Pergotime november 2013, tagning ett: action
Sitter i detta nu och inväntar mensen för att sedan påbörja första försöket med pergo. Någon mer som startar typ nu? Vill ha sällskap på den här resan! :)
Sitter i detta nu och inväntar mensen för att sedan påbörja första försöket med pergo. Någon mer som startar typ nu? Vill ha sällskap på den här resan! :)
Jag ska lämna progesteron den 19:e. Få man veta värdet direkt?
Fortfarande inget positivt ÄL-test och idag är jag på dag 9 efter avslutad tablett och dag 18 i cykeln. Känns som det inte släppt något trots att de ändå var så pass stort i fredags på VUL.
Har VUL igen i morgon och får väl besked då. Finns det ett ägg där kanske man kan få en såndär spruta som gör att ägget släpper? Någon som vet?
Och finns där inget ägg så antar jag att det släppt och vi bara missat stegringen..... suck.
Lärde mig en ny grej idag också, jag var lite orolig att de andra tre äggen som var 11-12mm skulle stanna kvar och vara stora till nästa månad, men så funkar det tydligen inte. Läkaren sa att ägglossning bara sker en gång varje månad, och när ägget släpper så hänger de största på och släpper de med (måste dock vara större än 12 mm som jag hade) resterande kvarvarande ägg som inte släpper återgår till att bli små igen och börjar sen växa på nytt vid nästa cykel.
Bara lite FYI ;)
Va?? Låta kisset svalna?? Det står ju ingenstans! Hur länge?
Jag ska lämna progesteron den 19:e. Få man veta värdet direkt?