• Mimipig

Tempar/Fertility friend

Hej igen. Jag fick konstaterat ma igår. Nu väntar jag tio dar på att det ska bli spontant MF, annars blir det medicinsk abort. Så jag är tillbaka här snart igen. Ska bara kravla mig upp till ruta ett igen och det tog flera månader att få igång ÄL sist. Så fruktansvärt ledsen och besviken. Nu har vi försökt med det efterlängtade syskonet sen okt 2016 och två ggr har det skitit sig. Och tiden bara rinner iväg.

• Mimipig
    Erla skrev 2018-02-15 13:43:51 följande:

Nej! Vilken jäkla otur ni har :( Hur långt gången var du?

Fostret mätte till v 7, jag var 9+0. Nu ger jag det till måndag att komma ut naturligt, det har börjat komma lite droppar blod och brunrosa flytning sen i fredags. Någon som vet vad jag har att förvänta mig? Kram.
  • Mimipig
    Erla skrev 2018-02-20 09:54:43 följande:

Lider med dig :(

Min första graviditet slutade med ett MA. Fostret mätte 6 veckor och jag var i vecka 9. Gym väntade ut det till vecka 13 ungefär innan de bestämde sig för medicinsk abort. Hur ditt mf kommer upplevas kan tyvärr ingen säga, men min var inte så kul. Blödde som en gris, men hade inte så värst ont. Fick sitta inne på toaletten och i duschen i ca 2 timmar då det bara forsade ut så fort jag reste mig upp. Hade fått en sån störtblödning veckan innan hela alltet kom ut. Andra mf var värre för då hade jag förlossningsont och blödde minst lika mycket trots att jag bör ha varit i max vecka 5. Ditt ma kan bli hur som helst med andra ord :/ jag vågade inte låsa dörren till toan ifall något skulle hända. Då kunde sambon ta sig in så det är kanske bra att ha någon nära. Oftast sker väl mf rätt komplikationsfritt.

Tack för ditt svar. Mitt ma kom ut igårkväll. Det gjorde inte särskilt ont, som medioker mensvärk ungefär. Eftervärkarna jag haft i natt och nu är mkt värre än själva utdrivningen. Men jag är så glad över att det kom ut av sig själv och relativt snabbt, ca en v efter att jag fått veta att fostret dött. Nu blöder jag som en större mens ungefär.
  • Mimipig
    Erla skrev 2018-02-21 13:04:37 följande:

Skönt att det gick bra ändå, mitt i allt elände. Tänker på er.

Ja, jag är väldigt glad över att slippa medicinsk abort. Det var tusen ggr värre än detta. (Och iofs dubbelt så långt gånget då). Kan inte greppa att jag ska åter till ff, tempande, ÄL-stickor och jakt på plus igen så småningom. Undrar hur lång tid det tar innan ÄL kommer igång den här gången. Sist tog det 2-3 månader. Tiden bara rinner iväg!
  • Mimipig

Jag hittade ett verktyg i ff härom dan där man kan jämföra sin temperaturkurva med sin temptagningstid. (Mkt intressant!) Nu hittar jag den inte igen. Någon som vet vad den fiktionen heter och var den gömmer sig. Jag har betalversionen av ff.

• Mimipig

Är det någon som vet hur man sätter ut ÄL manuellt i ff. Det lär finnas en override-funktion. Var? Hur? Jag vet att ff satt fel och vill korrigera.

• Mimipig
    babytjejen skrev 2018-04-16 10:59:03 följande:

Då var jag tillbaka här...imorse fick jag ett uteblivet missfall bekräftat o ska börja ta cytotec imorgon för att komma igång med missfallet. Både jag o mannen är förkrossade just nu...livet känns inte bra just nu....

Jag beklagar. Fick också missfall i februari.
  • Mimipig
    FrökenE1985 skrev 2018-04-26 15:13:30 följande:

Bilden verkade inte visas. Provar igen.

Stort tack! Ff är bra, men något tekniskt komplicerad att förstå ibland...
  • Mimipig
    babytjejen skrev 2018-04-26 17:01:47 följande:

Är nu den sega väntan på att kroppen ska få ut hormonerna så vi kan försöka igen...vill ju bara köra igång igen ju!!

Jag vet hur det känns. I somras tog det låååång tid innan första ÄL dök upp i tredje cykeln efteråt och på 40-dagars cykel. Den här gången var första cykeln 45 dar och jag är osäker på om det blev nån ÄL eller ej. Nu fick jag åtminstone ÄL på andra cykeln efter fm på cd15 och går nu i väntans tider på BIM.
  • Mimipig

Hej igen alla bekanta. Jag börjar oroa mig för att jag bara får ÄL-lösa cyklar numera. Tempen går aldrig upp. Nu har ff börjat bete sig annorlunda också - sätter ut ÄL-streck bara för att jag fick strakt streck på opk. Jag har ju ingen temphöjning. Men ÄL brukar ha skett vid det här laget. Teorier?
  • Mimipig

Hej på er. Jag har inte skrivit här på länge. Här kommer lite pepp i alla fall: jag blev gravid i somras och är nu i v 16. Två år av försökande via en graviditet som fick avbrytas i v 14 pga fosterskador och ett MF i v 11. Men nu - so far so good. Men jag

• Mimipig

Hej på er. Jag har inte skrivit här på länge. Här kommer lite pepp i alla fall: jag blev gravid i somras och är nu i v 16. Två år av försökande via en graviditet som fick avbrytas i v 14 pga fosterskador och ett MF i v 11. Men nu - so far so good. Men jag har svårt att faktiskt inse att jag är gravid och att jag får våga tro på det.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend