• Mimipig

Tempar/Fertility friend

Livetsgång skrev 2017-02-22 11:58:13 följande:
    Ja det är det jag också tänker att ägget kanske nu fästes. Kan inte hitta någon annan anledning hmm
    När jag blev gravid med sonen fick jag en liten rosa flytning. Just saying...    
  • Mimipig
    Livetsgång skrev 2017-02-23 09:01:06 följande:

Ingen extremökning men ändå liten ökning :)

Hade förmodlingen vad jag kan tänka mig igår implantationsblödning då jag fick lite ljusrosa flytning på pappret som sen på kveällen blev lite mer ljusbrun på kvällen och försvann.

Idag har jag ilningar i höger bäcken som känns ner mot ljumsken och även ilning vid "Fiffi"

Jag håller tummarna!
  • Mimipig
    Allex skrev 2017-02-24 13:17:38 följande:

Hej! Det går sådär denna månad Jag brukar ha äl kring CD 14 och innan har jag 3-4 dgr med älsekret. Denna månad är första gången som varken sekret eller en tempskiftning för att äl ens varit kommit. Tempen är överlag 'hög' denna gång också.... Märkligt. Under slutet av mensen eller efter mensen brukar den sjunka. Men inte denna gång. För ca 3 dgr sen började brösten ömma. Och det har dom gjort de sista månaderna vid äl, så det är inte jätte konstigt....Men nu har det ju inte ens varit äl. Det har varit lite knipigt oxå, precis som vid äl. Trodde ett tag att nu är det äl. Men än en gång, inget sekret eller temphöjning.

Nu undrar jag, har ni någon teori om vad som händer? Jag kan tycka att min temp är högre än vad den brukar... Eller har jag fel, har ni också så hög temp? Jag tempar med muntermometer. Jag tänker direkt på typ hormonobalans. Östrogenet som ska dominera under den första delen av cykeln dämpar ju tempen....Och min är hög..... För mycket progesteron?

Snurrig!

Bra fråga. Kanske hade du ÄL runt cd 14 ändå, som vanligt, trots att tempen inte dök?
  • Mimipig

Cd19, molvärk (ordentlig!) har satt in och ÄL beräknad om tre dar. Vad händer? Jo, en svampinfektion attackerar! När jag tänker efter har jag för mig att det hände innan ÄL sist också. Slump? Någon mer som får detta vid ÄL? Kan svampen eller vagiatorerna/svampkrämen påverka mina chanser att bli gravid?

• Mimipig

Nu satte ff precis ut ÄL i torsdags 24/2. Beräknad ÄL är först om två-tre da, 27-28/2. Sekretet har inte varit ett dugg eggwhite och ÄL-stickorna har som vanligt inte gett några utslag, förutom mycket svaga streck i fredags, 25/2, vilket i är en dag EFTER ff anser att ÄL ägt rum. Igår 26/2 först kom molvärken på morgonen men försvann snabbt. Sexet på kvällen igår gjorde ont i livmodern och sköt som knivar mot vänster äggstock. Det här verkar väl inte gå ihop? Teorier?

PS vi fortsätter med sex varannan/tredje dag ett tag till för säkerhets skull.
  • Mimipig
    Mimipig skrev 2017-02-26 07:02:43 följande:

Nu satte ff precis ut ÄL i torsdags 24/2. Beräknad ÄL är först om två-tre da, 27-28/2. Sekretet har inte varit ett dugg eggwhite och ÄL-stickorna har som vanligt inte gett några utslag, förutom mycket svaga streck i fredags, 25/2, vilket i är en dag EFTER ff anser att ÄL ägt rum. Igår 26/2 först kom molvärken på morgonen men försvann snabbt. Sexet på kvällen igår gjorde ont i livmodern och sköt som knivar mot vänster äggstock. Det här verkar väl inte gå ihop? Teorier?

PS vi fortsätter med sex varannan/tredje dag ett tag till för säkerhets skull.

Redan 23/2 satte ff ut ÄL menar jag, det är fem dar innan beräknad ÄL. Jag tror inte riktigt på tempen den här cykeln. En annan reflektion - jag tempsr vaginalt hör cykeln, jag trodde det skulle bli en stabilare kurva än att tempa i munnen, men det har blivit tvärtom. Kanske är det en slump - någon mer som testat både och?
  • Mimipig
    mamalolo skrev 2017-02-26 08:04:46 följande:

Morgonens gravtest var tokblankt.

Jag känner mig också helt förvirrad av tvetydiga signaler den här ÄL. Men jag är mest intresserad av att få se en ordentlig ÄL-temphöjning så jag kan förmoda att ÄL skett över huvud taget. Fast det kan man kanske inte heller vara säker på ändå... jag skulle ha is i magen om jag var du, än är ju inget lopp kört.
  • Mimipig
    Mimipig skrev 2017-02-26 08:37:39 följande:

Jag känner mig också helt förvirrad av tvetydiga signaler den här ÄL. Men jag är mest intresserad av att få se en ordentlig ÄL-temphöjning så jag kan förmoda att ÄL skett över huvud taget. Fast det kan man kanske inte heller vara säker på ändå... jag skulle ha is i magen om jag var du, än är ju inget lopp kört.

Jag igen... många frågor denna morgon. Hur skulle ni tolka dessa ÄL-test?
  • Mimipig
    Mimipig skrev 2017-02-26 08:37:39 följande:

Jag igen... många frågor denna morgon. Hur skulle ni tolka dessa ÄL-test?
    mamalolo skrev 2017-02-26 09:34:36 följande:

Skumt! Ändå en tydlig stegring tycker jag? Jag som funderat på att tempa vaginalt istället. Kanske viktigare med bra termometer? Vilken kör du med?

Jag använder en sån Babyplan-Temp, bbt-Temp alltså. Ska ju vara bra. Ja, stegringen ser onekligen tydlig ut. Jag får väl se när mensen kommer och räkna baklänges, tror min lutealfas är 14 dar. Eller om det blir en babyträff, men då blev det nog bara ett ligg som träffade ÄL. Men det kan ju räcka. Men är det inte ologiskt att ÄL-stickorna är starkare dagen efter ÄL?
  • Mimipig

ÄL skulle komma först imorgon, men min kurva och ff är rätt tydliga med att det redan hänt. Jag kan inte direkt tjafsa emot den här höjningen, eller vad säger ni? Ny BIM 9/3 då. Nu börjar väntan...
Svar på tråden Tempar/Fertility friend