• Mimipig

Tempar/Fertility friend

mamalolo skrev 2017-02-12 13:14:11 följande:

Ah! Vi får se hur det går här. Är på cd25 och sjunde dagen men blinkande. Antingen har jag missat ÄL (tvivlar på det) eller så får jag ÄL senare än vanligt. Sent t o m för att vara jag.

Hur blir det om ÄL uteblir? Då får man ingen mens heller?

Jo. Man får mens ändå, slemhinnan som byggts upp stöts ut som mens som vanligt, fast utan ett litet ägg i. Däremot har jag läst både att mensen blir mindre såväl som kraftigare när detta sker, så jag vet inte vilken uppgift som man ska lita på. Jag har haft väldigt små blödningar när jag misstänkt att ÄL uteblivit, men jag har inget belägg för att veta om det verkligen hoppade över - jag tempade inte då.
  • Mimipig
    Mila skrev 2017-02-13 07:23:20 följande:

Är det detta som är en trifasisk kurva? Eller måste det höjas mer eller vara hög i fler dagar?

Dock har jag fortfarande inte fått ont i brösten. Även fast tempen är så hög.. Det måste väl ändå betyda att det är mycket progesteron?

Det ser onekligen mycket lovande ut!
  • Mimipig
    Sajo25 skrev 2017-02-13 07:29:33 följande:

Är på dag 35 i min cykel, tempen är fortfarande hög, 36.9 men superduperhypermega negativt graviditetstest :( jag har aldrig haft längre cykel än 36 dagar så morgondagen är nervös känner jag!! Någon mer i samma sits?

Jag förstår din nervositet! Jag håller tummarna! Hur många försök har ni gjort?
  • Mimipig
    Sajo25 skrev 2017-02-13 10:50:33 följande:

Vi är inne på försök nr 12.. så 1 års kämpande och tempande men inte så mycket som ett tidigt missfall...

Tack för fina tummar! Hoppas tempen håller sig uppe för då ska jag testa på onsdag :)

Då hoppas jag verkligen att detta är THE ONE.
  • Mimipig
    Malin 845 skrev 2017-02-13 14:16:37 följande:

Tjejer, har ingen kurva att visa er då jag slutade tempa när äl sattes ut :). Är mycket lugnare när jag slutar tempa, då jag inte kan överanalysera tempen varje dag :)

Men mina bröst.. de är SÅ ömma! Kan knappt sova på mage, och så fort jag gör det känns det (som det skulle känts) om brösten blir klämda i en dörr , haha :P. Jag kan knappt ha bh på mig, och när jag är hemma åker den av!

Någon annan som helt plötsligt fått superömma bröst en cykel och det varit positivt?

Ont minns jag inte, men när jag var gravid med sonen utan att veta om det så var brösten det enda tecknet på att allt inte var som vanligt - de svällde upp märkbart, tidigt. Det var enda anledningen till att jag tog ett gravtest - jag hade haft en nidblödning, så jag trodde att jag hade haft mens.
  • Mimipig
    Malin 845 skrev 2017-02-13 21:32:26 följande:

Mina bröst har också svullnat en del, är storbystad redan men syns märkbar skillnad! Inte för att det heller behöver betyda något ;) mina bröstvårtor är otroligt känsliga iaf :)

Minns inget om just bröstvårtorna, men storleken, ojoj. Var på semester och plötsligt var bikinin trång. När ska du testa?
  • Mimipig
    Mirabelle24 skrev 2017-02-14 07:45:48 följande:

Hej på er!

Har nyss börjat testa ff, använder NC också. Kan någon hjälpa mig förstå ff? Haha. Är de röda sträcken där den tycker att jag haft ÄL?

Japp, det lodräta röda strecket indikerar då ff tror att din ÄL ägde rum.
  • Mimipig
    Sajo25 skrev 2017-02-14 08:34:59 följande:

Dag 36, hög temperatur 36,8 ingen mens men också så blankt graviditetstest som det bara kan bli... borde det inte ha visat sig på dag 36 i en cykel??

Bell13 skrev 2017-02-14 10:21:43 följande:

Vilken cd hade du ägglossning? 12 dagar efter ägglossning brukar jag få positivt på test.

Ja, spännande! Det låter ju lovande... ÄL - vilken dag, vilken dag, vilken dag?
  • Mimipig
    Mila skrev 2017-02-14 14:59:39 följande:

Så dumt men jag tog ett lloyds test nu. Helt blankt :( fick ju väldigt tydligt förra grav på äl+9. Jag hade inte ens tänkt testa förns efter bim isf, men sen fick jag ett infall eftersom det är alla hjärtans dag. Plus att vårt första frö var beräknad denna vecka. Hade varit en fin alla hjärtans dag present till sambon..

Jag fattar, det hade ju känts som det var ett tecken. Men bli inte nedslagen än - det behöver inte betyda att loppet är kört. Is i magen. Och förhoppningsvis något mer...
  • Mimipig
    Bell13 skrev 2017-02-14 07:58:09 följande:

Min graf hittills. Ser väl ok ut tror jag. Är oerhört trött kvällstid och har somnat 20.30 två kvällar på rad och fått svampinfektion som jag aldrig annars har.

Spänningen återstår till imorgon och tempen som blir då.

Ser bra ut!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend