• TheStrange

Pergotime november 2013, tagning ett: action

Sitter i detta nu och inväntar mensen för att sedan påbörja första försöket med pergo. Någon mer som startar typ nu? Vill ha sällskap på den här resan! :)

• Svar på tråden Pergotime november 2013, tagning ett: action
  • SaraBN
    Sötnos skrev 2013-11-12 20:02:08 följande:
    INGET igår och inget idag! Frågan är om jag inte missat det.. men ändå konstigt för jag försöker även följa mitt sekret och det är först idag som det slutat vara mjölkigt - och det ska ju vara genomskinligt för ÄL.. dag 19 (som brukar vara min temphöjning) är på torsdag för mig så jag hoppas sååå jag får utslag imorgon på testen

Jag skulle lita mer på sekret än på äl-test. Hade du låtit kisset svalna innan du testade? Jag har tabbat mig där några gånger och testat när det fortfarande är varmt. Då får jag inget utslag.

Om du inte har äl denna månad ökar de dosen och så får du det nästa månad. :)
  • SaraBN

Jag ska lämna progesteron den 19:e. Få man veta värdet direkt?

• Nin
    SaraBN skrev 2013-11-13 13:40:20 följande:
    Jag skulle lita mer på sekret än på äl-test. Hade du låtit kisset svalna innan du testade? Jag har tabbat mig där några gånger och testat när det fortfarande är varmt. Då får jag inget utslag.

Om du inte har äl denna månad ökar de dosen och så får du det nästa månad. :)

Ska man inte kissa på stickan direkt? oj det har jag gjort alla gånger.. säkert därför som jag inte har fått positivt.
  • metda
    Sötnos skrev 2013-11-13 11:06:40 följande:

Fortfarande inget positivt ÄL-test och idag är jag på dag 9 efter avslutad tablett och dag 18 i cykeln. Känns som det inte släppt något trots att de ändå var så pass stort i fredags på VUL.

Har VUL igen i morgon och får väl besked då. Finns det ett ägg där kanske man kan få en såndär spruta som gör att ägget släpper? Någon som vet?

Och finns där inget ägg så antar jag att det släppt och vi bara missat stegringen..... suck.

Idag var jag på VUL, väldigt orolig för att det skulle vara för många stora ägg, men jag hade bara en stor, 19mm, sedan hade jg två på 12mm som inte rört sig sen i måndags och en på 11mm som he växt mycket nu se senaste dagarna, för den var inte där i måndags.

Jag fick iaf en sån där ägglossningsspruta så att inte de andra äggen skulle hinna växa till sig till ägglossningen. Tog ett äl test nyss på skojs skull som var starkt och positivt! :) så ikväll och imorgon sexar vi för fullt och håller tummarna!
  • SaraBN
    Nin skrev 2013-11-13 15:37:15 följande:

Ska man inte kissa på stickan direkt? oj det har jag gjort alla gånger.. säkert därför som jag inte har fått positivt.
    Det finns olika test, men med de jag har ska man vänta. De du har kanske man ska kissa direkt på, men du kan ju testa att kissa i något vänta lite nästa gång. Jag vet inte varför man ska vänta med mitt test, men det verkar ju påverka provresultatet.
  • SaraBN
    metda skrev 2013-11-13 18:18:30 följande:
    Idag var jag på VUL, väldigt orolig för att det skulle vara för många stora ägg, men jag hade bara en stor, 19mm, sedan hade jg två på 12mm som inte rört sig sen i måndags och en på 11mm som he växt mycket nu se senaste dagarna, för den var inte där i måndags.

Jag fick iaf en sån där ägglossningsspruta så att inte de andra äggen skulle hinna växa till sig till ägglossningen. Tog ett äl test nyss på skojs skull som var starkt och positivt! :) så ikväll och imorgon sexar vi för fullt och håller tummarna!
    Håller också tummarna för er! Glad
  • metda

Lärde mig en ny grej idag också, jag var lite orolig att de andra tre äggen som var 11-12mm skulle stanna kvar och vara stora till nästa månad, men så funkar det tydligen inte. Läkaren sa att ägglossning bara sker en gång varje månad, och när ägget släpper så hänger de största på och släpper de med (måste dock vara större än 12 mm som jag hade) resterande kvarvarande ägg som inte släpper återgår till att bli små igen och börjar sen växa på nytt vid nästa cykel.

Bara lite FYI ;)

• Sötnos

Va?? Låta kisset svalna?? Det står ju ingenstans! Hur länge?

• SaraBN
    Sötnos skrev 2013-11-13 18:42:20 följande:
    Va?? Låta kisset svalna?? Det står ju ingenstans! Hur länge?
    Till rumstemperatur, så minst en kvart. Jag kissade, hade sex och testade sen, haha! Jag har köpt mina tester på billiga tester. 
  • metda
    SaraBN skrev 2013-11-13 13:42:40 följande:

Jag ska lämna progesteron den 19:e. Få man veta värdet direkt?

Tack för tummarna :)

Progesteronvärdet fik inte jag veta direkt, fick lov att vänta till nästa gång. Men man kanske kan ringa och fråga nån dag senare?
Svar på tråden Pergotime november 2013, tagning ett: action