• Mimipig

Tempar/Fertility friend

Eleonoratösen skrev 2017-10-14 11:04:45 följande:

Lider med dig.

Mensen kom här också. Jag köpte en menskopp inför spiraluttag och hoppades djärvt att inte behöva använda den. Men nu startar vi tredje försöket. Försöker äta folsyra, minimalt med alkohol och äta bra men samtidigt inte lägga för mycket tankar på maten då jag haft en ätstörning. Haft det efter mina barn så det oroar ju mig lite att det kan stört min cykel även om jag hade mens då också.

Jag hoppas tempandet kan ge mer tydlig kurva denna månad nu när man får lite rutin. Kommer nog köra clearblue ÄL test nu också för att jämföra. Och försöka mysa mer. Ska ju inte bli ett tvång heller.. hehe

Själv har jag snarare satsat på maximalt med alkohol. när, inte riktigt, men jag tänker inte leva asketiskt förrän jag är gravid, till dess tänker jag försöka ha så kul det jag kan, det här blir för deppigt annars. Har det tufft på så många plan nu. Inga ägg kommer vilja fästa i denna bitterf*tta annars.
  • Mimipig
    Trallen skrev 2017-10-16 05:19:45 följande:

Hej!

Nu hände nåt skumt här... imorse sjönk tempen från ca 36,60 till 36.33 på BIM-5. Fortfarande dock ovanför det röda strecket..

I morse när jag gick på toa kom det mens?! Färskt rött blod liksom bara pang! Hade inga indikationer på att mensen skulle komma alls!

Vad är detta? Ett tidigt missfall? Nidblödning? Eller bestämde min extremt regelbundna mens att komma nu fem dagar tidigt?? Så skumt!

Hoppas bilden kommer med...

Jag är tyvärr inte på Tempnördens linje.
  • Mimipig
    Belinday skrev 2017-10-16 11:05:54 följande:

Om jag sov färre timmar än jag brukar göra fast endå fått 4 tim sammanhängande sömn innan tempning är tempen "rättvis" då ?

För nu sjunk den idag igen ?

Det var allt en marginell sänkning, inget ovanligt!
  • Mimipig
    tempnörden skrev 2017-10-17 11:03:33 följande:

Tror du inte Mimpig menade "inne"? Och inte "inte"?

Annars konstigt ordval!

Inne. Japp. Ursäkta förvirringen.
  • Mimipig
    Zora skrev 2017-10-18 12:39:22 följande:

Tänk om det verkligen är nåt! Trots att det är så himla svagt.. bara att ha is i magen några dagar till :p

Så spännande!
  • Mimipig

är kommer en kanske märklig fråga, men kanske någon vet... när börjar ett befruktat ägg att ?påverkas? eller ta in ämnen utifrån? Ni vet, det sägs ju att det tex kvittar om man drack alkohol i tidig graviditet eftersom navelsträngen inte fäster förrän ca v 10. Så är det runt v 10 först då? Eller absorberar ägget/embryot ämnen genom livmoderväggen redan när det fäster i livmodern, typ redan en v efter befruktning? Eller redan ännu tidigare? Jag har liksom fått för mig att det lever i sin egen bubbla och försörjs av gulesäcken ?de första veckorna? - men hur länge?

• Mimipig
    lilaemma skrev 2017-10-24 14:35:34 följande:

Embryot tar inte upp näring från dig utan från gulesäcken i början, men miljön i livmodern och kvaliten på gulesäcken kan ev påverkas av det du gör innan dess, så bäst är ju att börja sköta sig om man börjar försöka. Har man inte gjory det är dock sannolikheten stor att allt går bra ändå...

Ja, det är den uppfattning jag också fått, men nu är jag på jakt efter lite mer exakt info. Typ ett svar på exakt vilken vecka. Tack ändå, jag uppskattar inlägget.
  • Mimipig
    Milou3 skrev 2017-10-25 07:17:07 följande:

Någon som vet hur mycket tempen höjs om man dricker 2 glas vin kvällen innan?

Min temp höjs inte alls av två glas. En fylla däremot, slår i taket i temp. För mig.
  • Mimipig
    Milou3 skrev 2017-10-25 14:29:29 följande:

Tack! Min temp sköt i höjden i morse och drack 2 glas vin i går.

Ah. Ok. Lurigt det där, uppenbarligen.
  • Mimipig
    Belinday skrev 2017-10-27 08:42:13 följande:

Tog ett rsfu testa tidigt nu i morse och den va helt negativ. Så där är hoppet ute för denna gången. Besvikelse:(

Ingen fara! Din temp är ju fortfarande långt över coverline. Min temp dippade rejält när jag plussade, och jag fick ett svagt streck på cb testa tidigt först på BIM. Så ta inte ut någon besvikelse i förskott.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend