på att jag drack massa vin kvällen innan. Jag brukar få hög Temp då. Men vem vet...

• Mimipig
    lilaemma skrev 2017-08-11 21:16:37 följande:

Vilken cd brukar du ha ÄL på? Min bm sa att det kan vara missvisande att tempa efter MF/ma/abort eftersom hormonerna som är kvar kan spela ett spratt med temperaturerna. Givetvis Tempar jag ändå. men vi får väl ta det med en nypa salt. Kanske utkristalliseras något med tiden... jag är på cd 19, men så gick jag ju i v 14/15 och hann väl upp i höga hormonnivåer kanske.

Jag brukade ha cd 19, men det senaste året har det blivit tidigare och tidigare... Så runt cd 14...

Måste vara hemskt jobbigt när man kommit förbi v.12 och det ändå skiter sig... Beklagar.[/quote]

Ja, så tråkigt, men det är ju minst sagt en osäker bransch detta med graviditeter... jag brukar ha ÄL mellan cd 17-22. Jag gissar att det kan bli förskjutet nu men jag hoppas verkligen inte det för min man reser bort en v på cd22. Fan ta ödet om ÄL infaller då. Jag har redan tvingat honom att skjuta resan två dagar framåt. (!) Men risken är nog rätt stor. Hoppas i så fall att den hoppar minst en v fram... vad knäpp man blir i jakten på att pricka ÄL. Jag har avstått från resor som krockat i snart ett år. Fast denna resa bokade han ju när jag var gravid så då fanns ju inget sånt hinder.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend