Pergotime november 2013, tagning ett: action
Sitter i detta nu och inväntar mensen för att sedan påbörja första försöket med pergo. Någon mer som startar typ nu? Vill ha sällskap på den här resan! :)
Sitter i detta nu och inväntar mensen för att sedan påbörja första försöket med pergo. Någon mer som startar typ nu? Vill ha sällskap på den här resan! :)
Har gjort första nu i oktober. Fick äl dag 22 troligen enligt VUL och väntar nu på resultatet!!:) hoppas de går bra!
Jag fick mensen typ 5-6 dagar efter sista tabletten som skulle framkalla mensen... Lycka till nuð???
Väntar på mensen för att sen göra ett nytt försök. Blev gravid i somras, men fick bekräftat MA i v 13+5, och gjorde en skrapning den 9 oktober.
Så nu börjar vi om från början!
Spännande:) Jag har ätit provera nu, tpg sista tabletten idag och inväntar mens. Första försöket och är skitnervös! :D Jag har fått en massa huvudvärk av proveran och hoppas att det inte blir värre av pergon... Har ni som ätit pergo förr haft några biverkningar?
Hej! Hoppar in jag med om jag får :) Jag har precis avslutat min andra dos med pergotime. Första gången, enkel dos, ingen ägglossning, sjuk huvudvärk och trötthet så jag fick sjukskriva mig. Denna gång dubbeldos, men tyvärr fortfarande blödning dag 10 i menscykeln. Har telefontid med min läkare imorgon. De kan ju vara en symtom med ovanliga blödningar, men bäst att kolla upp det ändå! Så kan visst få olika symtom varje gång.
Hur länge har ni försökt då tjejer? Och varför får ni pergotime? Har ni egen ägglossning?
Jag tog ut spiralen i januari, och blev på andra kuren pergo gravid i juli.
Nu börjar vi om från början.
Vi fick pergo för att boosta min ägglossning, då jag fyller 42 år om nån månad. Min sambo har inga barn, jag själv har 3 ungdomar.
Vi har sagt nu att vi försöker ett tag till innan vi lägger försöken på hyllan.
Hej! Hoppar in jag med om jag får :) Jag har precis avslutat min andra dos med pergotime. Första gången, enkel dos, ingen ägglossning, sjuk huvudvärk och trötthet så jag fick sjukskriva mig. Denna gång dubbeldos, men tyvärr fortfarande blödning dag 10 i menscykeln. Har telefontid med min läkare imorgon. De kan ju vara en symtom med ovanliga blödningar, men bäst att kolla upp det ändå! Så kan visst få olika symtom varje gång.
Hur länge har ni försökt då tjejer? Och varför får ni pergotime? Har ni egen ägglossning?
Jag äter pergo pga min pcos... Har bara blödning en gång lm året annars
Därför inge äl. Har börjat försöka bli gravid nu men valde att köra på med pergon på en gång då äl är ett måste ju, lönlöst annars.
Åt provera innan och fick mens dag 5 efter sista tabletten så kan ta löngre tid än vad de står på förpackningen!
Ska ta min första tablett idag :)
Ska ta min första tablett idag :)